Gå til innhold

Hvordan er Gears of War på vanlig TV?


-Mr.T-

Anbefalte innlegg

De fleste Plasma-TV'er er 1024x768, ja. Det stemmer. Det er ikke akkurat mye å skryte av, det er derfor jeg anbefaler LCD over Plasma. Og jeg tror mange har driti seg ut når selgeren står og snakker om HDTV og HD Ready og what not, og vedkommende som skal kjøpe seg TV har ikke peiling i det hele tatt på noe av det. De hører bare "HD" og tenker at, jammen, da er den sikkert bra. Jeg sier igjen, det er ikke rart mange ikke synes det er så stor forskjell på SDTV og HDTV...

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste Plasma-TV'er er 1024x768, ja. Det stemmer. Det er ikke akkurat mye å skryte av, det er derfor jeg anbefaler LCD over Plasma. Og jeg tror mange har driti seg ut når selgeren står og snakker om HDTV og HD Ready og what not, og vedkommende som skal kjøpe seg TV har ikke peiling i det hele tatt på noe av det. De hører bare "HD" og tenker at, jammen, da er den sikkert bra. Jeg sier igjen, det er ikke rart mange ikke synes det er så stor forskjell på SDTV og HDTV...

7317375[/snapback]

 

Det er stor forskjell fra SDTV til HDTV (1024x768)

Er enig med deg på resten at selgeren skal si at dette ikke er en HD Ready TV

Lenke til kommentar
Ok, takk for svar. Virker jo ganske positivt det her. Men en ting til, finner ikke noe komponent innganger på TVn så SCART kontakten vil vel være den beste løsningen, er det stor forskjell på bildet m.t.p. komponent vs SCART?.... sikkert dumt spørsmål men jeg må bare innrømme at jeg har null peil på slike ting.

7312953[/snapback]

Det er nok ingen komponent-inngang på en vanlig SDTV, men du burde absolutt kunne finne komposittinngangene (gul, rød og hvit kontakt). Skal du bruke SCART så må du enten bruke adapteret som følger med (og da får du komposittsignalet på scart-inngangen på TV-en din), eller så kan du kjøpe RGB-kabelen i tillegg og da får du RGB-signal på scart-inngangen istf. Sjekk at TV-en din i så fall kan ta imot RGB-signal først da, ellers blir det ikke 100% optimalt. Vil tro at i hvert fall én scart-inngang på en 32" 100Hz Philips-TV håndterer RGB-signal...

 

Ellers har jeg så langt spilt GOW på vanlig TV, en ni år gammel Sony 29". Veldig bra grafikk. :)

7313106[/snapback]

 

Jeg har komponent inngang på min vanlige tv men det er kanskje uvanlig det da?

GOW er ikke det peneste spillet på min vanlige tv....langt derifra

Lenke til kommentar
Jeg har komponent inngang på min vanlige tv men det er kanskje uvanlig det da?

GOW er ikke det peneste spillet på min vanlige tv....langt derifra

7317824[/snapback]

Heh, det har jeg aldri sett før, uten at det betyr noe. ;) Hvilken TV er dette? Bare nysjerrig. ;)

 

Hva er det peneste spillet da?

Lenke til kommentar
Jeg har komponent inngang på min vanlige tv men det er kanskje uvanlig det da?

GOW er ikke det peneste spillet på min vanlige tv....langt derifra

7317824[/snapback]

Heh, det har jeg aldri sett før, uten at det betyr noe. ;) Hvilken TV er dette? Bare nysjerrig. ;)

 

Hva er det peneste spillet da?

7317888[/snapback]

 

 

panasonic 36`tommers

Hos meg så er feks COD3 betydelig bedre enn GOW.

GOW er veldig uskarp/blurry/tåkete mens COD3 har sylskarpt bilde og betydelig mere 3d følelse.

Lenke til kommentar
Mange litt eldre plasma er også bare 800x600. Det er såvidt høyere enn vanlig TV. Kun de største og aller dyreste som har 720p og høyere.

7317563[/snapback]

 

Stemmer. Det er SD plasma. De "største og aller dyreste" som du kaller det er HD plasma. Det var faktisk ganske vanlig med SD oppløsning på skjermer før, utrolig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...