Lunatiken Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Hei. Jeg har nylig installert Windows Vista Beta og har problemer med harddiskene mine. Jeg har totalt 4 harddisker -2 SATA ( vista er på den ene sata disken) -2 IDE Problemet er at pc'n rett og slett ikke vil starte windows om jeg har mer enn Windows vista disken kobla til, den starter kun windows om jeg bare har den ene disken kobla til. Dette ergrer meg noe grasalt, for det første har jeg ting på en av de diskene jeg vil ta vare på, og at jeg trenger mer lagringsplass enn bare den ene som virker. Hvordan får jeg dem til å fungere alle sammen? hadde vært knall om noen kunne hjelpe meg eller hadde noen tips eller noe sånt? Med hilsen Ken
Hårek Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Du må sette riktig bootrekkefølge i BIOS. Når du kobler til flere disker så husker den ikke hvilken du brukte sist, du må inn i menyen og finne den rette igjen.
Lunatiken Skrevet 19. november 2006 Forfatter Skrevet 19. november 2006 Du må sette riktig bootrekkefølge i BIOS. Når du kobler til flere disker så husker den ikke hvilken du brukte sist, du må inn i menyen og finne den rette igjen. 7312866[/snapback] først og fremst, takk for svar. Når alle diskene er kobla til er det ikkemulig å komme inn i bios.. Men jeg kommer inn i bios når jeg har bare den ene fungerende disken kobla i, men da er det ikke like lett å fikse på bootrekkefølge på disker som ikke er der. Har ikke super peil på den type ting som detta, men skjønner litt. Jeg tenkte kanskje det var en driver jeg kunne installert eller noe sånt? men vet ikke som sagt. Med hilsen Ken
ventrec Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 Sjekk hvordan du har satt jumperne på IDE-harddisken. Ellers må du kanskje aktivere S-ATA-portene på hovedkortet i biosen din.
Lunatiken Skrevet 20. november 2006 Forfatter Skrevet 20. november 2006 Du må sette riktig bootrekkefølge i BIOS. Når du kobler til flere disker så husker den ikke hvilken du brukte sist, du må inn i menyen og finne den rette igjen. 7312866[/snapback] først og fremst, takk for svar. Når alle diskene er kobla til er det ikkemulig å komme inn i bios.. Men jeg kommer inn i bios når jeg har bare den ene fungerende disken kobla i, men da er det ikke like lett å fikse på bootrekkefølge på disker som ikke er der. Har ikke super peil på den type ting som detta, men skjønner litt. Jeg tenkte kanskje det var en driver jeg kunne installert eller noe sånt? men vet ikke som sagt. Med hilsen Ken 7313912[/snapback] Jeg skal forske videre i morgen, takk igjen. Med hilsen ken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå