Gå til innhold

god gamer pc, sliter med spel. hjelp!


Anbefalte innlegg

Hey!

 

eg har ein "komplett gamer pc" med:

 

XFX geforce 7900GT/GTO 256 minne ( i tilleg til at eg overklokker det)

ABIT KN8 SLI

AMD athlon 64 3700+

og 2 Gb ram.

 

dette skal vere nokk til å køyre dei fleste nye spel, men desverre har eg lagg på dei aller fleste spel. dark messiah, oblivion, ultimate spider-man, never vinter nights 2, nfs most wanted, nfs carbon og litt på half life 2 og black and white 2... i alle fall dei fleste av dei spela burde pc-en min fint klare å kjøre.

 

i tilleg til dette problemet, kommer det av og til fram blå skjerm med feilmeldingen: lite delt fysisk minne.... eller noe slikt, så starter pc-en opp igjen..

 

noen idear eller noe som kan hjelpe meg?

 

takker alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å innstaler driverne på nytt.

Hvis det ikke hjelper prøv å installer Direct 9.0c

7311187[/snapback]

, kk, får ofte DHT error når eg nedlaster med pc-en min, så kan vere grunnen til at driveren er dorleg, om det er problemet? :blush:

 

PS: tipper DHT erroren kommer av internett kabelen min som er litt slitt..

Lenke til kommentar

mer opplysninger.. veit om ein som har 7800gt som kjører oblivion uten noe lagg... da burde mitt 7900gt klare dt og..:p

 

har hatt virus ein gang, og det sletta eg, og såg aldri meir til det, men har spelt masse med pc-en før dens tid.. så pc-en er virus fri og ikkje noko tull med ellers..... pc-en har eg hatt sia seint i sommer..

 

takker alle svar.

Lenke til kommentar
mer opplysninger.. veit om ein som har 7800gt som kjører oblivion uten noe lagg... da burde mitt 7900gt klare dt og..:p

 

har hatt virus ein gang, og det sletta eg, og såg aldri meir til det, men har spelt masse med pc-en før dens tid.. så pc-en er virus fri og ikkje noko tull med ellers..... pc-en har eg hatt sia seint i sommer.. 

 

takker alle svar.

7312934[/snapback]

 

Jeg har og 7900GT, og har hatt samme problemet med ustabil lagging i Oblivion. Jeg leste MiSP sin vidunderlige tråd om The Elder Scrolls. Sjekk ut INI-settings i Oblivion - oversikt, av raziel014.

Sjekk ut En god fix mot hakking og lagging, av raziel014. Legg til den koden han viser, og om du har flere harddisker, så hjelper det mye med å bruke dei alle som raziel014 nevner.

 

Mods

Mods hjelper faktisk til med å få opp grafikken i Oblivion. Sjekk ut Mods i Oblivion, en oversikt!, av Goz.

Jeg lasta ned Andrull's Mod Pack, og den pakken gjorde Oblivion grafikken mye bedre, mer levende + at det ikke krevde noe mer. Oscours Oblivion Overhaul modden er veldig bra, den forandrer hele level-systemet i Oblivion, sånn at ingen andre monstrer går opp i level når du gjør det, alle har en fast level.

Lenke til kommentar
Jeg har nesten helt lik pc som deg xersess..  Og jeg sliter også med sånn hakking. SKjølnner ikke hva det skyldes. På Oblivion og mange andre spill hakker det litt, uansertt hva slags grafikk jeg har på. Veldig irriterende.

7315125[/snapback]

 

samme her, om eg skrur ned graffikken lagger det like mykje uansett. pc-en skal vere god nokk...

Lenke til kommentar
DHT error har ikke noe med PCen å gjøre...

du har sikkert et virus eller spyware som bruke mye resursser.

7315278[/snapback]

 

DHT-feilen kommer vel av at du ikke har åpnet riktig port på rutern, eller i brannmur.

 

 

Angående ytelse i spill.. Har du lite plass der du har vekslefilen? den ligger sikkert på c:

 

Ta også en defragmentering hvis det er lenge siden du har gjort det

Lenke til kommentar
DHT error har ikke noe med PCen å gjøre...

du har sikkert et virus eller spyware som bruke mye resursser.

7315278[/snapback]

 

DHT-feilen kommer vel av at du ikke har åpnet riktig port på rutern, eller i brannmur.

 

 

Angående ytelse i spill.. Har du lite plass der du har vekslefilen? den ligger sikkert på c:

 

Ta også en defragmentering hvis det er lenge siden du har gjort det

7316081[/snapback]

 

har ein del spel lagret men har over 100Giga byte ledig...

hardisken er foresten: smasung spin point 250gb.. pc-en er også ny.. siden seint i sommer..

Lenke til kommentar
DHT error har ikke noe med PCen å gjøre...

du har sikkert et virus eller spyware som bruke mye resursser.

7315278[/snapback]

 

DHT-feilen kommer vel av at du ikke har åpnet riktig port på rutern, eller i brannmur.

 

 

Angående ytelse i spill.. Har du lite plass der du har vekslefilen? den ligger sikkert på c:

 

Ta også en defragmentering hvis det er lenge siden du har gjort det

7316081[/snapback]

 

har ein del spel lagret men har over 100Giga byte ledig...

hardisken er foresten: smasung spin point 250gb.. pc-en er også ny.. siden seint i sommer..

7316140[/snapback]

 

 

Har du 100 gb ledig på c:?

 

Prøv å øke størrelsen på vekslefilen da

Lenke til kommentar
DHT error har ikke noe med PCen å gjøre...

du har sikkert et virus eller spyware som bruke mye resursser.

7315278[/snapback]

 

DHT-feilen kommer vel av at du ikke har åpnet riktig port på rutern, eller i brannmur.

 

 

Angående ytelse i spill.. Har du lite plass der du har vekslefilen? den ligger sikkert på c:

 

Ta også en defragmentering hvis det er lenge siden du har gjort det

7316081[/snapback]

 

har ein del spel lagret men har over 100Giga byte ledig...

hardisken er foresten: smasung spin point 250gb.. pc-en er også ny.. siden seint i sommer..

7316140[/snapback]

 

 

Har du 100 gb ledig på c:?

 

Prøv å øke størrelsen på vekslefilen da

7317211[/snapback]

 

no er eg ikkje heilt med? meiner du tingen eg deler på nettverket, på delte dokumenter osv? har ingenting spessielt som er på deling i så fall..:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...