Gå til innhold

Da var jeg ferdig å spille. Min oppsumering av WoW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble nettopp lvl60. Nå springer jeg bare rundt i måfå. Ikke så mye mer å finne på.

Klart en kunne jo ha gjort med instancer og raid, men jeg har jo tross alt et liv.

Blizzard har laget et bra spill, men det har mange mangler og feil. Det er jo nesten utelukkende basert på å få items. For å få disse items, må man gjøre disse instancene og raidene. og dette krever en enorm tid. Samme er det med rank, der man må spille noe latterlig mye BG for å få. Spille AW om og om igjen er fa** kjedelig.

Hoveddelene av spillerene i wow blir så fokusert på dette at det virkelig sosiale i en MMORG forsvinner. Folk er hele tiden ute etter å nå et nytt mål, at det er andre i nærheten er kun er fordel til å nå sitt eget mål raskere, ikke for å ha det gøy isammen.

Min konklusjon er også påvirket av at jeg har spillet SWG. Sammenlignet var gamplayet i SWG utrolig mye bedre. (SWG ødelagt etter NGE).

det var noe sånn som 32 proffesions. mange var ikke-aggresiv. det var craftere som kun likte å lage ting f.eks.

SWG har guild-byer, der en bygget opp sin egen by med alt mulig innhold. Dette gjorde igjen at en guild i SWG virkelig var en samlet gjeng på alle måter.

I SWG var de aller beste Items laget av Craftere, men disse krevet igjen en del sjeldene drop for å lage osv.

I SWG var det ikke uvanlig at folk var samlet på en cantina kun for å chatte osv.

En virkelig forskjell mellom WoW og SWG, var at man i SWG kunne spille i 1 time eller 2, og fortsatt ha fremgang. I WoW er det kun items som står i fokus etter lvl60, som man igjen må bruker evigheter på i en instance/raid for å få.

På mange måter synes jeg WoW er utrolig linjert i forhold til andre MMORG.

I Wow er det iallefall mange patetiske mennesker desverre. Som regel er det de med det beste gearet. Disse kan man være sikker på har sitter der foran PC`en sin å raidet i timesvis.

Et spill er et tidsfordriv, men wow, er for mange en "jobb" som kun betaler gold.

Dette med patetiske mennesker har jeg grunnag for å skrive om, da jeg har en venn som snart er 30år, men isteden for å jobbe som normale folk, sitter han døgnet ut å raider eller PvP er i Wow. Han sluttet med wow nå nettopp på grunn av at han nå ikke har penger til å betale husleien engang. Endelig gikk virkeligheten opp for han.

LVL60 Signing out!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I Wow er det iallefall mange patetiske mennesker desverre.

Ja, men det er jo en del av dem i RL også.

Desverre så tar ofte ett raid/instance på level 60, 2+ timer. Da prater jeg om ubrs også, ofte man kommer i grupper med folk som ikke er så flinke, whiper mye, folk leaver midt i og man må finne en ny, kan fort ta 2 og en halv time ubrs.

Så ja spillet er noe dritt og jeg hater det, kan ikke nekte for det. Tror jeg bare skal vente til bc og levle opp en bloodelf :p Da kan jeg sitte meg ned 1 time, og bli bedre, til jeg blir level 70 da.

Skrevet (endret)

Er helt enig med deg der ja.

Har spillet Guild wars og spilt det veldig mye (mer enn jeg har spilt wow) og finner GW bedre på absolutt alle områder. WoW er ett av de dårligste MMO'ene der ute, men folk spilelr det uansett. Jeg liker wow på grunn av at jeg er warcraft-fan, elsker loren, byene, naturen og omgivelsene. WoW har sine up-sides også, men det er altfor mye fokus på grinding og items og rank.

I GW har en guild sin egen Guild Hall og der brukte vi og sitte og chatte og kanskje ta ett par guild battles mot andre guilder innimellom bare for å ha det hyggelig. I WoW er det mye mer stresset og tidsfordrivende..

Jeg bruker ikke noe mer enn 3 timer i uken på wow tilsammen, og har derfor brukt nesten bortimot ett år på å bli lvl 45. (jeg har tatt en del pauser). Jeg tar instances, siden jeg syns det er noe av det artigste i spillet, men det krever en del planlegging om når jeg får tid til å ta dem..

Endret av Speik
Skrevet (endret)

Er forsåvidt enig med deg, men nå modifiserer jo blizzard spillet slik spillerne vil ha det. Jeg startet WoW med 9-10 kompiser og det var bare jeg og 2 andre som sluttet da vi nådde lvl 60. De andre spiller fortsatt og synes fortsatt raidingen og itemene er det beste med spillet.

En virkelig forskjell mellom WoW og SWG, var at man i SWG kunne spille i 1 time eller 2, og fortsatt ha fremgang. I WoW er det kun items som står i fokus etter lvl60, som man igjen må bruker evigheter på i en instance/raid for å få.

I Wow er det iallefall mange patetiske mennesker desverre. Som regel er det de med det beste gearet. Disse kan man være sikker på har sitter der foran PC`en sin å raidet i timesvis.

Her er jeg veldig enig med deg. :p Av MMORPG'er har jeg har spilt Dark Age of Camelot og Asheron's Call (verdens beste spill) før. DAoC er veldig likt WoW ved at man når en lvl (50) og så er det bare å finne nye items, men man finner likevel ikke like mange mennesker under 16-18 der. WoW har jo en enorm spillergruppe fra sikkert 10-12 til 18.

Asheron's Call derimot er helt fantastisk genialt ved at det baserte seg mye på playerskill når det gjaldt PvP og lvlcapen var så høy at den var nesten unåelig. En godt spilt lvl 70 kunne ta 2 lvl 120 dersom han ville. Så ettersom nesten ingen var max lvl var det bare å PvP'e litt en dag for så å fortsette å levle litt neste dag. Dermed kunne man spille det mer eller mindre som CS og andre spill. Etter lvl 60 i WoW så må man nesten ha ettermiddagen ledig dersom man skal gjøre noe fordi det kan lett ta en time bare å få gruppen til den instancen man skal i og man får nesten ingenting ut at det dersom man plutselig må dra midt i en instance.

Og I AC var solohunting minst like bra som å hunte i gruppe. Alle items ble tilfeldig generert og verdenen var så stor at man kunne spille hele livet på en server med 10000 mennesker uten å møte noen av de dersom man ville. Visste man om en hule langt pokkers oppe i fjellene med skitråe monster var det bare å hunte der til man hadde plenty av kongeitems man kunne ta med seg tilbake og briefe med. :p Dessuten var det ingen classer i AC, her var det bare å la fantasien sette grensene.

Men AC igjen var så hardcore at det ville aldri ha appelert til så mange mennesker som det WoW gjør. Blizzard er fryktelig gode til å tjene penger og det syns i WoW. :)

Edit:

WoW er ett av de dårligste MMO'ene der ute, men folk spilelr det uansett.

Folk spiller WoW fordi det er en av de beste MMO'ene der ute. Er idiotisk å komme med slike subjektive utsagn fordi du ikke synes det. Bare grafikken, stemningen og musikken i seg selv er nok til at WoW fortjener en plass høyt oppe.

Endret av TwiiK
Skrevet
WoW har jo en enorm spillergruppe fra sikkert 10-12 til 18.

jeg tenker vi kan utvide den til 10-60, har spilt med flere som jeg vet er over 50.

Gjest Slettet+987123897
Skrevet
Har spillet Guild wars og spilt det veldig mye (mer enn jeg har spilt wow) og finner GW bedre på absolutt alle områder. WoW er ett av de dårligste MMO'ene der ute, men folk spilelr det uansett. Jeg liker wow på grunn av at jeg er warcraft-fan, elsker loren, byene, naturen og omgivelsene. WoW har sine up-sides også, men det er altfor mye fokus på grinding og items og rank.

7311165[/snapback]

Kanskje du synes WoW er ett av de dårligste MMO's der ute, men de fleste 6 millioner (eller hvor mange det er nå) synes det er ett av de beste. Mange spiller ikke WoW fordi det er WoW, men fordi det er kjekt.

Skrevet

Blizzard fjerner jo litt av grindinga i TBC. Gleder meg til det nye honor-systemet. Blir muligheter for vanlige folk å skaffe seg epics også da. Forøvrig hører jeg at reputation grinding skal gå mye raskere også.

Skrevet
Blizzard fjerner jo litt av grindinga i TBC. Gleder meg til det nye honor-systemet. Blir muligheter for vanlige folk å skaffe seg epics også da. Forøvrig hører jeg at reputation grinding skal gå mye raskere også.

7311441[/snapback]

Feil. det nye honor systemet gjør det til grinding ..

Skrevet

7311088[/snapback]

Så er spørsmålet mitt til deg: Er det mer patetisk å sitte noen timer med WoW om kveldene enn å skru på TV'n å ligge langflat på sofaen? WoW er og blir underholdning, man raider da ikke kun for items gjør man? Raids er moro og sosialt, items er bare en bonus.

Skrevet
jeg tenker vi kan utvide den til 10-60, har spilt med flere som jeg vet er over 50.

Er fullt klar over at spillergruppen til WoW er over 18 år da alle jeg spilte med var 20-30, men så ville du også sett at det var en sammenligning med de andre spillene jeg nevnte dersom du faktisk leste posten min.

Skrevet

syns dette var en bra tråd egentlig. en oppsumering og ikke en syte tråd. synes du har riktig på de fleste punkter her faktiskt.

Spiller selv veldig mye og synes det er veldig morro. Men så har jeg jobb og satt av tid for og kunne spille så mye som jeg gjör.

Det handler mye om prioritering og faktiskt kunne skönne hvor mye tid du egentlig bruker. Men dette er nok mye vanskeligere for yngre personer og kunne skille på dette.

Skrevet
sigh

Enda en menings ytrer

Er lei slike poster jeg, sutrete menings ytrere som må plage oss avhengige med slik møl.

;)

7311562[/snapback]

Ditto, men jeg har heller ingen sans for PvE, ettersom man MÅ være på da og da, ellers kan du aldri bli med heller. PvP'er du bestemmer du din egen spilletid.

Skrevet

Er ikkje noke problem å raide eit par dager i veka og ha eit liv samtidig. Dette handler igjen om prioritering. For personer som har litt sjølvkontroll og veit at dei ikkje har tid til å spele wow den dagen, so gjer dei det ikkje. For ein del personer går dette til slutt gale, men finst mange personer som igjen og klarer dette.

No har eg aldri spelt på rp-server men der er det vel vanlig at folk møtast i til dømes Goldshire og andre plasser liksom kun for å møtast?

At det er alt for masse farming i WoW skal eg vere 100% einig med deg i. Men det er ingen som tvinger deg til å bli exalted med cenarion hold til dømes. Det er valg du sjølv tar. Og som du ikkje trenger gjer for å spele. Du trenger ikkje å gjer det for å få bra nok gear.

Instance med random folk kan av og til vere ekstremt kjedlig og dårlig. Men dersom du har ei godt guild med hyggelige personer, so forsvinner dette problemet meir eller mindre.

For meg virker det som om du trur at personer som raider ikkje har eit liv. Der har du iallefall feil. Er forskjell på å raide naxx 5 dager i veka, og gjer MC, onyxia og dei eit par ganger i veka.

Skrevet (endret)

Det er jo på level 60 spillet starter for REAL

Er en grunn til at vi strever med å komme dit :p

Endret av Veta
Skrevet
sigh

Enda en menings ytrer

Er lei slike poster jeg, sutrete menings ytrere som må plage oss avhengige med slik møl.

;)

7311562[/snapback]

Vel jeg kan ikke si at jeg sutrer. Jeg har da tross alt hatt det moro til tider på mine timer opp til lvl60. Men fra alle disse timene har jeg jo og et grunnlag til å gi en vurdering av Wow, selv om vurderingen blir subjektiv.

Ingen kan argumetere mot Wow sine millioner av spillere heller, men alikevel synes jeg Wow mangler mange elementer til å gjøre dette til en fullverdig MMORG.

Samtidig har blizzar ridd på en bølge av høye forventinger. Dette har gjor at de fleste har blitt ganske ukritiske til blizzards sitt arbeid. Har blizzard lavet det, ja så må det liksom bare være bra. Blizzard er som nevnt veldig flink til å tjene penger, men Wow har fortsatt en LANG vei å gå.

Jeg tror personelig at mye av suksessen til Wow kommer av at de var ikke først ute med MMORG, men at de ventet til markedet virkelig var klar for denne type spill før de slapp ut spillet. Så skadet det heller ikke at de hadde Warcraft og Starcraft bak seg.

Skrevet
Ble nettopp lvl60. Nå springer jeg bare rundt i måfå. Ikke så mye mer å finne på.

Klart en kunne jo ha gjort med instancer og raid, men jeg har jo tross alt et liv.

Blizzard har laget et bra spill, men det har mange mangler og feil. Det er jo nesten utelukkende basert på å få items. For å få disse items, må man gjøre disse instancene og raidene. og dette krever en enorm tid. Samme er det med rank, der man må spille noe latterlig mye BG for å få. Spille AW om og om igjen er fa** kjedelig.

Hoveddelene av spillerene i wow blir så fokusert på dette at det virkelig sosiale i en MMORG forsvinner. Folk er hele tiden ute etter å nå et nytt mål, at det er andre i nærheten er kun er fordel til å nå sitt eget mål raskere, ikke for å ha det gøy isammen.

Min konklusjon er også påvirket av at jeg har spillet SWG. Sammenlignet var gamplayet i SWG utrolig mye bedre. (SWG ødelagt etter NGE).

det var noe sånn som 32 proffesions. mange var ikke-aggresiv. det var craftere som kun likte å lage ting f.eks.

SWG har guild-byer, der en bygget opp sin egen by med alt mulig innhold. Dette gjorde igjen at en guild i SWG virkelig var en samlet gjeng på alle måter.

I SWG var de aller beste Items laget av Craftere, men disse krevet igjen en del sjeldene drop for å lage osv.

I SWG var det ikke uvanlig at folk var samlet på en cantina kun for å chatte osv.

På mange måter synes jeg WoW er utrolig linjert i forhold til andre MMORG.

Et spill er et tidsfordriv, men wow, er for mange en "jobb" som kun betaler gold.

Dette med patetiske mennesker har jeg grunnag for å skrive om, da jeg har en venn som snart er 30år, men isteden for å jobbe som normale folk, sitter han døgnet ut å raider eller PvP er i Wow. Han sluttet med wow nå nettopp på grunn av at han nå ikke har penger til å betale husleien engang. Endelig gikk virkeligheten opp for han.

LVL60 Signing out!

7311088[/snapback]

Kunne ikke vært sagt bedre!

Ettersom du spilte til level 60 antar jeg du har mye positivt å si om spillet også, selv spiller jeg ikke så mye på mine level 60 karakterer, det blir litt ensformig å gjøre de samme tingene om og om igjen. Da er det artigere å sette seg grundig inn i historien i et område og gjøre alle oppdrag i området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...