Gå til innhold

Metroid Prime fikk 9.8 av IGN


Nexxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal det sies at IGN er et av de nettstedene som er mest slepphendte med gode karakterer, i motsetning til Gamespot.

 

Metroid Prime har ingen multiplayer, ingen coop = svært lite varighet utover singleplayer delen. 9,8 virker derfor altfor høyt. Jeg venter med min dom til jeg har fått testet det ut selv.

 

Og ang. Game of the Year: forumet som velger ut spillet som skal bli game of the year liker svært dårlig oppfølgere. Og Metorid Prime er en oppfølger til spillet som kom ut for 7/8 år siden. Husk at det var Halo som ble Game of the Year i fjor, og ikke GTA 3. Mitt tips for GOTY er Splinter Cell og ikke GTA VC eller MP.

 

_________________

Stupid people should not reproduce.

 

[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-11-14 01:11 ]

Lenke til kommentar

Tenk deg om da, IGN slephendte med anmeldelsene? Gamespot og IGN er de største spille sidene, de gir ca like gode karakterer til spill litt om hverandre..

 

Presentation

Metroid reborn in 3D, and an impressive sci-fi fantasy to boot. Awesome menus. Design is great from concept to execution. Few games are this polished.

10.0

 

Graphics

A stunning art vision that deserves major recognition, jaw-dropping world architecture, and volumes of pretty textures. At 60 fps with progressive scan support, there are few that compare.

9.0

 

Sound

The original Nintendo composer delivers another opus and fantastically designed sound effects compliment the mood with Dolby Pro Logic II support.

10.0

 

Gameplay

A true masterpiece; an accomplishment that will be recognized for years. It is Super Metroid in 3D, and it's as complex and wonderful as any gamer could want. Any self-respecting gamer must own it.

10.0

 

Lasting Appeal

30+ hours to average completion. Requires much longer to earn 100%. Unlock art galleries, difficulty settings, and connect to GBA for extras. No multiplayer, but like Zelda, do we need it?

9.0

 

OVERALL SCORE (not an average)

9.8

 

 

Uansett hva du sier og trur fordi du bygger dine meninger på fordommer... kan forøvrig nevne at Gamers.com ga spillet 10/10...

 

Alle som har spilt det sier det er det mest gjennomførte å sykeste de har spilt på lenge.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-14 00:23, skrev Quaker:

Tenk deg om da, IGN slephendte med anmeldelsene? Gamespot og IGN er de største spille sidene, de gir ca like gode karakterer til spill litt om hverandre..


 

Her tar du virkelig helt feil. Gamespot er generelt mye strengere enn IGN, ofte for strenge etter min mening. IGN er på sin side ofte altfor snille. Legg sammen IGN score og Gamespot score, og del på to. Eller bare drit i omtaler generelt, og test spillene selv.

 

Quote:


Uansett hva du sier og trur fordi du bygger dine meninger på fordommer... kan forøvrig nevne at Gamers.com ga spillet 10/10...


Alle som har spilt det sier det er det mest gjennomførte å sykeste de har spilt på lenge.


 

Tror du virkelig jeg jeg bygger mine meninger på fordommer? Jeg er vel den første til å si at Gamecube trenger et spill av dette kaliber, og jeg kommer helt klart til å kjøpe det. Men det betyr ikke at man ikke skal være kritisk. Dette er et spill som skriker multiplayer, og når de da ikke tar med det, så er det et kraftig minus. Anmelderen ignorer det, og det sier sitt. Multiplayer har blitt ett av de viktigste tilleggene til slike spill, og det er kriminelt å ikke ta med det.

Lenke til kommentar

Dette spillet har kan ikke samenlignes med Halo og andre slike spill, dette er et 1st/3person adventure shooter... Når du kjøper spill på konsoll så kjøper du den ikke får å spille mplayer split screen, du har PC til sånne ting.

 

Og at gamecube trenger virkelig trenger enn sånn stor title er vel merklig å si, gamecube er den spillekonsolen som har flest gjennomførte/bra spill ut etter playstation 2 (naturlig nok)

Lenke til kommentar

Man samler ikke 4 folk forann en PC heller.. man spiller multiplayer i form av LAN eller INET.

 

Men ja konsoll er konge bra på mplayer, men det er one screen Multi player... Mario party, super smash brothers ... det er ikke mange spill som har funket splitt screen, annet enn gode gamle goldeneye og mario kart.

 

Multiplayer er langt fra det viktigste å prioritere på spille konsollen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-14 09:07, skrev Quaker:

Man samler ikke 4 folk forann en PC heller.. man spiller multiplayer i form av LAN eller INET.


Men ja konsoll er konge bra på mplayer, men det er one screen Multi player... Mario party, super smash brothers ... det er ikke mange spill som har funket splitt screen, annet enn gode gamle goldeneye og mario kart.


Multiplayer er langt fra det viktigste å prioritere på spille konsollen.


 

Dette her viser vel bare hvor mange ganger du har spillt multiplayer på f.eks Xbox. Multiplayer på en konsoll er ikke bare split screen. Jeg kan informere deg om at det er noe som heter systemlink til Xbox. Dvs. at du kan koble 4 Xboxer sammen i Lan, med en vanlig nettverkskabel. Da kan du kjøre 16 player hvis du har så mange venner.

 

Multiplayer har blitt en svært viktig del av spillet etter at jeg fikk meg Xbox.

Lenke til kommentar

Hehe ja penger er noe dritt.

 

Det er din mening... Men jeg vet at de fleste kjøper konsoll for og spille spill som Zelda, Metal Gear Solid, Final Fantasy Mario Blabla.. IKKE for å linke.

 

Jeg har Xbox selv, å vet godt hva det går utpå. Eier 8 spill. Er fornøyd med 1, og det er Halo. Og Fifa 2003 da, men det finnes på GC å PS2 også.

Lenke til kommentar

Jc-g skrev:

Nå skal det sies at IGN er et av de nettstedene som er mest slepphendte med gode karakterer, i motsetning til Gamespot.

 

Metroid Prime har ingen multiplayer, ingen coop = svært lite varighet utover singleplayer delen. 9,8 virker derfor altfor høyt.

 

Dette med at spillet har ingen multiplayer...hvordan tror du multiplayer ville vært i en fps? du har helt sikkert syn på det...Nå....setter du helt sikkert Metroid Prime i den sjangeren...og det blir helt feil! Spillet er basert på å utforske og komme deg fremover i en eneste stor verden...Hvordan ville du hatt multiplayer i en FPA? og metroid er opplevelsen av å være "alene" i en eneste stor verden. Co-op? jaja...du kan syte så mye du vil.

Super Metroid er det beste spillet jeg har spilt..uansett... Metroid Prime fører det videre...

Vennligst gjør litt research før du klager på multiplayer. Løpe rundt med autoaiming og kalle det fps? og det i et spill som det gjelder å utforske en verden...yeah right...

Metroid Prime..Game of the year..hell yeah!

:razz:

Lenke til kommentar

At multiplayer skal være et kriterie for å gi et spill (uansett hvor mye man mener det "skriker multiplayer") en høy karakter er bare tull.

 

Ta spillet som det er. Er det bra? Ja, da skal man gi en god karakter.

 

Kan ikke se at MP skulle være i noe større behov for multiplayer enn f.eks. Splinter Cell. Det er jo et spill basert på et platform adventure.

 

Kritikken høres mer ut som en måte å trekke Xbox inn i diskusjonen (igjen) mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Hehe jeg prøvde og formiddle det de to siste postene forklarte, å ja så for det er snakk om noe annet en Xbox på Konsoll delen av dette forumet, så kommer "Fanboys" eller andre mennesker å drar inn Xbox hvor bra den er å gud veit, å hvor "barnslig" foreksempel Gamecube er...

 

Men uansett, dette dreide seg om Metroid, og hvor bra SPILLET er, tross hvem konsoll det er på.

 

Så, jeg hadde store forventninger til spillet, men at det skal få SÅ bra kritikk var virkelig overaskende;P

Lenke til kommentar

yes, her er det åpenbart 3-4 analfabeter og et par personer som bør bør svelge unna noe beroliggende. Det jeg har sagt er at levetiden etter at man har rundet spillet blir svært kort når man ikke har multiplayer. Det er et faktum, face it! Det samme gjelder for Splinter Cell, Mafia, GTA og andre liknende spill. Og det bør trekke ned på LEVETIDEN når en anmelder bedømmer dette. Når man da gir et spill nesten perfekt score, så virker det en smule lettvint. Det er fordømt likegyldig om spillet som sådan ikke virker som et MP spill. MP delen kan være totalt løsrevet fra singleplayer delen, som f.eks. RtCW. Hvor fett hadde det ikke vært med MP i GTA eller Mafia for den saks skyld.

 

Utover det, så har jeg ikke nevnt et ondt ord om Metroid Prime. Jeg har sagt at jeg skal vente til jeg får testet spillet selv, men forventer at det blir en solid spillopplevelse.

 

Mitt tips er bare at dere kanskje bør dempe hypen litt, før dere får testet spillet selv. Husk at spillet sannsynligvis er månedsvis unna norske butikker. Jeg håper ikke folk her går ut og kjøper et spill utelukkende pga. en omtale. Men det er klart, dere er jo GC-fanboys, og de er vel kanskje de mest sta menneskene i verden. Uansett, god bedring til dere alle!

Lenke til kommentar

Jc-g, det at spill burde ha MP for å få perfect score, er bare tull. Se bare på Deus Ex, spillet er rå bra (PC versjonen), selv det har ikke MP. Og hvorfor skulle det ha mutiplayer? Selv om det er FPS spill på markedet, så er det stort sett bare Quake, Unreal, og Half Life (mods), som folk spiller. Så hvorfor skulle Deus EX ha multiplayer? Det hadde helt sikkert ikke tilbudt noe som ikke allerede er tilgjengelig. Deus Ex er skiller seg ut av FPS haugen pga god historie, person oppbygging, og forskellige spille stiler. Hvorfor skulle noen spille Deus Ex MP, istedet for CS eller Quake? Det er det samme med Metroid.

 

Det er også mange mennesker som, for en eller annen grunn, ikke er interressert i MP spill. De har ikke tid eller innteresse.

 

Det meste er subjektivt, også dette. Du har din subjektive mening, og det har også spill annmeldere. Så om noen gir Metroid 9.8, så mener annmelderen sikkert at spillet fortener det.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se for meg en vellykka multiplayer for Metroid Prime. Spillet har jo en sinnsyk auto-aim, ikke at det er en negativ ting for den er veldig godt intergrert i forhold til spillestrukturen. Har sett spillet i action og kommer til og kjøpe det så fort den lokale sjappa plukker det opp. Dette ser ut som en klar vinner :)

 

..når jeg tenker meg om så trur jeg ikke at jeg egentlig bryr meg noe om multiplayerne i konsoll spill. Jeg kjøper egentlig dem for singleplayerens skyld, og jeg trur ikke jeg er helt alene om det.

 

Time Splitters 2 er masse moro, men jeg har nesten ikke rørt multiplayern.

Lenke til kommentar

Jeg mener dette helt seriøst, hold for **** kjeft! Hva i ******* feiler det dere? Det at Metroid Prime ikke har multiplayer er en ting å akseptere og gå videre, hvis dere vil ha multiplayer i et fps så kjøp noe annet og slutt å syt og klag! Det ville vært en helt annen sak om det var planlagt med multiplayer, da kunne dere få syte så mye dere vil.

Uansett så tror jeg neppe det ville blitt så veldig bra med multiplayer i Metroid Prime, for det første ville det ha blitt utsatt eller dårligere gameplay/lyd/grafikk for å få en god mp i Metroid.

Bare hold kjeft med kranglinga, blir **** meg forbanna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...