Gå til innhold

Koble til Xbox Live gjennom Pc'en?


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, gidder ikke lage ny tråd, så jeg bare poster her. Kjøpte meg en 360 i dag, og sliter med å få den på nett. Kommer så langt som til DNS hvor jeg får "failed". Jeg vet hva som er feilen, og det er at jeg ikke har satt internett-tilkoblingen på deling. har prøvd dette flere ganger, men får "Feil 1060: Tjenesten er ikke installert". Hva skal jeg installere? for ordens skyld kjører jeg xp-pro

Lenke til kommentar
Prøvde meg på dette idag, men ip adresse var feil.. Noen som kan hjelpe meg? Bruker trådløst.

 

EDIT: Xbox 360>Kabel>PC>Trådløst>Router. Nettet går gjennom Huseieren sin router så jeg antar vel at jeg må be ham lage bro mellom tilkoblinger? Plz svar fort :)

7600975[/snapback]

Så lenge det er din PC Xboxen er koblet til, så er det bare å gjøre det jeg har skrevet litt lengre opp :-)

 

Ok, gidder ikke lage ny tråd, så jeg bare poster her. Kjøpte meg en 360 i dag, og sliter med å få den på nett. Kommer så langt som til DNS hvor jeg får "failed". Jeg vet hva som er feilen, og det er at jeg ikke har satt internett-tilkoblingen på deling. har prøvd dette flere ganger, men får "Feil 1060: Tjenesten er ikke installert". Hva skal jeg installere? for ordens skyld kjører jeg xp-pro

7608520[/snapback]

Har du fjernet noe fra installen? Med nlite e.l. ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Faen gutt, her har jeg sittet å fundert og skrevet lenge så funker det :ph34r:

Men det føkka seg igjen å da prøvde jeg det du sa å det funka!

 

 

Hater trådløst... må få kabel opp i andre-etasje!

7322048[/snapback]

 

Har du fortsatt problemer? Jeg kan forsøke å hjelpe deg via msn hvis du vil, jeg har samme oppkobling selv og rotet og feilet en del, men nå virker det knirkefritt :)

 

Send en pm ;)

Lenke til kommentar
Har du fjernet noe fra installen? Med nlite e.l. ?

7616575[/snapback]

Det dreide seg visst om noe som hadde blitt borte fra registeret, så har fått fiksa det nå. da koblet den seg først på helt uten problemer og skulle laste ned en patch fra xbl. Da koblet den seg ut, og siden har jeg fått DNS failed. bah :(

Lenke til kommentar
Dette vil bare ikke virke for meg!

Har innstallert pcsetup og det funker fint å vise mine bilder osv på boksen, men X360'en min vil ikke "gå Live"  :hrm:

Pc'en er koblet opp mot en router trådløst, altså slik:

X360 > Kabel > PC > Trådløst > Router..

 

Er dette et problem?

7300974[/snapback]

 

Har samme problem som trådstarter. Har også gått igjennom alle forslag fremdeles ingen fremgang, altså IP adress 'Failed' på XBox Live Connection testing.

 

For å feie unna en del spørmål som kommer til å komme:

 

Har linket (bridge connection) den trådløse nettverket med kabel nettverket.

 

Har huket ut Internet Connection Sharing/Allow other network users to connect through this computer's Internet connection.

 

Har huket av DHCP (67), DHCP (68), DNS, UPnP (TCP), UPnP (UDP) og lagt til port nr. 3074 og 88 for å være sikker.

 

Har IKKE fast IP på den trådløse nettverket.

 

Har IKKE kryptert nettverk.

 

Kabel nettverket er blitt automatisk satt til IP 192.168.0.1, subnet mask 255.255.255.0, ingen DNS.

 

XBox nettverket har automatisk fått IP 169.254.217.223, subnet mask 255.255.0.0, ingen DNS.

 

Min personlige firewall har vært av når jeg har testet dette.

 

Sist, men ikke minst. Skal det være vanlig eller krysset kabel mellom XBox og PC?

 

Noen gode forslag?

 

PS. har for øyeblikket ikke tenkt/råd til å kjøpe XBox Wireless Network adapter.

Endret av Frico855
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

På xboxen skal det ikke være automatisk ip, men statisk + at du her må legge inn rett dns adresse.

 

På bildet nedenfor ser du hvordan bridgen skal være.

 

Som sagt hvis noen sliter med dette så kan jeg hjelpe dere via msn messenger hvis dere sender meg en pm:)

post-83638-1168263486_thumb.jpg

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Merkelig, jeg har automatisk IP på min burk :huh:

 

Har bridget to kablede tilkoblinger, i den ene har jeg Xboxen via krysset kabel, i den andre har jeg det vanlige nettverket som jeg er DCHP host for.

 

Deler ISDN koblingen på bridge tilkoblingen. Kjører Vista jeg da, men burde være samme prinsippet.

Lenke til kommentar
For det første. Hvis du deler den trådløse tilkoblingen, kan du ikke sette det trådløse og det kablede nettverket som bridged.

 

Det skal være krysset kabel.

7671806[/snapback]

 

Den trådløse er ikke delt. Har et Jensen wireless kort og et vanlig NVIDIA nForce Networking Controller. Det jeg vil er å få nettverket over på Networking Controller for så videre med krysset kabel til XBoxen som står 15 cm unna PCn min.

 

PS. hvorfor må det være krysset kabel?

Endret av Frico855
Lenke til kommentar
På xboxen skal det ikke være automatisk ip, men statisk + at du her må legge inn rett dns adresse.

 

På bildet nedenfor ser du hvordan bridgen skal være.

 

Som sagt hvis noen sliter med dette så kan jeg hjelpe dere via msn messenger hvis dere sender meg en pm:)

7672035[/snapback]

 

Jeg får ikke bildet til å stemme. For å få fram Network Bride må jeg jo velge de to eneste tilkoblingene jeg har. Så hvordan bridger jeg Network Bridge og Local Area Connection?

 

Jeg får dette vinduet opp når jeg velger de to tilkoblingene og prøver å velge 'Bridge Connection'.

 

networkbridgesd8.jpg

 

Og hva er rett DNS? DNS til PCn eller DNS til Jensen ruteren?

Endret av Frico855
Lenke til kommentar
Den trådløse er ikke delt. Har et Jensen wireless kort og et vanlig NVIDIA nForce Networking Controller. Det jeg vil er å få nettverket over på Networking Controller for så videre med krysset kabel til XBoxen som står 15 cm unna PCn min.

 

PS. hvorfor må det være krysset kabel?

7679539[/snapback]

Du hadde prøvd å dele tilkoblingen, ved å følge guiden jeg har skrevet en side lengre fram ja?

 

Hvis ikke gjør du det, og hvis du har gjort det, så kan du jo prøve å bridge de to tilkoblingene, det skal vel funke tror jeg, men det vet jeg ikke noe om =)

 

Forskjellen på en krysset kabel og en vanlig, er rett og slett at en leder har byttet plass inne i pluggen. Aner ikke hvorfor :p

 

Jeg får ikke bildet til å stemme. For å få fram Network Bride må jeg jo velge de to eneste tilkoblingene jeg har. Så hvordan bridger jeg Network Bridge og Local Area Connection?

 

Jeg får dette vinduet opp når jeg velger de to tilkoblingene og prøver å velge 'Bridge Connection'.

 

networkbridgesd8.jpg

 

Og hva er rett DNS? DNS til PCn eller DNS til Jensen ruteren?

7679554[/snapback]

Du skal markere den trådløse tilkoblingen, og Local Area Connection, deretter høyreklikker du på den ene og velger Lag Nettverksbru eller noe =)
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg til å bridge, utrolig nok. Slik ser det ut nå:

 

networkconnectionlq4.th.jpg

 

XBoxen har fortsatt (automatisk) IP 169.254.217.223 og ingen DNS. Har krysset kabel mellom XBox og PC. Fortsatt 'Failed' på Xbox Live Connection test.

 

Virker som jeg må sette inn manuel IP og DNS.. Men hvilken IP og DNS.

Endret av Frico855
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...