Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP oppfører seg rart etter at jeg fjernet Starforc


Anbefalte innlegg

Hei.

Ja, altså StarForce begynte å gi meg blåskjermer når jeg bootet XP, så jeg bestemte meg for å avinstallere Trackmania Sunrise og kjøre en SF-cleaner etterpå. Allerede ved neste boot begynte jeg å merke at vinduer hakket som om det manglet drivere(hvis jeg brukte 'drop shadows'), Hvis jeg prøver å åpne en nettside i enten IE eller Firefox ender jeg ofte opp med halvferdige sider og når jeg scroller hakker/spraker all lyd som kommer fra høytaleren mens jeg gjør det(dette gjør den ellers også.). I tillegg, hvis jeg lukker uTorrent, og den lagrer alt til disk før den avslutter, ender jeg opp med at Windows fryser av og på i kanskje 2-3 min.

Jeg har prøvd å re-installere alle drivere, renset registeret, flyttet rundt på ram-brikkene, lukket alle prosesser en etter en og sett om problemet forsvant. ingenting har hjulpet.

Jeg kan utelukke hardware-feil fordi Vista kjører uten problemer.

Hva i all verden har skjedd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Ja, altså StarForce begynte å gi meg blåskjermer når jeg bootet XP, så jeg bestemte meg for å avinstallere Trackmania Sunrise og kjøre en SF-cleaner etterpå. Allerede ved neste boot begynte jeg å merke at vinduer hakket som om det manglet drivere(hvis jeg brukte 'drop shadows'), Hvis jeg prøver å åpne en nettside i enten IE eller Firefox ender jeg ofte opp med halvferdige sider og når jeg scroller hakker/spraker all lyd som kommer fra høytaleren mens jeg gjør det(dette gjør den ellers også.). I tillegg, hvis jeg lukker uTorrent, og den lagrer alt til disk før den avslutter, ender jeg opp med at Windows fryser av og på i kanskje 2-3 min.

Jeg har prøvd å re-installere alle drivere, renset registeret, flyttet rundt på ram-brikkene, lukket alle prosesser en etter en og sett om problemet forsvant. ingenting har hjulpet.

Jeg kan utelukke hardware-feil fordi Vista kjører uten problemer.

Hva i all verden har skjedd.

7298002[/snapback]

 

Er ikke helt sikker på va som har skjedd her, men jeg ville ihvertfall prøvd å installere Windows XP på ny...

Lenke til kommentar

Update: Det ser ut som om problemet forværrer seg over tid. Før jeg la meg i går kjørte PC'n brukbart smooth. Men, når jeg våkna i morges sloss system-prosessen og uTorrent om hvem som skulle få lov til å bruke 100%

Jeg skal prøve å se når den tuller seg til igjen med Process Explorer og se om det er noen slemme DLL-er som ligger å lurer.

Lenke til kommentar

Joda, men JEG VIL VITE HVORFOR DET SKJER OG HVORDAN JEG FIXER DET!. Så kan jeg unngå det som forårsaket det, eller fikse det fort hvis det oppstår igjen.

EDIT: Firefox har også en tendens til å kræsje rett etter jeg starter det, og linker må klikkes 2-3 ganger før de reagerer og linken/musepekeren flimrer noen ganger når jeg holder pekeren over linken.

Får jeg det ikke til i løpet av kvelden blir det å koke i hop en freeesh ny nLite-plate :(

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Hadde noget liknenes problem for et års tid siden - da jeg hadde fjernet Starforce.

 

Fant løsningen via Google og det var ikke 'formatering/nyinnstalering løsningen' - som jeg ikke heller tilslutter mig i det hele tatt.

Har desverre ikke gemt linken til løsningen - da jeg heller valgte å 'leve med' Starforce i ettertid.

 

PS. Tok mig et par minutter å finne og løse probblemet.

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...