Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hjelp med en database (Systemutvikling)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva man trenger skjema for vil jo vise seg først når vi får oppgaven. Det kan jo fks. være et Hovedskjema for Lokaler med Konsert som delskjema og konsertaktører som delskjema 2, for å vise oversikt over konserter som er i lokalene og hvilke artister som er i konsertene.

Blir det snakk om salg av billetter så må man vel ha et hovedskjema for Konsert, med publikum som delskjema.

 

Litt vanskelig å forklare, men med tegning er det lettere. Tegna en del skisser på skolen i dag.

Lenke til kommentar

Jepp, er lurt å prøve seg fram. :) Læreren min sa også at uansett i morgen så burde jeg lage en rapport. Uansett hvor bra eller dårlig, stor eller liten den ble, så burde jeg ha en rapport i Access. Det er egentlig viktigst å vise at man har forstått mest mulig.

 

Grunnen til at jeg tar eksamen nå er, tro det eller ei, at jeg strøk (fikk 1) på den når jeg hadde eksamen i vår. Dette gjorde jo at jeg ikke fikk godkjent studiekompetanse, og fikk heller ikke komme inn på noen videre studier på høyskoler o.l. Det ødela med andre ord alt. Så derfor bruker jeg nå et år på å ta noen ekstra fag på videregående, som deltidsstudent.

Det verste er at jeg hadde en sånn middels grei følelse etter eksamen, trodde aldri i verden det skulle gå SÅ ille. Skjønner fortsatt ikke hva jeg har gjort spesielt galt, og tror mer og mer at en eller annen teknisk feil eller noe tull har ødelagt for meg. Skolen har jo besvarelsen min arkivert, så jeg fikk læreren min til å se på den nå i ettertid, og selvsagt var det ting som kunne vært gjort bedre der, men han var skjønt enig i at det var merkelig at jeg fikk stryk. Han sa jeg hadde vært maksimalt uheldig.

Menmen, sånn er livet. Motgang gjør sterkere, og det har jeg erfart nå. :) I morgen skal jeg ta igjen.

Lenke til kommentar

Ikke bekymre deg du. :) Det går så bra så. Ta deg god tid i morgen, og lag flere backup-filer etterhvert som du jobber, sånn i tilfelle en database går rett i dass.

Jeg er ganske sikker på at datamodellen min hvertfall er på rett spor. Nå kan det selvsagt komme noe nytt på oppgaven, men det vil vise seg.

Selv er jeg minimalt nervøs selv. Har vel noe med at jeg har vært igjennom dette en gang før og endt opp med verst tenkelige resultat. :p

Dette går bra. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Det kunne sikkert fungert bra det. :)

Dette ble heldigvis ikke et alternativ. Oppgaven var stort sett som forventet. Var faktisk ingenting som handlet spesielt om billettsalg. Var mer det at det skulle være flere produsenter på samme konsert, og dermed enda en mange-til-mange.

Føler det gikk sånn ganske bra i dag. Tør likevel ikke håpe for mye. Tiden vil vise. Jeg fikk hvertfall til en nogenlunde database.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...