Gå til innhold

Advance.no politianmeldes imorgen.


Anbefalte innlegg

Etter å ha betalt for skjerm som var feilpriset for 14 dager siden har det vært et helvete å få tilbake pengene.

 

Først så forsøkte jeg å betale med Visa. Det endte opp med feilmelding. Dum som jeg var forsøkte jeg dette 3 ganger. Da det ikke gikk betalte jeg via nettbank.

 

Senere viste det seg at beløpet var reservert på konto 3 ganger selv om feilmelding når jeg betalte med Visa.

 

Når jeg fikk beskjed om at jeg ikke ville få skjermen sa jeg at jeg ville ha tilbake beløpet umiddelbart og at de fikk ordne opp med beløpene som i tillegg var reservert på konto.

 

Fikk mail om at de måtte ha kontonr for tilbakeføring og at Visa reservasjonen var opphevet.

 

Etter et par dager purret jeg på dem pga reservasjonene ikke var opphevet og at ingen penger hadde kommet tilbake.

 

Da fikk jeg beskjed om at reservasjonene fikk jeg ordne opp i selv.

 

Å få en bank til å oppheve visa-reservasjoner uten å ha noe å vise til er ganske problematisk.

 

Heller ikke idag har det kommet noen penger.

 

Har gitt de en del frister til å ordne opp, men intet skjer.

De svarer heller ikke på mail lenger.

 

Derfor ser jeg meg nødt til å anmelde de imorgen. Dette er også gitt beskjed om at kom til å skje. Syns det er ganske arrogant å ignorere et slikt varsel.

 

Det sier vel seg selv at jeg ikke kommer til å handle eller anbefale Advance.no til noen etter dette.

 

Mvh

 

Jan-Vidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner frustrasjonen din, men jeg vil anbefale deg å følge et litt annet, mer formelt mønster. Det første du da gjør er å sende et purrebrev pr. post, der du gir de 14 dagers frist til å betale tilbake penger og ordne opp i reservasjonene. Om de ikke har ordnet opp innen 14 dager, så sender du et nytt purrebrev, gjerne pluss på 10% på den opprinnelige summen, dette har du rett til. Og anmerk at du trekker de for forbrukerrådet om de ikke betaler tilbake innen nye 14 dager.

 

Hvis ingenting skjer innen den tid, tar du med kopier av brevene og går til forbrukerrådet og oppretter en sak. Ettersom du helt tydelig har rett på å få betalt tilbake er dette en sak du garantert vil vinne. For Advance vil en sak hos forbrukerrådet bety utgifter og merarbeid som sikkert er det tidobbelte av hva det vil koste å betale deg tilbake sporenstreks.

Lenke til kommentar

Du kan også hevde regress overfor banken din. Da må du ta all dokumentasjon du har, skriv det ut, skriv et brev hvor du forklarer kludderet, ta det med i banken og be om at de ordner disse reservasjonene.

 

Men som du selv sier, du må ha noe å vise til, det hjelper i alle fall ikke å ringe kundeservice i slike tilfeller.

 

 

Kan jeg spørre hvor mye feilpriset skjermen var?

Endret av gorber
Lenke til kommentar

Nøyaktig hvilket lovbrudd er det du anmelder dem for?

 

Har du kontaktet banken din eller Visa angående reservasjonene? Du sier du ikke har noe å vise til. Er ikke reservasjonene registrert på kontoen din da? Pengene har vel ikke bare forsvunnet helt uten videre fra konto? "Reservert kortkjøp" eller lignende må da vel stå på kontooversikten?

 

Og hvordan har du kunnet gitt "en del" frister som er rimelige i løpet av 14 dager? Det finnes regler for hvor lang frist du kan sette på en purring om betaling av fordringer. Og du kan umulig å klart å overstige "en del" av disse på 14 dager.

 

At de ikke svarer på e-post lenger kan ha en grunn. Noe imot å legge ut e-postene her?

 

Og til slutt, har du forsøkt å ringe dem?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det var da voldsomt til overreagering!? :ohmy:

 

Først prøver man å "sko seg" på en åpenbar feilprising, for så å gå "helt i fistel" over at reservasjon av beløp ved kortkjøp ikke "øyeblikkelig" annuleres.

Såvidt meg bekjent tar dette en viss tid, og det er vel ikke automatikk i at "selger" skal melde om dette? De har jo helt klart sagt ifra at kjøpet ikke vil bli gjennomført (først da blir beløp formelt trukket fra konto).

 

Kanskje noen som faktisk har litt greie på hva som skjer ved slike transaksjoner kan komme med en oppklaring her? :)

Lenke til kommentar

har opplevel å blir trekk 2 ganger av dolly Fikk igjen pengen etter 1-2dager så skulle ikke ta SÅ lang tid.Men det lite hva bank kan gjøre med visa egenlig.Best er å ring til nettbutikk og visa norge.Til slutt blir vel visa så er øknomisk av svarligt

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Du kan også hevde regress overfor banken din. Da må du ta all dokumentasjon du har, skriv det ut, skriv et brev hvor du forklarer kludderet, ta det med i banken og be om at de ordner disse reservasjonene.

 

Men som du selv sier, du må ha noe å vise til, det hjelper i alle fall ikke å ringe kundeservice i slike tilfeller.

 

 

Kan jeg spørre hvor mye feilpriset skjermen var?

7292911[/snapback]

 

Reservasjonene fikk jeg til slutt ordnet opp i.

Saken er den at det er ikke jeg som skal gjøre, men nettbutikken.

 

Vet ikke hvor mye feilpriset den var.

Lenke til kommentar

Regner med de bruker BBS som alle andre, da holder reservasjonen vanligvis i 72timer. Så den skal forsvinne etter det.

Ja du kan fjerne reservasjonen med din bank da du kan forklare hva som skjedde og at det var en feilmelding du fikk opp, muligens er dette ikke registrert hos de i det heletatt og at feilen ligger hos BBS.

Lenke til kommentar
Nøyaktig hvilket lovbrudd er det du anmelder dem for?

 

Har du kontaktet banken din eller Visa angående reservasjonene? Du sier du ikke har noe å vise til. Er ikke reservasjonene registrert på kontoen din da? Pengene har vel ikke bare forsvunnet helt uten videre fra konto? "Reservert kortkjøp" eller lignende må da vel stå på kontooversikten?

 

Og hvordan har du kunnet gitt "en del" frister som er rimelige i løpet av 14 dager? Det finnes regler for hvor lang frist du kan sette på en purring om betaling av fordringer. Og du kan umulig å klart å overstige "en del" av disse på 14 dager.

 

At de ikke svarer på e-post lenger kan ha en grunn. Noe imot å legge ut e-postene her?

 

Og til slutt, har du forsøkt å ringe dem?

7293019[/snapback]

 

Kan vise til at det er reservert ja, men ikke at de skal oppheves.

 

Man ringer ikke når det har gått så langt som dette, da vil man ha alt skriftlig.

Lenke til kommentar
Visa reservasjoner ligger vel inne max en uke altså 7 dager?

Feilpriset? det var nok riktig beløp som ble reservert på visa kontoen din.

 

Tenkte kanskje ikke over at prisene er uten moms? Og forskuddsbetale i en nettbutikk over nettbank? sjeldent tilfelle

7293127[/snapback]

 

 

Har hatt reservasjoner som har ligget en god del lenger enn 7 dager.

 

Mange nettbutikker tilbyr forskuddsbetaling over giro.

Lenke til kommentar
Det var da voldsomt til overreagering!?  :ohmy:

 

Først prøver man å "sko seg" på en åpenbar feilprising, for så å gå "helt i fistel" over at reservasjon av beløp ved kortkjøp ikke "øyeblikkelig" annuleres.

Såvidt meg bekjent tar dette en viss tid, og det er vel ikke automatikk i at "selger" skal melde om dette? De har jo helt klart sagt ifra at kjøpet ikke vil bli gjennomført (først da blir beløp formelt trukket fra konto).

 

Kanskje noen som faktisk har litt greie på hva som skjer ved slike transaksjoner kan komme med en oppklaring her? :)

7293132[/snapback]

 

Her er det ikke bare snakk om reservasjoner hvis du leser hele innlegget.

 

De har greid å ordne opp i 1 av 3 problemer. Litt rart at de ikke viser initiativ til å ordne opp i alt på en gang?

Lenke til kommentar
Jeg har betalt mange ganger med Visa, og det er slik at butikkene trekker ikke penger FØR de sender varer. Betyr det at du har fått 3 skjermer?

7293241[/snapback]

 

 

Beløpet blir reservert. Dette vil si at de midlertidig blir borte fra saldoen og blir utilgjengelig.

 

Etter at jeg fikk feilmelding første gangen så regnet jeg med at det var kun komunikasjonsfeil eller et eller annet med min pc.

 

Etter at feilmeldingen kom at det hadde oppstått en feil kom jeg tilbake til betalingsvalg i ordren. Da trykket jeg på visa en gang til. Samme feilmelding kom ang komunikasjonsfeil.

 

Idiot som jeg var prøvde jeg også å betale fra bærbar pc, men samme feilmelding.

 

Regnet jo selvfølgelig ikke med at det ble reservert 3 ganger når det oppstår feil med komunikasjonen.

Til slutt så valgte jeg giro innbetaling så lenge det ikke var mulig å betale med visa. Dette beløpet er det ikke mulig å få tilbake.

På en annen ordre er beløpet kommet tilbake, men ikke denne.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye feilpriset den var.

7293189[/snapback]

 

Hvorfor skulle du ikke ha skjermen da? Høres litt merkelig ut at du ikke vet hvor mye feilpriset den var. Trodde feil pris var grunnen til at du ville få tilbake pengene.

7293264[/snapback]

Nei, jeg vet ikke hvor mye feilpriset den var.

Jeg var ute etter en rimelig skjerm og fant denne.

 

Her er mailen jeg fikk fra butikken dagen etter ordren, som er helt grei men jeg vil ha tilbake beløpet. Og ja, jeg har selvfølgelig sendt mail ang kontonr.

 

 

Hei,

 

På grunn av en feil i speiling av priser fra en av våre distributører har varen fått helt feil utsalgspris.

 

Vi beklager dette og er desverre nødt til å slette ordren.

 

Vennligst oppgi bankkonto for refusjon hvis ordrens beløp har blitt innbetalt til vår bankkonto.

 

Det gjøres samtidig oppmerksom på at vi tar forbehold om slike feil.

Lenke til kommentar

Så det du skal anmelde dem for er at de ikke har betalt tilbake det du betalte over nettbank?

 

Beskjeden du vil få hos politiet er å ordne opp med Advance selv, da det ikke er begått noe lovbrudd. Ærlig talt trodde jeg ikke det var mulig å overreagere så kraftig som det der. At du ikke får svar på e-post lenger skyldes vel da muligens at Advance ikke ser seg tjent med noe videre kommunikasjon med noen som overreagerer og er så useriøse at de skriker om anmeldelse uten noe som helst grunnlag for det.

 

Ja, 14 dager for refusjon er for lang tid, men ikke noe du har noe grunnlag for anmeldelse. Send et skriftlig krav om tilbakebetaling, sett en betalingsfrist på 14 dager så du holder deg innenfor de grensene som må være for at det skal regnes som rimelig tid. Har de ikke betalt deg innen de 14 dagene, så sender du purring med beskjed om at du vil ta saken videre om nødvendig.

 

Og for all del, hold deg litt mere saklig enn å true med anmeldelse.

Lenke til kommentar
Så det du skal anmelde dem for er at de ikke har betalt tilbake det du betalte over nettbank?

 

Beskjeden du vil få hos politiet er å ordne opp med Advance selv, da det ikke er begått noe lovbrudd. Ærlig talt trodde jeg ikke det var mulig å overreagere så kraftig som det der. At du ikke får svar på e-post lenger skyldes vel da muligens at Advance ikke ser seg tjent med noe videre kommunikasjon med noen som overreagerer og er så useriøse at de skriker om anmeldelse uten noe som helst grunnlag for det.

 

Ja, 14 dager for refusjon er for lang tid, men ikke noe du har noe grunnlag  for anmeldelse. Send et skriftlig krav om tilbakebetaling, sett en betalingsfrist på 14 dager så du holder deg innenfor de grensene som må være for at det skal regnes som rimelig tid. Har de ikke betalt deg innen de 14 dagene, så sender du purring med beskjed om at du vil ta saken videre om nødvendig.

 

Og for all del, hold deg litt mere saklig enn å true med anmeldelse.

7294042[/snapback]

 

 

Tja, ser vel det litt mer seriøst enn å oppfordre til å oppsøke personer og knuse kneskåler som er en gjenganger på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...