Gå til innhold

Ny harddisk og lydkort - Stramt budsjett


Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter at pcen har falt i bakken et par ganger har noe av hardwaren min blitt ødelagt. Trenger derfor 1 ny harddisk og et lydkort. Har et budsjett på ca 1200kroner.

 

Lydkort

 

harddisk

 

Og hvis det er mulig/lønner seg tenkte jeg kanskje å kjøpe med noen høytalere i tillegg. Da kan jeg jeg gå opp 1600 kroner ca.

 

Pcen brukers mest til spill,musikk og film.

 

Har kun hatt et intergrert lydkort før, og lurer på om det er noe vits å kjøpe et dyrt lydkort, er forskjellen så stor? Er ikke så veldig kresen

 

Så lenge hardisken er kjapp,stille og ikke utvikler unødvendig mye varme så er det samme for meg. Trenger kun ny fordi den jeg hadde ble ødelagt

 

Vil helst ha 5:1 høytalere, trenger ikke være noe sånn kjempebra, men skal duge til musikk og film.

 

Hvis det lønner seg veldig kan jeg kanskje gå littegrann opp i pris, men bare hvis det virkelig er verdt det. Forklar gjerne hva som er bra med anbefalningene dere kommer med. Vil helst at alt blir bestillt fra samme netside.

 

Takker på forhånd

 

MvH Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha en kjapp og stille harddisk, velg heller en Seagate, eller Samsung.

Det lydkortet du linker til, er minimalt bedre enn onboard lyden. Kjøp heller ett Creative X-Fi Xtreme Audio kort.

Litt dyrere da, men det har EAX 5.0, CMSS-3D, og OpenAL støtte.

 

For 400,- kr har du et særdeles dårlig utvalg av 5.1-sett, og de er dårlige:

Creative SBS 560, Labtec Arena 685, Logitech S-500. Anbefaler deg å spare opp litt penger, å kjøpe noe bedre. :)

Lenke til kommentar

Hvis ingen overtfaler meg i siste sekund kjøper jeg dette:

 

 

Logitech X-530 Høyttaler 5.1 surround

5 satelitter og subwoofer 70W RMS

100+ 550,-

 

 

Creative SB X-Fi Xtreme Audio PCI

lowprofile Fjernlager 1-3 dager

16 539,-

 

 

Seagate 250GB S-ATA II NCQ 7200RPM 3GB/S

Barracuda 7200.10 8MB cache

 

:)

Lenke til kommentar

Hvis du har et fungerende innebygget 5.1 lydkort på maskinen, vil jeg anbefale deg å heller bruke pengene på høyttalerene. Det er ikke noe poeng å kjøpe et godt lydkort og så bruke crappy høyttalere. Da er jo lydkortet bortkastet. Så min anbefaling er å vente med lydkortet og heller legge pengene i høyttalerene.(Jeg vet ingenting om kvaliteten på nevnte 5.1 sett, skriver på generell basis)

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...