Gå til innhold

Den store Shuttle SD37P2 Tråden!


Anbefalte innlegg

Så at det var en tråd om SN25P, og siden jeg lurer på om jeg skal anskaffe meg Shuttle SD37P2, så startet jeg denne tråden..

 

 

Kom med erfaringer, bilder og alt :dribble:

 

 

Her er den på komplett;

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325210

 

 

Et par tester:

 

http://www.sudhian.com/index.php?/articles..._sd37p2_review/

http://www.extremetech.com/article2/0,1558,2020913,00.asp

http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA==

Endret av Tuffeluffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har AMD utgaven av 37P. 27P. Kabinettet er litt mer romslig for bygging og så ha Shuttle laget brønner på toppen for å ha hardiskene. Det som er minuset er at skjermkortvifta ikke slår seg av når maskinen slås av i windows. Den ruller og går fremdeles (iallfall mitt XFX GF7900GT). Bruker jeg en overgang fra 2 stk molex er det ingen problemer. Da slår vifta på skjermkortet seg av.

 

Har lest om dette problemet på nettet og mange mener at det en *lekkasje* i PSU'en. Har du ikke kjøpt kabinettet enda, så sjekk med butikken om Shuttle har fjernet den *buggen* i de nye PSU'ene.

Lenke til kommentar

Har da i likhet med hjalmar 27P'en. Hvertfall, de to bakerste 60mm viftene lagde på min maskin en utrolig irriterende, høyfrekvent "hvinelyd". Vet ikke om det er slik på alle eller om mine to vifter begge var feilprodusert, men jeg plugget hvertfall de utav, og maskinen er mye stillere nå.

 

Det er også plass til en zalman VF900CU kjøler på grafikkortet, så hvis du er plaget med støy fra skjermkortviften er det bare å investere i en slik en, og nyte stillheten fra den.

Lenke til kommentar
Takk for tipset hjalmar...

 

 

Noen som har noen erfaringer med denne barebonen, så er det bare å komme med det  :D

7300769[/snapback]

 

Har litt erfaring med denne kassa. Har brukt den i en måneds tid som HTPC.

 

dsc04252bm7.th.jpg dsc04251wj2.th.jpg

 

Den støyer litt for mye etter min smak. Det er i hovedsak PSU`n som skaper det problemet. Har ikke funnet software til å regulere den vifta enda.

 

Jeg kjører nå et X1900XTX med en Zalman VF700 CU. Med viftestyrke på 6volt gjør det skjermkortet tilnærmet støyfritt. Boksen har gode termiske egenskaper og klarer fint å holde temperaturen nede selv med X1900XTX kortet.

 

Klokkeegenskapene til boksen kunne vært bedre. Har kjørt min E6600 på 320 x 9 hittil. Gikk fint å boote på 340, men har ikke kjørt der over tid. Har lest om døde grafikkort med bruk av FSB opp mot 350, så dette har jeg ikke ville teste enda.

 

8800GTX passer akkurat inn i kassa, men gav en idle temp på 80C med lokket på

:p Men noen artifacts ble det ikke, så ja det fungerer. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er en pen liten boks ihvertfall... Pen skjerm du hadde Alcoholiday

7365210[/snapback]

 

 

Boksen er nok bedre enn skjermen, som kosta meg ikke mere enn 5 lapper. Den fungerer overraskende bra til PC bruk gjennom DVI, men har store mangler da kommer til bildekvalitet på film/TV. Spesielet sortnivå og fargegjengivele.

 

Regner med å bytte til en med bedre kvalitet så snart prisene på de gode skjermene har falt litt. :)

Lenke til kommentar
Takk for tipset hjalmar...

 

 

Noen som har noen erfaringer med denne barebonen, så er det bare å komme med det  :D

7300769[/snapback]

 

Har litt erfaring med denne kassa. Har brukt den i en måneds tid som HTPC.

 

dsc04252bm7.th.jpg dsc04251wj2.th.jpg

 

Den støyer litt for mye etter min smak. Det er i hovedsak PSU`n som skaper det problemet. Har ikke funnet software til å regulere den vifta enda.

7361917[/snapback]

 

Shuttle har eget program til viftestyring som funker utmerket :thumbup:

Lenke til kommentar
8800GTX passer akkurat inn i kassa, men gav en idle temp på 80C med lokket på

 

har gtx ei sånn vifte som 7900gtx, som har samme hastighet hele tida? rart den ikke gasset opp? var jo en vanvittig høy idle temp. prøvde du og belaste kortet?

 

synest hele vifte greia er litt rart på shuttle. er jo faktisk ca 5-6 vifter som alle blåser ut luft. ingen som blåser inn, etter det jeg kan se og det er jo bare nødt til og være en kamp om lufta.

 

 

men for bruk av 8800gtx trengs det nok litt kjøle modding. har sett litt på denne modden. ser for meg ei god silenX eller lingnende på ca 40 cfa som blåser kald luft inn i kabb. hadde nok sett helt andre temps på gtx da :)

post-70872-1164627039_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er riktig at det er ingen vifter som blåser luft inn i kabinettet ja, hadde nok vært en fordel med det. Har tenkt litt på å få inn en vifte, men det eneste stedet jeg kan se som passer er å sette inn en vifte ved siden av cpu-viften på venstre side av boksen. Ellers er det ikke plass andre steder, hvertfall ikke til vifter med litt størrelse.

 

Den modden på bildet der ville jo fungert, men den hindrer bruk av det bakerste harddiskburet, slik at man vil miste en harddiskplass.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...