Gå til innhold

Problem - Nettverkskort - Smoothwall


adiabatic

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

 

Har blitt bitt av serverdilla, og har nå lyst til å sette opp en firewall - smoothwall.

 

Problemet mitt kommer når jeg skal installere Green zone NIC.

 

Kortene som er av typen Cnet gigabit (realtek 8xxxx) blir ikke funnet ved probe. De kan heller ikke installeres manuelt. Det hele topper seg at jeg må taste in IRQ etc.

 

Har veldig lyst til å bruke Smoothwall så jeg håper noe kan hjelpe meg:)

 

Mvh

 

A

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem selv, men fikk tak i 2 kort som var 100mbit rimlig.

Tror problemet var at Smoothwall ikke støttet alle typer kort, selv om det kan se slik ut :p Men må fortelle deg med en gang at Smoothwall kan være et helvete. Riktig nok har den en Web interface, men når man skal åpne/block porter må man faktisk bruke iptables. Vet ikke hvor kjent du er med dette men jeg fant det svært vanskelig som første gang bruker av et oppsett som firewall. Testet ipcop men kom fram til samme problemet der! Har den dag i dag ikke giddet å sette meg inn i iptables.. så min firewall ligger under senga uten strøm og alle porter åpene:)

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Tror du virkelig noen som bruker Smoothwall er interessert i syntax (eller *BSD)?

7441027[/snapback]

En grunn til at det kan være interessant:

Riktig nok har den en Web interface, men når man skal åpne/block porter må man faktisk bruke iptables. Vet ikke hvor kjent du er med dette men jeg fant det svært vanskelig som første gang bruker av et oppsett som firewall. Testet ipcop men kom fram til samme problemet der! Har den dag i dag ikke giddet å sette meg inn i iptables..

I rest my case.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Heisann,

 

Måtte skifte NIC`er.

 

Jeg er ekstremt fornøyd med SW 2.0 EXD ISO versjonen.

 

At ikke flere benytter seg av denne supre måten å sikre sine data på?

 

I  min boks kjører jeg FW, AV, Filter content mm.

 

A

7441778[/snapback]

Det er nok bedre måter å sikre sine data på, men hvis Smoothwall fungerer bra for deg, så er det bare fint.

Lenke til kommentar
Skaff deg et annet kort.

Har selv et slik Cnet gigabit kort med realtek-chip, er nesten ingen OS jeg har fått det kortet til å virke i.

7442866[/snapback]

Og realtek-brikkene er ikke akkurat kjent for kvalitet. Selv sverger jeg til nettverkskontrollere fra Intel og Broadcom (kablet nettverk). De har god ytelse og fungerer nesten over alt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Heisann,

 

Måtte skifte NIC`er.

 

Jeg er ekstremt fornøyd med SW 2.0 EXD ISO versjonen.

 

At ikke flere benytter seg av denne supre måten å sikre sine data på?

 

I  min boks kjører jeg FW, AV, Filter content mm.

 

A

7441778[/snapback]

 

S-T-P har laget ett fint ISO med de beste Modder på Smoothien,selv lager jeg mine selv .Men uten Steve sin ISO creator hadde ikke dette vært mulig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...