Gå til innhold

Office 2007 i bilder


Anbefalte innlegg

IMAP har da vært støttet av Outlook i alle år? Kan du være litt mer spesifikk i forhold til hva som har vært problemet?

 

I forhold til kommentaren om bloatware tar du fullstendig feil. Hvis du ikke har bruk for alle funksjonene, bruk et annet program. Office har aldri vært og vil aldri bli beregnet på de som kun skal skrive brev til bestemor og ønskeliste til jul.

7309503[/snapback]

 

Jeg tror det er de færreste som bruker alle funksjonene i Office. Det var forøvrig ikke negativt ment. Jeg er bare ikke enig i at Office ikke er bloatware.

 

Når det gjelder IMAP så sier jeg ikke at Outlook ikke støtter IMAP, bare at det har vært dårlig støtte. Langbein nevner noen gode eksempler. Men du kan jo selv prøve å sende en epost fra en Outlook IMAP konto. F. eks. Sendte Meldinger blir kun lagt lokalt. Man må lage egne regler for kopiering, og da blir meldingene flagget feil.

 

Dette er forøvrig ikke noen hemmelig, noe også Microsoft selv innrømmer og som de har sagt skal forbedre i Outlook 2007.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har ennå ikke sett noen henvisninger til problemene han hevder og som sagt har det vært støtte for det i mange år. Jeg utelukker selvsagt ikke at det kan være problematisk i enkelte situasjoner og regner med at det finnes noen pekere til det.

 

I forhold til Office generelt er jeg fortsatt uenig med deg. Du har nok rett i at de færreste bruker alle funksjoner i Office, men min konklusjon er da at de har ikke behov for Office. De aller fleste (i privat sammenheng) klarer seg utmerket godt med WordPad. I profesjonell sammenheng er situasjonen en helt annen. Svært mange der bruker også et fåtall av funksjonene men det skyldes manglende kunnskaper og rutiner. Ved å bruke flere av funksjonene ville mye arbeid vært forenklet og tid spart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...