Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Get/Chello og hastighet mot Uninett.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Sitter med samme problem selv.

 

WOW er ubrukelig til tider, det samme med f.eks tv2 web tv.

Sliter med MYE packet loss på no-osloxxx-xxx.aorta.net (40%-60%)

 

GET, som de så pent heter nå, mente at det kunne være modemet mitt som hadde svakt signal og sender tekniker.

 

Men saken er at dersom jeg kobler meg opp via VPN i annet nett er slipper jeg å gå via aorta og er dermed kvitt problemene, så det er tydelig at GET sliter med sin ruting utad.

 

edit: en annen ting som jeg merket meg er at det blir MYE færre hops via en VPN oppkobling :), ca en halvering!

 

edit: lenge siden jeg hadde skolegang... O.o... leif og omformulering

Endret av KongeFisk
Lenke til kommentar
Dersom jeg kobler meg opp via VPN i annet nett er slipper jeg å gå via aorta og er dermed kvitt problemene, så det er tydelig at GET sliter med sin ruting utad.

 

edit: en annen ting som jeg merket meg er at det blir MYE færre hops via en VPN oppkobling :), ca en halvering!

7432517[/snapback]

Hva er dette og hvordan kan jeg skaffe meg det? :)

Lenke til kommentar
Sitter med samme problem selv.

 

WOW er ubrukelig til tider, det samme med f.eks tv2 web tv.

Sliter med MYE packet loss på no-osloxxx-xxx.aorta.net (40%-60%)

 

GET, som de så pent heter nå, mente at det kunne være modemet mitt som hadde svakt signal og sender tekniker.

 

Men saken er at dersom jeg kobler meg opp via VPN i annet nett er slipper jeg å gå via aorta og er dermed kvitt problemene, så det er tydelig at GET sliter med sin ruting utad.

 

edit: en annen ting som jeg merket meg er at det blir MYE færre hops via en VPN oppkobling :), ca en halvering!

 

edit: lenge siden jeg hadde skolegang... O.o... leif og omformulering

7432517[/snapback]

 

Jeg snakket med Get idag, og de opplyste at pakketap på denne ruteren du nevner er helt normalt da den ikke prioriterer ping og tracert pakker.

 

Jeg testet med pingplotter (pingplotter.com) og fikk da ca 50% pakketap på denne ruteren når jeg sjekket f.eks. vg.no og uio.no.

Lenke til kommentar
Sitter med samme problem selv.

 

WOW er ubrukelig til tider, det samme med f.eks tv2 web tv.

Sliter med MYE packet loss på no-osloxxx-xxx.aorta.net (40%-60%)

 

GET, som de så pent heter nå, mente at det kunne være modemet mitt som hadde svakt signal og sender tekniker.

 

Men saken er at dersom jeg kobler meg opp via VPN i annet nett er slipper jeg å gå via aorta og er dermed kvitt problemene, så det er tydelig at GET sliter med sin ruting utad.

 

edit: en annen ting som jeg merket meg er at det blir MYE færre hops via en VPN oppkobling :), ca en halvering!

 

edit: lenge siden jeg hadde skolegang... O.o... leif og omformulering

7432517[/snapback]

 

Etter flere ganger i kontakt med GET kundesupport så har de innrømmet flere ganger for meg at de har et svakt ledd ved overgangen mellom dem og telia's nett , som forårsaker den høye ping tiden folk har mot wow , om eller når dette blir fikset hadde de ingen anelse om , eneste de bablet om at en gang neste år så kommer rutingen til å bli anderledes pga av at de ikke ruter gjennom upc's nett .. intill de får ut fingeren styyyyr lang vei utenom GET hvis du skal spille wow, har ødelagt spillet for meg , minimum 300-350ms ping og i raids på kvelds tid så går det fort opp mot 500-600 samt disconnects.

Lenke til kommentar

Ser ut til at Get har fastsatt datoene for når de forandrer ruting, fikk følgende mail ifra get support :)

 

--

INTERNETT

 

Det jobbes nå med å migrere fra Aorta og til Global Crossing, og vi håper

at dette vil være med til å løse ditt problem. Dette forventes å føre

til...

...bedre responstider.

...bedre routing.

 

Arbeidet forventes ikke å skape noe problemer, men ved så store omlegginger

kan man aldri være helt sikker. Her ser du en plan for arbeidet (tar

forbehold om at det kan komme endringer i denne planen).

 

Natt til Fredag 15/12: Migrering av Telenor

Natt til Mandag 18/12: Migrering fra Aorta til Global Crossing

Natt til Tirsdag 19/12: Migrering av NIX

 

Vi vil ha Aorta som backup for rollback dersom det skulle oppstå problemer.

 

 

Vennlig hilsen

GET support

Lenke til kommentar
Ser ut som om mine pingtider er gått krafitg ned i allefall! Hadde før 160-180 i ping til battlefield.no serverene, men ligger nå på 30. Dette er veldig bra arbeid! (Dere skulle bare gjort det litt før) Før steg pingen ved Aorta, men nå går den ikke innom der, og pingen er lav/bra.

7529729[/snapback]

 

Jupp, endelig norske servere på topp av listen. Ser ut som get endeliger konkuransedyktige for gamere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...