Gå til innhold

Hjemmelagd CNC maskin


Anbefalte innlegg

Litt vanskelig for meg å si noe bestemt da jeg ikke kjenner til den cnc maskinen.

 

Vet du om den bruker stegmotorer eller servomotorer?

 

Vet du om det følgte med noe programvare? De fleste motorstyringsprogrammene (jeg har sett) bruker parallellporten.

Er alle motorene koblet inn på et kretskort eller er motorene koblet inn på 3 separate kretskort og så koblet til det interface kortet mot com porten?

 

Kunne være greit med et bilde av elektronikken for å se hvordan den er bgd opp....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stegmotorer. På heimesida til produsenten står det at det følger med Routepro 2005 om du bestiller ny maskin. Men finner ikkje dette programmet noe sted, ikkje download eller kjøp. Eg og syns det er ein litt merkeleg oppkobling. Fra sjølve maskina til styringsboksen er det 3 kabler, 1parallell-kabel(strømforsyning!?), og 2 com-kabler som ser ut til å vere styringa. Fra styringsboksen er det berre ein ledig com-port som kobles til dataen. har ikkje fått tatt bilder av oppkoblinga inne i sjølve maskina.. men har eit litt dårlig bilde frå oppkoblinga på styringsboksenpost-28730-1189456877_thumb.jpg

 

 

Link til produsent

 

Sjølve maskina:post-28730-1189456931_thumb.jpg

Lenke til kommentar

den parallelledningen går til cnc-maskina.. ser ut til at det er sjølve straumtilførselen til motorane.

 

ja har den muligheiten som siste utveg egentlig.. hadde vert best om eg hadde fått det til som det er.. men må man så må man.. når du mener lage nye drivere mener du da å lage alt selv eller kjøpe nytt driverkort?

 

ja maskina er helt ypperlig, er omtrent ikkje brukt og det oser kvalitet av konstruksjonen.. spindl'en er bare på 120W men 60 000omdreininger

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Jeg har et komplett startsett til en som har lyst å lage en cnc fres...

Kule vanger ink, kule skruer x=ca 1000mm y=ca 500mm z=ca 250mm

 

Stepmotorer og stepp motorstyringer og cnc softwere....mangler kun ramme.

 

Alt helt nytt. Selgs da jeg skal flytte til utlandet og ikke klarer og gjenomføre prosjektet mitt...

 

Seriøse Bud motas!.....dette er verdt over 15000kr..

 

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...