Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HD liker ikke Windows Media Player


Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt et lite problem en stund nå, -snarere et irritasjonsmoment enn et problem, egentlig.

Når jeg bruker Windows Media Player til å høre på musikk, kommer det en kort, ganske høy skurrelyd fra harddisken. Ikke noe stort problem akkurat, men det er litt irriterende når man skal legge seg og slappe av med litt musikk etter skolen, og høre "KRRSHT!" ca hvert fjerde minutt...

Har prøvd med både Winamp, VLC, og ALSong, og det viser seg at det bare skjer i WMP :hmm:

 

Noen som har den fjerneste anelse om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje litt noia, men jeg tror lille myke har lagt til en del funksjoner i medaiplayer som bl.a scanner gjennom filer for å lage spillelister, cache opp neste låt osv. Altså aktivitet som igjen fører til søking på hardisken.

 

Ja det kan jo være, men da synes jeg også det er ganske rart at dette skjer KUN i WMP, og aldri ellers...

 

Du har jo funnet løsningen...

Ikke bruk windows mediaplayer 

Winamp & Mediaplayer Classic er tingen

 

Hehe... Var ikke så glad i Media Player før jeg heller, til WMP 11 kom... :love:

Men Winamp er det beste alternativet, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
VLC mediaplayer :D

Du må bruke en codec til hd. For ellers blir det sikkert som til meg. At filmen går fint i ca 2 min så begynner bilde å hakke og lyden henger ikke sammen med bilde lengre :p

7272832[/snapback]

 

Altså, for det første: Jeg skal for det meste spille musikk i WMP, men jeg har aldri opplevd noe av det du beskriver. WMP har, synes nå jeg, en grei måte å håndtere musikkbiblioteket, så det er egentlig det enkleste for meg og.

For det andre: VLC er helst å foretrekke når det gjelder slike formater som WMP ikke tar ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...