Gå til innhold

Modelljernbanefreaks @ hw: Bilder, tekn. info m.m


Gilbert

Anbefalte innlegg

Er det flere som er fortapt i denne vidunderlige hobby? Har du bilder? Likestrøm eller vekselstrøm? Forbilde? Fremo? Henger du jernbanen i taket? Har du briotog? Märklin?

 

Jeg vil vite alt om din jernbane!

 

Dessverre måtte jeg flytte fra modelljernbanen min for et halv år siden, men en ny er på trappene. Skal få tatt noen bilder fra den gamle og legge ut, og skrive litt om tankene om en ny etterhvert :cool:

Endret av Gilbert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modelltog ja, det gikk det mye av i ungdomstiden. Jeg kjører Roco HO, og trives best med toskinne-systemet grunnet realisme og muligheter for mer avansert kobling av blokker og stopp-spor. Har holdt på siden jeg var 7 år, og hadde en lang stund anlegg stående hos bestemor, som jeg da besøkte hver fredag etter skolen. Nå ligger alt pakket ned i påvente av eget hus og tid til å bygge opp noe ordentlig.

 

Ellers samler jeg på en del litteratur knyttet til dette, Svein Sando's bok legges til grunn her, og alt av Nils Carl Aspenberg leses perm til perm opptil flere ganger i året. Leser også mye blader, MJ-bladet, M&E og amerikanske Modell Railroader er et must, og jeg er med på de flere messene i Oslo-området.

 

Sliter litt med penger for tiden, og det er synd siden det fosser ut med norske modeller som jeg gjerne skulle ha hatt, ikke minst BM69 og type 24. Men men, kan alltid betale dyrt for det senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...