Gå til innhold

hjelp til innkjøp av kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilket av disse to vil dere anbefale?
Vil anbefale førstnevnte (Panasonic). I motsetning til Sony'en har den 3CCD, som gir skarpere bilder med bedre farger (3 sensorer som registrerer hver sin farge, i motsetning til de fleste andre som kun har én sensor). Veldig bra bildekvalitet ellers også.

 

Nattmodus og night-shot er det samme, men der er nok Sony hakket bedre. Nattmodus er uansett ikke å anbefale da det setter bildekvalitet ned ganske drastisk og gir sort-hvitt bilder eller utflytende bilder. Jeg har brukt min Panasonic NV-GS120 (tidligere modell av GS-180) i nesten totalt mørke, og selv uten nattmodus, var det mulig å se hva som foregikk. Men det er jo i dagslys/innelys at man vil bruke kameraet mest, og derfor viktigst at det er her bildekvaliteten er best.

Lenke til kommentar

E står for Europa, S er eg ikkje sikker på. Det har uansett ingenting å seie trur eg, det er berre litt forskjell kor mykje som vert teke med i dei ulike tilfella. Berre pass på at du ikkje kjøper eit som heiter PV-GSxx0. Det vil nemleg vere ein amerikansk versjon, som tek opp i NTSC.

 

GS300 og GS500 er betre kamera, men om dei er verdt det må vere opp til den enkelte å avgjere. Eg har ikkje oversikt over alle forskjellane, men ein får t.d. DV-inn og optisk biletstabilisator. GS500 har òg manuell fokusring, ekte 16:9, større biletbrikker og -- trur eg -- analog inngang. Ein har og NV-GS280, som identisk med GS300 sett bort frå at det ikkje har DV-inn.

Lenke til kommentar
Jeg fant også denne på komplett: LINK

 

Hvordan er den i forhold til GS180E-S?

Har ikke testet den selv, men skal du så mye som tenke på å redigere filmen du tar, bør du styre unna alt annet enn mini-DV-kameraer...

 

Du kan nok regne med at bildekvaliteten på NV-GS180 er bedre enn på dette kameraet også. Personlig synes jeg ikke at noen uredigerte filmer jeg har tatt er verdt å se på (for annet enn redigering), så jeg ville ikke vært i tvil...

 

Harddisk-kameraer er etter min mening ikke verdt å satse på før de leveres med opptak i DV AVI (noe jeg ikke fatter hvorfor de ikke gjør allerede; skulle jo være en veldig enkel sak), med harddisker på over 100GB tilgjengelig har man plass til nok video for noen ukers ferietur. Ulempen er jo at man ikke har backup av råfilmen da, med mindre man investerer i en tapestreamer ved siden av... Personlig synes jeg det kunne vært en veldig god løsning, men det koster selvfølgelig litt.

Lenke til kommentar
Tusen takk for alle svar så langt! Har bestemt meg helt nå og går for NV-GS180. Bestilller i dag:D

Har du bestilt ennå? Billigste sted jeg har sett, er Preuspro.no, der de har kameraet (på lager) til 3995,- kr (de ligger ikke i Prisguiden). Kan være en Preus-butikk kan gi deg nesten samme prisen, hvis du foretrekker å handle i butikk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...