Gå til innhold

[Løst] SPILL PC: Hjelp til valg av kabinett

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Når jeg først skal kjøpe meg ny pc, vil jeg helst at alt skal passe ilag, og at jeg ikke har valgt noe som er dårlig i forhold til prisen. Her er en link til PCen jeg har planer om å kjøpe. Hadde vært koslig om dere kunne kommentere om noe var galt eller om det er noe jeg burde endre på. Prisen skal ikke overstige 13500kr.

Mva eqip

Endret av eqip
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser bra ut, men jeg trur ikke du trenger nettverkskort. Det pleier og følge med hovedkortet. du brude passe på om cpu vifta passer til hovedkort å kabinett, men eller ser det bra ut

Skrevet (endret)

Ville byttet ut 7900GS med et 7900GTO, og hovedkortet med et Abit AB9 Pro.

AB9 Pro har et ordentlig overklokkingspotensiale, og det er bra med tanke på fremtiden hvis du ikke vil klokke med en gang.

EDIT: GTO kan man også flashe biosen på slik at det blir til et 7900GTX, og når det i tillegg har strammere timings på minnet enn et originalt 7900GTX, så det blir til og med bedre ytelse :)

Endret av jaynuz
Skrevet (endret)
jeg synes dette er et bedre forslag.

gf8800GTS er mye, mye bedre en 7900

7268033[/snapback]

Men så koster jo det dobbelt så masse og da!

7268323[/snapback]

du at kan du og rekne?

mitt er ca:2K billigere, men han har mere i sitt oppsett og det er ikke hd i mitt

edit: tenkte du sjermkortet? det jeg har lagt fram skal holde i spill lengre en 7K serien

Endret av skylinepower
Skrevet
ser bra ut, men jeg trur ikke du trenger nettverkskort. Det pleier og følge med hovedkortet. du brude passe på om cpu vifta passer til hovedkort å kabinett, men eller ser det bra ut

7267720[/snapback]

Hvordan finner jeg ut det?

Skrevet

Nye oppsettet blir da seende slik ut: Her Så var det et lite dilemma, jeg vil gjerne ha et lite og lett kabinett, men som også får plass til alt det jeg har valgt.

Skrevet
hvis du skal ha et lite kab bør du kanskje velge en annen kjøler eller større kab

bare et forslag :whistle:

7269198[/snapback]

Noen forslag?

Skrevet (endret)

Mange dårlige erfaringer med AB9 trenger f.eks diskett for å legge inn OS, meg selv inkludert. Ville satset påAsus P5B, eller Gigabyte DS4evt Gigabyte DS3. Om du vil legge litt mer penger i HK så er Abit Abit AW9D-MAX, Asus P5W gode valg.

Kjøp et 2GB sett for optimal kompabilitet istede for 2 enkle brikker.

Om du vil ha en god, stille kjøler er Syche ninja og Thermaltake Big Typhoon gode valg evt Zalman 9500.

Ville også vurdert en annen PSU Thermaltake er ikke bestandig helt gode.MIST 500, Hiper HPU-4B580 Hiper 580, Seasonic og Teagan er gode, stille valg.

Har ikke så mye peiling på kabinett, men en går sjelden feil med et aluminium kabinett fra Lian LI.

Ville valgt en annen harddisk. F.eks Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA eller en Western Digital Caviar 320GB S-ATA

Du får også kjøpt et 7900GTX kort til 2200 på bruktmarkedet (kanskje billigere Her)

Edit: Lagt til noen lenker, alle produktene er å finne i prisguiden.

Endret av heisann80
Skrevet

2gb ram vil gjøre at du opplever vesentlig mindre hakking i diverse spill som f.eks wow, oblivion, etc.

Å bytte fra 7900gto til 8800gts vil være til noe sånt som 50-100% bedre ytelse i spill.

Å bytte fra E6600 til en overklokket E6300 vil mest sannsynlig ikke være merkbart.

Mao, hvis det er en spillepc, legg penger i skjermkortet, kjøp en billigere prosessor og kjøp 1gb ram til når du evt har råd til det.

Har sett på hovedkort selv og hadde ikke gått for ab9, hadde lagt penger i asus p5b og jeg er rimelig gnien av meg ;)

Skrevet (endret)
Mange dårlige erfaringer med AB9 trenger f.eks diskett for å legge inn OS, meg selv inkludert.

7273507[/snapback]

Man trenger da i mange tilfeller diskett for å legge til S-ATA drivere o.l.?

EDIT: I denne testen viser AB9 PRO seg som et ypperlig OC-hovedkort.

Mange andre tester som ligger ute som også viser at det er OC-potensiale.

Endret av jaynuz
Skrevet
Mange dårlige erfaringer med AB9 trenger f.eks diskett for å legge inn OS, meg selv inkludert.

7273507[/snapback]

Man trenger da i mange tilfeller diskett for å legge til S-ATA drivere o.l.?

EDIT: I denne testen viser AB9 PRO seg som et ypperlig OC-hovedkort.

Mange andre tester som ligger ute som også viser at det er OC-potensiale.

7275796[/snapback]

Nei, de fleste moderne HK har native diskkontrollere og trenger derfor ikke driver. AB9 trenger driver både for IDE og SATA disker. Er klar over OC potensialet, men gigabyte kortene ligger ikke noe tilbake for AB9. Blir stoppet av minnet på 470MHz på DS4 kortet mitt.

Skrevet

Etter hjelp på forumet og, en stor diskusjon har jeg valgt de her dele til min PC. Noen som kommentere noe, det er enda tid jeg skal ikke bestille den enda?

Tusen takk for all hjelp

mva eqip

Skrevet (endret)

Sunbeam Miditower Transformer Sort er et meget godt kabinett ,kjøler bra , men husk å skifte ut de 3 stk 80x80 viftene som følger med, de bråker veldig mye, jeg anbefaler 3 stk 19 db vifter de er stille

Sunbeam Miditower Transformer Sort

microplex

19 db vifter 80x80

microplex

Jeg bruker dette kabinettet og det er jeg storfornøyd med.

Endret av frode20
Skrevet

Kabinettet du har valgt er ok.

Viftestyringen som for øvrig er veldig bra passer ikke helt til kabinettet ditt. Du vil ikke kunne få mulighet til å lukke døren i kabinettet med den viftestyringen.

Kun min erfaring

Gerling

Skrevet
Kabinettet du har valgt er ok.

Viftestyringen som for øvrig er veldig bra passer ikke helt til kabinettet ditt. Du vil ikke kunne få mulighet til å lukke døren i kabinettet med den viftestyringen.

Kun min erfaring

Gerling

7280658[/snapback]

er du helt sikkker på dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...