Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc`en får ikke strøm? starter ikke i det hele tatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har litt problemer med en pc her. Det skjer ingen ting når jeg prøver å skru den på.

Tenkte at det var hovedkortet, så det ble sendt inn til komplett, og de testet det. alt ok.

Tenkte da det var strønforsyningen, har prøvd med 3 forskjellige forsyninger, og det skjer ingen ting med dem. har prøvd å koble ut alt unødvendig og ingen ting skjer. Prossesoren er testet i en annen maskin, og den virker.

Begynner å bli frustrert, noen som kan hjelpe litt? Noen som har hatt tilsvarende problem?

Mvh

Fribbern

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumt spørsmål først: Har du plugget i strømledninger, sjekket sikringer, slått på hovedbryter på strømforsyning (hvis den har det), eller liknende?

Spørsmål nr 2.: Har du sjekket inni maskinen din at det går ei ledning fra strømbryteren og til hovedkortet? Den kan ha falt ut, eller ikke blitt satt i hvis du nettopp har bygd maskinen.

Skrevet (endret)
Dumt spørsmål først: Har du plugget i strømledninger, sjekket sikringer, slått på hovedbryter på strømforsyning (hvis den har det), eller liknende?

Spørsmål nr 2.: Har du sjekket inni maskinen din at det går ei ledning fra strømbryteren og til hovedkortet? Den kan ha falt ut, eller ikke blitt satt i hvis du nettopp har bygd maskinen.

7264118[/snapback]

Jeg har skjekket alle disse tingene du har spurt om. Untatt det med sikringer, hvor og hva er en sikring inni en pc?

Dette er rart!

Har testet alle delene i pcen i en annen pc. Også PSU

her er delene:

¨

ABIT KN8-Ultra, nForce4 Ultra,Socket-939

ATX, S-ATA, GbLAN, Raid, Sound, PCI-Ex16

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939

1MB, BOXED m/vifte

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 2048MB

Kit w/two matched ValueRAM 1024MB

Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA2

16MB 7200RPM

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE White OEM

DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Gainward GeForce 7800GT 512MB,1,4ns DDR3

,PCI-Express, "BP7800GT-512-GS-GLH-DD"

Hiper Strømforsyning ATX 480W Sort, 14dB

Type-R, 120mm Fan, 2xSATA, 20/24pin

Endret av Fribbern
Skrevet
Jeg tenkte på sikringer i huset da. :p Hmm det var merkelig. Funket alle delene i en annen PC?

7264231[/snapback]

japp, det gjorde det. Sitter på en annen pc som er koblet til den kontakten som jeg har prøvd å ha pcen min i, så det ikke sikringer.

Jeg skjønner ingenting ass!

Skrevet

Prøv å gjør det den andre veien. Ta en og en del fra en maskinen du sitter på nå å putt det i din. Kanskje du finner ut hvilken del som er defekt, hvis noe er defekt da...

Skrevet (endret)

et skudd i mørket.. :) ..har du sjekket at bios støtter CPU.en din..? kansje den trenger en oppdatering..(har du bygd nytt eller har maskina virka før..?.)

huska å resatt CMOS..?

Endret av loddebolten
Skrevet
Jeg tenkte på sikringer i huset da. :p Hmm det var merkelig. Funket alle delene i en annen PC?

7264231[/snapback]

japp, det gjorde det. Sitter på en annen pc som er koblet til den kontakten som jeg har prøvd å ha pcen min i, så det ikke sikringer.

Jeg skjønner ingenting ass!

7264285[/snapback]

har du koblet til 12voltsledningen? det er den 4 pins kontakten. den ligger løst oppi "verktøykassa" hvis du har strømforsyning som man kan koble flere kontakter på.

den skal inn i en egen 4 pins kontakt like ved cpuen

• 1 måned senere...
Skrevet

Gutten med problemet som snakker nu:

Jeg har fortsatt ikke fikset problemet, har vært uten pc i mnder nå. Trenger hjelp! Har også lest om noen som hadde samme problem som meg. Hilfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...