Fribbern Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Hei. Har litt problemer med en pc her. Det skjer ingen ting når jeg prøver å skru den på. Tenkte at det var hovedkortet, så det ble sendt inn til komplett, og de testet det. alt ok. Tenkte da det var strønforsyningen, har prøvd med 3 forskjellige forsyninger, og det skjer ingen ting med dem. har prøvd å koble ut alt unødvendig og ingen ting skjer. Prossesoren er testet i en annen maskin, og den virker. Begynner å bli frustrert, noen som kan hjelpe litt? Noen som har hatt tilsvarende problem? Mvh Fribbern
Xecuter Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Dumt spørsmål først: Har du plugget i strømledninger, sjekket sikringer, slått på hovedbryter på strømforsyning (hvis den har det), eller liknende? Spørsmål nr 2.: Har du sjekket inni maskinen din at det går ei ledning fra strømbryteren og til hovedkortet? Den kan ha falt ut, eller ikke blitt satt i hvis du nettopp har bygd maskinen.
Fribbern Skrevet 11. november 2006 Forfatter Skrevet 11. november 2006 (endret) Dumt spørsmål først: Har du plugget i strømledninger, sjekket sikringer, slått på hovedbryter på strømforsyning (hvis den har det), eller liknende? Spørsmål nr 2.: Har du sjekket inni maskinen din at det går ei ledning fra strømbryteren og til hovedkortet? Den kan ha falt ut, eller ikke blitt satt i hvis du nettopp har bygd maskinen. 7264118[/snapback] Jeg har skjekket alle disse tingene du har spurt om. Untatt det med sikringer, hvor og hva er en sikring inni en pc? Dette er rart! Har testet alle delene i pcen i en annen pc. Også PSU her er delene: ¨ ABIT KN8-Ultra, nForce4 Ultra,Socket-939 ATX, S-ATA, GbLAN, Raid, Sound, PCI-Ex16 AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched ValueRAM 1024MB Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA2 16MB 7200RPM NEC DVD-brenner ND-3550 IDE White OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Gainward GeForce 7800GT 512MB,1,4ns DDR3 ,PCI-Express, "BP7800GT-512-GS-GLH-DD" Hiper Strømforsyning ATX 480W Sort, 14dB Type-R, 120mm Fan, 2xSATA, 20/24pin Endret 11. november 2006 av Fribbern
Xecuter Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Jeg tenkte på sikringer i huset da. Hmm det var merkelig. Funket alle delene i en annen PC?
Fribbern Skrevet 11. november 2006 Forfatter Skrevet 11. november 2006 Jeg tenkte på sikringer i huset da. Hmm det var merkelig. Funket alle delene i en annen PC? 7264231[/snapback] japp, det gjorde det. Sitter på en annen pc som er koblet til den kontakten som jeg har prøvd å ha pcen min i, så det ikke sikringer. Jeg skjønner ingenting ass!
Xecuter Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Prøv å gjør det den andre veien. Ta en og en del fra en maskinen du sitter på nå å putt det i din. Kanskje du finner ut hvilken del som er defekt, hvis noe er defekt da...
loddebolten Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 (endret) et skudd i mørket.. ..har du sjekket at bios støtter CPU.en din..? kansje den trenger en oppdatering..(har du bygd nytt eller har maskina virka før..?.) huska å resatt CMOS..? Endret 11. november 2006 av loddebolten
norpreacher Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Jeg tenkte på sikringer i huset da. Hmm det var merkelig. Funket alle delene i en annen PC? 7264231[/snapback] japp, det gjorde det. Sitter på en annen pc som er koblet til den kontakten som jeg har prøvd å ha pcen min i, så det ikke sikringer. Jeg skjønner ingenting ass! 7264285[/snapback] har du koblet til 12voltsledningen? det er den 4 pins kontakten. den ligger løst oppi "verktøykassa" hvis du har strømforsyning som man kan koble flere kontakter på. den skal inn i en egen 4 pins kontakt like ved cpuen
joker Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 har du sikker på at du har koblet kabelen til power knappen riktigt
loddebolten Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 ville prøvd med en annen type ram også..
Fribbern Skrevet 11. november 2006 Forfatter Skrevet 11. november 2006 ville prøvd med en annen type ram også.. 7264527[/snapback] Pcen fungerte før, så sluttet den _plutselig_ å funke!!
Max-Mekka Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Gutten med problemet som snakker nu: Jeg har fortsatt ikke fikset problemet, har vært uten pc i mnder nå. Trenger hjelp! Har også lest om noen som hadde samme problem som meg. Hilfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå