Gå til innhold

Dynavoice system - Godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann ;) Skal flytte ned i kjelleren og i den forbinnelsen skal jeg

innvistere i hjemmekino annlegg :) Så jeg rota og styra og fant fram til dette:

Komplett.no - Eltax Summit 6.0 System

Komplett.no - Eltax AVR-800 Receiver

Komplett.no - Eltax Atomic A-10.2

Annlegget skal spille musikk og film. Har allerde 32" tv. Skal skaffe meg en Denon dvdspiller fra Hi-Fi Klubben også da.

Ja; Hva syns dere? :love:

Endret av SupRnova
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Jeg ville sett meg om etter noe annet enn recieveren fra Eltax. Den klarer ikke levere i nærheten av den effekten som er oppgitt, da den bare trekker 320 watt fra strømnettet.

Siden du har en Denon DVD-spiller er det kanskje en tanke å se etter noe brukt fra Denon?

Skrevet

Jeg ville absolutt lagt mer penger i en større forsterker. F.eks denne som er oppgitt med noe mer realistisk effekt enn Eltaxen (6x150 (320) watt vs. 6x40 (890) watt).

Nå er jo ikke reell utgangseffekt alt, men en større forsterker vil ha større kontroll over høytalerene, som betyr mindre forvrengning samtidig den har større 'head-room'.

Skrevet
Eltax er IKKE å anbefale hvis du leter etter ett godt kjøp.

Kombiner heller DENON AVR-1306 med Dynavoice F6

Og kanskje resten av den serien til Dynavioce. Koster litt mer men er mye bedre!

Oi! Takker for tipset! :) Var ikke så mye dyrere uansett. Tror jeg går for dette merket kanskje. Får se hvor langt budskjettet på 5-6000,- rekker ;)

Skrevet

Enkelte Eltax sett er ganske bra for prisen, men med tanke på priser på Dynavoice (som andre nevner) så er det en "no brainer", gå for Dynavoice..

Hold deg langt unna dvd-spillere og forsterkere osv fra Eltax, høyttalerne deres er mange klasser over resten av utstyret (enkelte).

Siste oppsettet der så ganske bra ut, mye for pengene, selv ville jeg ikke vurdert et hjemmekino anlegg uten subwoofer MEN det kan selvsagt kjøpes inn etterhvert.

Skrevet (endret)

Det der ser ut som et svært godt anlegg til prisen! :)

Etterhvert kan du jo også investere i en aktiv sub, om du skulle få behov for dette.

PS. Det vanlige er å ha kun én senter.

Endret av skag1
Skrevet

Ah, Takker for dette :) Fikk fattern til å se på oppsettet og han sa at det var bare "løp og kjøp" ;) Anngående sub så tenker jeg å vente litt med dette. Har ikke store budskjettet som 15 åring akkurat :blush: Uansett, Rommet er ikke det største akkurat så skal vell klare meg fint uten sub en stund! :p Skal laste opp bilder og "test resultater" når varene er i hus og ferdig montert. Skal vell bestille nå like før jul. Blir ganske heftig julegave til meg selv da :D

Skrevet (endret)

Du må poste førsteinntrykket her når du har fått rigget opp M-85, og forskjellen til de andre/gamle høyttalerne du brukte.

Er nysgjerrig på M-85 :)

Endret av skag1
Skrevet

Vel, mine "gamle" høyttalere er et par Proson etellerannet med helt blærete lydspektrum. Det skal med andre ord bli en fornøyelse uten like å få de vekk. Skal uansett gi fra meg lyd når jeg har fått de i hus.

Skrevet (endret)
Calvados, Bergen, fortsatt til salgs

Kjøp og salg skal IKKE foregå i denne tråden! Her diskuterer vi kun dette hjemmekino systemet!

EDIT: Moderator fjernet disse kjøp og salgs postene!

Endret av SupRnova
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet
Jippi! :D  Da var hele systemet bestillt! :p

Denon AVR-1507Kjøpte AVR-1507 istedet for AVR-1306, Kostet bare 300,- mere, har "auto-setup" og mulighet for 7.1 :)

Dynavoice F6 Calvados, 2 X 6,5"

Dynavoice Magic S-4, Satelitthøyttaler

Dynavoice Magic C-4, Calvados Senter

Proson Bass port puter

Total sum inkludert frakt: 5345,-  :love:

7414047[/snapback]

Jeg har tenkt på nesten akkurat samme oppsett som deg. Har forsterker (litt eldre, men samme serie) og to Dynavoice F6 som fronthøyttalere. Er usikker på om jeg skal velge F6 eller S-4 som bakhøyttalere. Hva tror dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...