Gå til innhold

Hva er drawbackene ved dette tilbudet?


TheBoss

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny bærbar PC i tyskland (og både språk og tastatur er ok) og har kommet over et tilbud som jeg synes er veldig bra.

 

Det jeg lurer på er derfor: Hva er ulempene med denne maskinen? Noe må det jo være?

 

Gericom Silver Shadow

 

Mobile Intel Pentium 4 Prozessor 1.8 GHz, 512 KB L2 Cache, 400 MHz FSB

 

14" TFT Activ Matrix Fargeskjerm, XGA, 1024 x 768 Pixel, 2048 x 1536 Pixel oppløsning for ekstern skjerm, 16,7 Mill. Farger

 

512 MB DDR-RAM, 200 Pin 2,5 V, 2 DDR-RAM Sokkel

 

HD 30 GB, IDE Ultra ATA, 2,5'', 9,5 mm

 

Grafikk, SiS 650 shared memory system up to 64MB on demand, AGP 2x, 64bit HW 2D/3D, MPEGII/DVD support.

 

8x/8x/8x/24x DVD/CDRW

 

Sound: 16 bit Soundblaster pro kompatibel, full duplex 3D Sound, Software Wavetable, 2x interne hoyttalere, Stereo, 1x intern Mikrofon, Lydstyrkeregulerer

 

Porter: 1x VGA-Out, Micro-In and Audio-Out, 3x USB, 1x RJ-11 (Modem) and RJ-45 (LAN), 1x TV-out (S-Video), FireWire IEEE1394 (iLink), PCMCIA (16bit) 1x Typ2, (3,3 & 5V card support)

 

Batteri: Lithium Ionen Batt. (12 Cells), 3.7V, 2000 mAh, 88.8 Watt

 

Mål: 305 x 270 x 26 mm (L x B x H)

Vekt: ca. 2,8 kg

 

Software Microsoft Windows XP Home-Edition OEM, Cyberlink Power DVD 4.0, Nero Burning ROM 5.5, Sun StarOffice 5.2a

 

Og dette til en pris av 10900 kr, hvor blir jeg lurt? :smile:

 

Hadde vært flott om noen hadde giddet å hjelpe meg med dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du blir lurt, ser ut som et bra tilbud, men vær oppmerksom på dette:

 

Skjermen har oppløsning på maks 1024*768, noe som ikke er spesielt høyt, men det er nok hvis du trives med den oppl. i Windows.

 

Skjermkortet egner seg ikke til spill... Det er mer enn nok til vanlige applikasjoner, men å spille de nyeste spillene kan du glemme (men så er det jo ikke spill man har en laptop til heller da, eller ?).

 

Skjermkortet deler minne med resten av maskinen, men det har ikke så mye å si(bortsett fra for skjermkortet) når du har hele 512 mb å ta av

Lenke til kommentar

Tja.. godt spørsmål - du må nok presisere litt mer hva du faktisk er på jakt etter..

 

For egen del er det flere punkter jeg ser på som svakheter:

 

Skjerm: kun XGA oppløsning, vil anbefale SXGA+

Skjermkort: Delt minne arkitektur, ikke god ytelse på slike løsninger, har til og med sett noen som sliter med å vise dvd og divx filmer..

 

Men hvis dette ikke betyr noe er det helt sikkert en glimrende maskin :smile:

Lenke til kommentar

Skal komme med et par tilleggsopplysninger:

 

Jeg er student og kommer til å være det i flere år framover. Kommer defor hovedsaklig til å bruke maskinen til ordinært skolearbeid. I tillegg ønsker jeg en maskin som jeg kan bruke til å avspille musikk på en ok måte og mulighet til å bruke den som DVD-spiller. (Koblet på TV) PC-spill har jeg ikke kjøpt siden jeg var 15 år gammel så det er ikke noe krav i det hele tatt om å kunne kjøre det nyeste av spill.

 

Det viktigste er egentlig at jeg får en maskin som er fullt brukbar i en god del år framover.

 

:smile:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nå vet ikke jeg om du har kjøpt denne maskinen... men jeg har kjøpt en lignende... Og Gericom har kommet med en fantastisk revolusjon... Som gjør det umulig å kopiere filmer fra PC og over på Video spiller... hehe (les "fantastisk")

 

Det vil i praksis si at den blacker TVbildet og ekstern skjermbildet når det vises fullskjerms video!

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er: er prisen du oppgir inklusiv norsk moms og ekspedisjonsavgift? Hvis ikke får du ca like bra tilbud i Norge. En Compaq EVO 1020 hos mpx.no for eksempel. ca 13.000 for maskin med svært like specs. Riktignok med bare 256mb ram, men dog.

 

Lite vits i å handle i utlandet hvis en får nesten like bra tilbud her.

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg om du har kjøpt denne maskinen... men jeg har kjøpt en lignende... Og Gericom har kommet med en fantastisk revolusjon... Som gjør det umulig å kopiere filmer fra PC og over på Video spiller... hehe (les "fantastisk")

 

Det vil i praksis si at den blacker TVbildet og ekstern skjermbildet når det vises fullskjerms video!

 

 

????? var dette noe ironi eller?? tror ikke det er gericom som har funnet på det der, er sånn på alle pcer jeg har sett...... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...