Gå til innhold

ønsker nytt skjermkort på min gamle p3 maskin...


krister461

Anbefalte innlegg

maskinen har en p3 600, ca 400 ram, et nvidia tnt2 ultra 32mb skjermkort, og et a-open ax6bc 100 mhz chipset 3dimm hovedkort...

 

maskinen scorer ca 1200 i 3dmark 2001, og jeg skulle gjerne fått litt høyere score uten å bruke noe særlig med penger...

 

hva er det beste skjermkortet denne maskinen vil tåle, og er det verdt investeringen?;)

 

vh

krister

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde samme maskin som deg (omtrent samme konfig) og satte i Geforce2ti500XP blabla, og scoren gikk opp til 2900. Det er bedre, men ikke noe å rope hurra for. Ville vel vurdert geforce4 ti4200. Det vil hjelpe betraktelig, men husk at cpu+minne+++ blir en flaskehals uansett...

 

sof

Lenke til kommentar

Hvis det er et skjermkort i klassen ytelse/pris ville jeg seriøst vurdert dette. Er kanskje litt overkill til din maskin men der har du et bra kort (litt bedre enn Ti4600) til drøye 1600 (Billigste Ti4600 er et Asus kort og koster drøyt 2200) som yter svært godt når du en gang skal oppgradere CPU/minne o.l.

 

Skal du ha komplett ny maskin når du skal oppgradere (nyeste skjermkortet på markedet, nyeste prosessoren osv.) funker et GeForce2 Ti/Ultra / GeForce 3 meget bra tror jeg på (kan se i bruktmarked-avdelingen eller på qxl).

 

Ytelse

 

[ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-11-12 19:40 ]

Lenke til kommentar

bare tull og kjøpe ett Geforce 3 eller 4 til en P3 600 MHZ ,,,

 

Du burde max invistere i ett Geforce 2 gts/pro/ultra.

Ja du vil ikke få mere futt i maskina med ett geforce 3 da skaleringen viser att ett geforce 3 minimum trenge en 900/1000 MHZ får og yte fullt.

Dermed vil ett geforce 3 ikke yte mere en ett Geforce 2 pro/ultra på en P3 600 MHZ ...

 

Dette vet jeg da jeg har lest og sett flere tester på Geforce 3 kontra geforce 2 i forskj maskiner/konfigurasjoner.

 

Så ikke sleng ut 1000 spenn på Geforce 3.

Ta deg heller en tur på QXL.no eller på bruktmarkeedet her på hardware.no og finn deg ett brukt Geforce 2 gts/pro/ultra.

 

Du får dem får ca 250-500,- :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: QTC på 2002-11-12 23:35 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...