Gå til innhold

World of Warcraft, Burde jeg spille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har i lang tid lurt på om jeg skulle spille WoW.

Jeg har lest en del om spillet, men at det går hovedsaklig ut på å Fullføre Quests?

Det er et par ting jeg lurer på:

Er det enkelt å lage/joine Groups/Parties?

Er det vanskelig og gå opp I level?

Er folk veldig egoistiske?

Når kan jeg ta del i "raids" og andre morsome ting?

Er det andre ting dere vil legge til?

Takk for svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spillet er morsomt fra dag en. Folk er som regel ikke egoistiske. Lage groups og parties er gjort på 2 sekund. Levlene fyker av gårde i begynnelsen og så går det saktere. Men du får hele tiden nytt utstyr mellom levlene.

Kos deg.

Skrevet
Hei!

Har i lang tid lurt på om jeg skulle spille WoW.

Jeg har lest en del om spillet, men at det går hovedsaklig ut på å Fullføre Quests?

Det er et par ting jeg lurer på:

Er det enkelt å lage/joine Groups/Parties?

Er det vanskelig og gå opp I level?

Er folk veldig egoistiske?

Når kan jeg ta del i "raids" og andre morsome ting?

Er det andre ting dere vil legge til?

Takk for svar ;)

7256025[/snapback]

Har også tenkt en del på hvorvidt jeg burdte prøve World of Warcraft, men mitt spørsmål er som følger:

Hvor vanskelig er det å IKKE spille world of warcraft når man først er begynt. Virker som om det er en smule avhengighetsskapende.

Skrevet

Det er heller vanskelig. Om du har bittelitt dårlig selvkontroll så er det veldig lett å finne Wow altfor gøy til å legge fra seg. Eg prøvde å spille det. Tok bare en uke før eg skjønte at dette går overstokk og stein, så eg sletta spillet og levde videre IRL.

:)

Skrevet
Det er heller vanskelig. Om du har bittelitt dårlig selvkontroll så er det veldig lett å finne Wow altfor gøy til å legge fra seg. Eg prøvde å spille det. Tok bare en uke før eg skjønte at dette går overstokk og stein, så eg sletta spillet og levde videre IRL.

:)

7256064[/snapback]

Heh, var vel stort sett det jeg antok. Tror jeg holder meg til CSS, dritlei etter en time ;)

Skrevet

World of Warcraft er absolutt morsomt - og jeg synes det er latterlig å se "Ikke spill, du dropper resten av livet ditt for WoW"-lignende svar, WoW er absolutt hva du gjør det til selv.

I motsetning til mange andre MMOs, kan du logge på WoW og gjøre en quest eller utforske litt på en halvtime - du kan altså oppnå ting uten å spille 4-6+ timer om dagen.

Absolutt verdt å teste ut ihvertfall - du vil nok finne ut om du liker det fort.

Skrevet (endret)

Ser ikkje noke problem med å laste ned 10dagers demo og teste det ut.

WoW har både negative og positive sider, og nett som Gnurk so bra sa: "WoW er absolutt hva du gjør det til selv"

Er det enkelt å lage/joine Groups/Parties? Ikkje alltid. Avhenger om kva du speler, healers kjem som regel lett inn i gruppe. Og warriors. Er som oftast rogue og hunter det er for mange av.

Er det vanskelig og gå opp I level? Nei. Quest systemet er svært bra bygd opp. Instancer går og greit.

Er folk veldig egoistiske? Finst alltid sånne folk, men er mange som ikkje er det og. WoW har eit veldig bra community, gjelder berre å møte rette folk.

Når kan jeg ta del i "raids" og andre morsome ting? Morro raid, som til dømes angripe horde/alliance byer osv kan skje i "lav" lvl, men endgame raiding, er for lvl 60.

Endret av TheOneAsk
Skrevet
Ikke start med WoW ;) vær smart:)

7256770[/snapback]

………………………..,-~*’`¯lllllll`*~,……………………………………

…………………..,-~*`lllllllllllllllllllllllllll¯`*-,………………………………

………………,-~*llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll*-,………………………….

……………,-*llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll.\…………………………

………….;*`lllllllllllllllllllllllllll,-~*~-,llllllllllllllllllll\………………………..

…………..\lllllllllllllllllllllllllll/………\;;;;llllllllllll,-`~-,…………………….

…………...\lllllllllllllllllllll,-*………..`~-~-,…(.(¯`*,`,…………………….

…………….\llllllllllll,-~*…………………)_-\..*`*;..)…………………….

……………..\,-*`¯,*`)…………,-~*`~.………….../……………………..

……………...|/.../…/~,…...-~*,-~*`;……………./.\……………………..

……………../.../…/…/..,-,..*~,.`*~*…………….*...\…………………….

…………….|.../…/…/.*`...\...……………………)….)¯`~,……………...

…………….|./…/…./…….)……,.)`*~-,……….../….|..)…`~-,………….

……………/./.../…,*`-,…..`-,…*`….,---…...\…./…../..|……...¯```*~-,,,,

…………...(……….)`*~-,….`*`.,-~*.,-*……|…/.…/…/…………\……..

…………….*-,…….`*-,...`~,..``.,,,-*……….|.,*...,*…|…………..\……..

……………….*,………`-,…)-,…………..,-*`...,-*….(`-,…………\…….

……................f`-,………`-,/…*-,___,,-~*….,-*……|…`-,……….\…….

Skrevet

Jeg syns når folk stiller sånne spørsmål så er det nesten ikke vits å begynne. Det er bare å starte å prøve spillet, så ser du fort om det er noe for deg eller ikke. Men et lite tips er kanskje å ikke begge altfor mye på high lvl folk, begge om penger osv. Du er ikke særlig populær etterhvert da. Kan også være greit å ha litt kunnskaper rundt fantasy/rpg før du starter.

Skrevet
Kan også være greit å ha litt kunnskaper rundt fantasy/rpg før du starter.

7257144[/snapback]

Tull! Hadde aldri spilt noe av den sjangeren før jeg prøvde WoW.

Skrevet

7257144[/snapback]

7257217[/snapback]

Jeg sa at det kan være greit ikke at du måtte.

Skrevet

7257144[/snapback]

7257217[/snapback]

7257240[/snapback]

Poenget var å understreke at man ikke trenger det, selv om det kanskje "kan være greit" å ha spilt noe fra før.

Skrevet

Tror du starter for sent uansett, nesten ingen low lvls lenger bare alts iallefall på min server. Og instance går da også veldig lang tid på og finne gruppe til. Kryr med bots er helt sjukt og det er så mange skammere som er rundt nå at det er ikke vits. Starter du classen mage,rogue,warrior,hunter får du deg ikke guild, som tank specc warr får du ofte random grupper. Vis du starter anbefaler jeg deg classen druid, utrolig flexibel og stort krav på druids hos guilds.

Skrevet
Tror du starter for sent uansett, nesten ingen low lvls lenger bare alts iallefall på min server. Og instance går da også veldig lang tid på og finne gruppe til. Kryr med bots er helt sjukt og det er så mange skammere som er rundt nå at det er ikke vits.  Starter du classen mage,rogue,warrior,hunter får du deg ikke guild, som tank specc warr får du ofte random grupper. Vis du starter anbefaler jeg deg classen druid, utrolig flexibel og stort krav på druids hos guilds.

7257927[/snapback]

Tull og tøys fra ende til annen.

Finnes drøssevis av low lvls på de fleste servere. Selvsagt går dette litt opp og ned, men dog...

Bots vil vel ikke akkurat være det store problemet for noen som starter og spille i disse dager...

Angående scammere så har jeg sett fælt lite til de den siste tiden. Uansett, ved å orientere seg litt og å bruke sunn fornuft så vil man ikke ha store problemer med dette...

Når det gjelder guild så stemmer det at enkelte klasser er ganske overbefolket... so what? Ingenting som sier at man er nødt til å joine et hardcore raiding guild for å ha det moro. Og har man problemer med å skaffe guild så krever det faktisk veldig lite å danne et eget guild sammen med folk i samme situasjon. Det er bare initiativet det står på..

Sist men ikke minst, Druid kan som du sier anbefales, ikke bare fordi det er en variert og morsom klasse, men også fordi Druid som oftest er den minst spilte klassen på de fleste servere

Skrevet

7257144[/snapback]

7257217[/snapback]

7257240[/snapback]

Poenget var å understreke at man ikke trenger det, selv om det kanskje "kan være greit" å ha spilt noe fra før.

7257575[/snapback]

Da er vi enige da;) hehe

Skrevet
Tror du starter for sent uansett, nesten ingen low lvls lenger bare alts iallefall på min server. Og instance går da også veldig lang tid på og finne gruppe til. Kryr med bots er helt sjukt og det er så mange skammere som er rundt nå at det er ikke vits.  Starter du classen mage,rogue,warrior,hunter får du deg ikke guild, som tank specc warr får du ofte random grupper. Vis du starter anbefaler jeg deg classen druid, utrolig flexibel og stort krav på druids hos guilds.

7257927[/snapback]

Tull og tøys fra ende til annen.

Finnes drøssevis av low lvls på de fleste servere. Selvsagt går dette litt opp og ned, men dog...

Bots vil vel ikke akkurat være det store problemet for noen som starter og spille i disse dager...

Angående scammere så har jeg sett fælt lite til de den siste tiden. Uansett, ved å orientere seg litt og å bruke sunn fornuft så vil man ikke ha store problemer med dette...

Når det gjelder guild så stemmer det at enkelte klasser er ganske overbefolket... so what? Ingenting som sier at man er nødt til å joine et hardcore raiding guild for å ha det moro. Og har man problemer med å skaffe guild så krever det faktisk veldig lite å danne et eget guild sammen med folk i samme situasjon. Det er bare initiativet det står på..

Sist men ikke minst, Druid kan som du sier anbefales, ikke bare fordi det er en variert og morsom klasse, men også fordi Druid som oftest er den minst spilte klassen på de fleste servere

7258785[/snapback]

Jepp er ikke så mange som spiller Druid etter det jeg kan se. Men personlig liker jeg Resto Druid bedre enn Feral eller hva det no heter. Druid er også knalle healere. Plus at dem er litt mer fleksible enn Priest kanskje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...