Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke til å boote


Anbefalte innlegg

Det hele startet med at jeg skulle ta en restart. Så skulle skjermen stille seg inn automatisk under bootingen, men da stillte den bredden så langt at den kom "out of range". Det problemet har jeg hatt før så jeg prøvde å restarte den mange ganger (det funket forrige gang) det som skjedde da var at den ville boote fra usb-disken min, så jeg var en tur i bios å fiksa på at den skulle boote fra s-ata-disken, det ville den ikke. Det som skjet nå er at den kommer til der den skal boote fra disk og da slår først skjermen seg av også restarter pcen automatisk.

 

Noen som kan hjelpe?

 

edit:

tok vekk no signal-problemet siden jeg fikk fikset det med å resette BIOS.

Endret av Blaster2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hele startet med at jeg skulle ta en restart. Så skulle skjermen stille seg inn automatisk under bootingen, men da stillte den bredden så langt at den kom "out of range". Det problemet har jeg hatt før så jeg prøvde å restarte den mange ganger (det funket forrige gang) det som skjedde da var at den ville boote fra usb-disken min, så jeg var en tur i bios å fiksa på at den skulle boote fra s-ata-disken, det ville den ikke. Det som skjedde var at den kom til der den skal boote fra disk og da slo først skjermen seg av også restartet pcen automatisk. det skjedde på nytt og på nytt. Så resatte jeg bios på batterimetoden, samme problem. Etter det så gikk jeg inn i bios og trykte på "reset system error" (eller noe i den duren) og nå vil ikke skjermen slå seg på i det hele tatt. Når jeg slår på maskina så blir skjermen svart og gir meldingen "no signal".

 

Noen som kan hjelpe?

7249406[/snapback]

Hmm.. Høres ut som om skjermkortet ikke står riktig i? :hmm:

 

Sjekk det du :ermm:

Lenke til kommentar

Hva jeg ville prøvd:

* Sette disken din (du hadde bare èn?) på kanal 0 (sata1)

* Om du kan velge boot-rekkefølge på diskene dine i BIOS (ikke nødvendigvis på samme sted du velger boot-rekkefølge på enhetene dine) påse at den sata-kanalen du har disken din på står øverst. Selv om du bare har en disk så sjekk likevel :)

* Prøve lytte etter ulyder fra disken slik som ujevnt turtall og "stønning"(:hmm:) og se om det tar mer enn et par sekunder før den dukker opp i devicelisten under post.

* Sette "HDD detect delay" (elns) til f.eks. 3 sek. (angir at bios skal vente 3 ekstra sekunder før den skanner for harddisker, i tilfelle du har en disk som bruker litt ekstra tid på å starte skikkelig.

 

Nå restartet vel maksinen din med en gang "verifying DMI Pool Data" kommer på skjermen og før os begynner å laste, men du kan jo starte opp med original Windows XP cd (om du bruker xp os) og velg Gjenopprettingskonsol, derfra skjør "chkdsk /f c:". Du må selvsagt velge CDROM som prim. boot device i bios først.

 

Edit: Du kommer til menyen der du velger sikkermodus??

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

har bare en satadisk (og en ide, men den har jeg plugget ut), sata-disken står på kanal ch0.

Har valgt at den skal boote fra hdd0 i sata menyen (har også prøvd hh1, og hdd2).

den kommer opp på devicelisten med en gang.

Kan ikke høre noen ulyder.

Har OEM windows xp home norsk, men har ikke cden her, har fått win xp pro engeslk hos msdn, men det går vell ikke annt å fikse det med den?

 

norpreacher: samme skjer på vga-modus.

 

takker for svarene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...