Gå til innhold

Handball em-2006 (Sverige) - oppdatert


^fmj

Anbefalte innlegg

Det er klart at skaden til Nyberg betyr en del i laget, men jeg synes ikke de skal lage for mye ut av det heller. Hørte et intervju med Hammerseng i dag hvor hun sa "nå er det bare noen andre som må dra lasset for henne". Der er det vell helt klart Lunde hun tenker på. Hun er helt klart den beste og mest stabile av de resterende backene.

 

Det Anette H. Johansen presterte i går imponerte hvertfall ikke meg. Så etter min mening bør Rokne komme inn før henne også. Lunde er helt klart den det bør satses på, det er bare å sette henne opp i situasjoner hvor hun er god. Når Lunde skal begynne å finte så er det noe galt, hun skal jo skyte! Hun beviser jo helt klart i går at når hun får komme opp i fart så prikker hun jo som bare det. Nyberg skjøt jo nesten ikke lenger en gang så tror det kan bli possitivt jeg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At Lunde ikke er stabil kan jeg være enig med deg i, men det kommer jo også ann på hvordan laget bruker henne. Allikevel mener jeg at hun har vært mye mer stabil enn Hovind Johanessen.

 

Hadde absolutt vært bra om det blir litt mer fart i Linka. Hun ble litt borte i går når de var tidlig ute å støtet på henne. Laget trenger helt klart en Linka i form også. Skal sies at det er stor forskjell på det å spille i eliteserien i Norge og spille EM.

Lenke til kommentar

Oi, der var visst en tråd om dette her inne også, ja. Får vel slenge meg med på denne også, da. :)

 

Deilig å se Hammerseng i form. Nå som Katja er ute, kommer Gro og Katrine Lunde til å få et enda større ansvar som playmakere. Det funket delvis i dag, men det er absolutt et forbedringspotensiale der.

 

At Kråkerøy-jenta Anette Hovind Johansen fortsatt er med, skjønner jeg ikke. Ho spiller heldigvis ikke så mye, så det går kanskje greit allikevel. At Hilmo ikke er tatt med, blir mer og mer forståelig. Erstatteren Frafjord har virkelig gjort sakene sine bra.

Lenke til kommentar
Deilig å se Hammerseng i form. Nå som Katja er ute, kommer Gro og Katrine Lunde til å få et enda større ansvar som playmakere. Det funket delvis i dag, men det er absolutt et forbedringspotensiale der.

 

At Kråkerøy-jenta Anette Hovind Johansen fortsatt er med, skjønner jeg ikke. Ho spiller heldigvis ikke så mye, så det går kanskje greit allikevel. At Hilmo ikke er tatt med, blir mer og mer forståelig. Erstatteren Frafjord har virkelig gjort sakene sine bra.

7458794[/snapback]

 

Må si meg ganske enig der. Hammerseng stod fram som den virkelige kapteinen og sjefen i dag. Som du sier det funket delvis, men ikke noe mer heller. Skjønner ikke hvorfor Lunde hele tiden skulle inn på 7,5m og finte? Når hun går opp på 9-10 meter så prikker hun jo den lett i nettet.

 

Anette Hovind Johansen er like god som hun alltid har vært ja. Har alltid lurt på hva Marit Breivik tenker når hun tar med henne gang på gang? Frafjord har helt klart gjort en bra jobb! Hun kjemper bra etter ballen. Lybekk er jo helt suveren nå også.

Lenke til kommentar

Gleder meg til kampen nå. Har ikke så mye peiling på håndball at det gjør noe, fotball er min ting, men jeg ser jo da alltid på alle kamper i håndball EM og VM og kan ikke huske at Østerrike har vært noen stornasjon? Så skal vel være grei skuring for et lag som er favoritter.

 

Correct me if i'm wrong!

Lenke til kommentar

Norge vant 38-24 på en ikke alt så bra dag. norge ledet tidlig 11-5 men så ble hammerseng byttet ut og da ble det ikke liker bra:P vi ledet med 4 mål til pause, men etter pause så spilte norge bra. men tanke på at dette ikke var det beste laget norge har inkl. annen keeper og at det var en dårlig dag så ser jeg lyst på medaljer fremover;)

Lenke til kommentar

Startet litt klabbete i dag, men i andre omgang tok det seg opp, og det som lenge var en jevn kamp, endte med en solid seier til Norge.

Vi er helt avhengig av Gro Hammerseng, det var ikke vanskelig å se i dag hvertfall.

Herlig å se at Ungarn tapte i dag også, men man skal ikke undervurdere dem. Likevel tror jeg vi slår dem. Norge er flere nivå bedre enn mange av sine motstandere til nå, og det eneste laget som står frem som en trussel er vel Russland.

Lenke til kommentar

Det blir spennende å se hvor langt det bærer til slutt. Regner med en ganske enkel seier i dag (onsdag).

 

Ungarn kan havne i en situasjon der de MÅ vinne for å gå videre, det er sjelden sjakk for motstanderen.

 

Sånn som Norge har spilt nå er jeg ganske sikker på semifinale, der kan man møte veldig god motstand og ryke.

Lenke til kommentar

Da er kampen i gang. Vi spiller ikke god håndball. Alt stokker seg og alt skal inn mot midten hele tiden. De ruller 3 trekk så kommer nr 3 inn og stopper opp og vi må starte på nytt. Vi taper ikke, men vi får sterkere motstand de neste kampene, og det her holder ikke. Bra Linka har fått satt et par baller i dag, iallefall.

 

Edit: Da var det over. Kjempebra bakover, men foran er det tjo og hei. Therese spilte grimlende og slapp inn 3 mål i andre omgang.

 

I morgen er kampen!

Endret av Stine
Lenke til kommentar

Det er vel sånn at disse jentene veit at de vinner, og ikke tar ut alt. På sett å vis sparer seg til de siste tre kampene.

 

Likevel, å slippe inn 3 mål på en halvtime i Håndball er jo helt overlegent.

 

Ungarn i morgen blir antagelig den tøffeste kampen hittil. Men den selvtilliten de kan ta med seg fra i dag, vil hjelpe på. Jeg husker fortsatt at Ungarn ble så griseknust at hun dere Divadama nekta å spille, kanskje vi får se det i morgen.

 

Kan ikke forstå at hun Breivang ikke får spille hele tia. En liten gal mygg, som ikke er redd for å forsvare eget lag, og kreativ i angrep.

 

Norge kan tape med seks mål i morgen, sier de på TV-en nå, det tviler jeg på at skjer. Er også gruppevinner med tomålstap.

Endret av qxvrea
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...