Gå til innhold

Cerwin Vega XL-15


Anbefalte innlegg

Dette er vel i grunn ikke et veldig PC-høytalerrelatert spørsmål, men kan tenke meg at noen her har greie på det likevel.

 

Er det et godt kjøp å kjøpe en brukt 100 liters sub med et Cerwin Vega XL-15 element i for 2000,-?

Hvordan kvalitet og lyd er det i denne suben?

Åssen pris ligger dette elementet på?

 

Skal evt. ha det i en russebil..

 

På forhånd takk :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-11 22:01, skrev tbn//nemesis:


Er det et godt kjøp å kjøpe en brukt 100 liters sub med et Cerwin Vega XL-15 element i for 2000,-?

Hvordan kvalitet og lyd er det i denne suben?



 

Dårlig lyd og dårlig element. 200 er en stiv pris for en brukt CW sub.

 

Skal man ha trykk, så kjøper man JBL. Har selv en GTi1200 i bilen :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-12 19:06, skrev SirHartge:

Quote:


Den 2002-11-11 22:01, skrev tbn//nemesis:


Er det et godt kjøp å kjøpe en brukt 100 liters sub med et Cerwin Vega XL-15 element i for 2000,-?

Hvordan kvalitet og lyd er det i denne suben?



 

Dårlig lyd og dårlig element. 200 er en stiv pris for en brukt CW sub.

 

Skal man ha trykk, så kjøper man JBL. Har selv en GTi1200 i bilen :smile:

 

:roll: CW høytallere er jo kjent for den xtreme bassen de produserer. Eg har kun hørt gode ting om CW.
Lenke til kommentar

Ikke kjøp den 15 tommeren. Greit nok at den spiller høyt og sånn, men du går veldig fort lei denne bass lyden.

 

Har bygget en dual XL12 sub. Lyden ble ikke så allerverst, men. Hadde to celestion 6,5" til, med 180Hz 12Oktav filter. Greit nok, men. Med en 2*500W Pa forsterker, spilte vi så høyt at pannene på hustaket klirret. Tillogmed borkledningen laget lyder.

 

Jeg er litt eldre. Når du blir 26, så digger sikker ikke heller disco-sounden.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-12 20:46, skrev Luske_Ludvig:

...


Jeg er litt eldre. Når du blir 26, så digger sikker ikke heller disco-sounden.


 

Øyh! Den som tar en techno/disco/el.-cd inn i bilen vår vil bli forfulgt og plaga resten av livet. Hører ikke på slikt.. Finnes horder av partymusikk som ikke er datalagd dritt.

Lenke til kommentar

At Cerwin Vega er noe dritt vil jeg absolutt ikke si. Har hatt masse høytallere og det har nesten bare vært Cerwin Vega. Det som er viktig er å få akkurat passe stor kasse til elementet, da blir bassen rimelig heftig. Jeg hadde C V Stoker 15 med FEIL kassestørrelse og det spilte ikke særlig bra. Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha hørt på den først. Spiller den bra i dine ører, så ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...