Gå til innhold

Noen som har erfaringer med intervju hos Google?


Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som har vært gjennom hele intervjuprosessen til Google og dermed vet hvilke tidsrammer de vanligvis bruker (mer spesifikt, hvor lenge det går fra siste intervjurunde og til et eventuelt jobbtilbud) ? Grunnen til spørsmålet er at jeg har fått vite at jeg er innkalt til et 2. runde-intervju hos Google i morra (wheee! ), men samtidig fikk jeg nylig et jobbtilbud fra en annen bedrift (wheee!). Den andre bedriften virker som en veldig interessant arbeidsplass, men den er ikke Google :). På den andre siden, hvis jeg må regne med en måneds ventetid før jeg vet om jeg har fått jobb eller ikke etter denne 2. intervjurunden, som jeg ikke engang vet med sikkerhet er den siste runden, så er det ikke aktuelt å si nei takk til en sikker deal for å vente på en "kanskje". Jeg kommer jo uansett til å forhøre meg om dette på intervjuet i morra, men tenkte at jeg skulle høre her om det er noen som har hatt lignende erfaringer og kanskje har noen gode råd å komme med i denne situasjonen. (Samt at det var en fin anledning til å skryte litt, selvsagt :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke noe om Google spesifikt, men standardkotyme når du har fått jobbtilbud mens du venter på svar fra en annen bedrift er å kontakte dem og si at du har fått tilbud hos noen andre og trenger informasjon om hvor lang tid den videre prosessen vil ta. Din søknad vil bli prioritert og kanskje vil du få en avklaring allerede i løpet av en uke.

 

De arbeidsgiverne jeg har snakket med oppfordrer studenter som har fått tilbud andre steder om å informere om dette slik at de kan gjøre en raskere vurdering. Min fremtidige arbeidsgiver brukte kun èn virkedag på å bestemme seg etter en assesment day så om du får en nærmere vurdering på 2. gangsintervju, burde det ikke ta for lang tid å bestemme seg.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...