Gå til innhold

Musikk: Skjekk ut mitt band, si hva du synes!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blanding av litt bråkete musikk og dårlig kvalitet ga ganske ille

inntrykk =( 

Musikk av den sjangeren må ha en viss kvalitete for at man skal kunne

analyserer den og like den.

Ikke særlig imponerende...

7244562[/snapback]

Nei liker du ikke slik musikk fra før av, skal det godt gjøres og høre på opptak fra en bærbar pc :tease:

Men studio innspilling kommer snart !

Lenke til kommentar
Syntes det funket greit jeg... selv om jeg ikke er noen fan av slik musikk er det et godt utgangspunkt med tøffe riff! Hvor lenge har dere holdt på?

 

Man kan jo ikke slakte de med tanke på at dette er tatt opp av en PC

7245634[/snapback]

Dette bandet ble dannet i sommer. Men bandet har gått under ett annet navn, som holdt på i noen år. En annen sjanger da. Skjønner godt at folk som ikke liker slik musikk i utgangspunktet har vanskelig for å høre på dette. Siden det er mye skurring og dritt. Det er jo selvfølgelig siden sangen er tatt opp med en bærbar pc med windows programmet. Mikrofonen er en som er innlagt i pcen så den er heller ikke god !

Pcen sto i et annet rom en vi spilte i også. Bak en to dører siden lyden ble for høy for mikrofonen!

 

Tøft du liker riffene :)

Men jeg kan love at sangene blir mye bedre med studioinnspilling. Ser fram til det :yes:

Endret av SteelDragon89
Lenke til kommentar
Syntes det funket greit jeg... selv om jeg ikke er noen fan av slik musikk er det et godt utgangspunkt med tøffe riff! Hvor lenge har dere holdt på?

 

Man kan jo ikke slakte de med tanke på at dette er tatt opp av en PC

7245634[/snapback]

Dette bandet ble dannet i sommer. Men bandet har gått under ett annet navn, som holdt på i noen år. En annen sjanger da. Skjønner godt at folk som ikke liker slik musikk i utgangspunktet har vanskelig for å høre på dette. Siden det er mye skurring og dritt. Det er jo selvfølgelig siden sangen er tatt opp med en bærbar pc med windows programmet. Mikrofonen er en som er innlagt i pcen så den er heller ikke god !

Pcen sto i et annet rom en vi spilte i også. Bak en to dører siden lyden ble for høy for mikrofonen!

 

Tøft du liker riffene :)

Men jeg kan love at sangene blir mye bedre med studioinnspilling. Ser fram til det :yes:

7246486[/snapback]

 

Jeg klarer fint å høre på slik musikk... poenget mitt var at det ikke er den beste musikken jeg vet, men post igjen når du har fått spillt inn i studio. Tremeningen min (har ikke møtt han enda :p ) spiller i et band som heter Karma som også har noen sanger på urørt ;) De har spillt inn i studio... musikken er egentlig ganske god ;)http://www11.nrk.no/urort/user/?id=31890

Lenke til kommentar
Syntes det funket greit jeg... selv om jeg ikke er noen fan av slik musikk er det et godt utgangspunkt med tøffe riff! Hvor lenge har dere holdt på?

 

Man kan jo ikke slakte de med tanke på at dette er tatt opp av en PC

7245634[/snapback]

Dette bandet ble dannet i sommer. Men bandet har gått under ett annet navn, som holdt på i noen år. En annen sjanger da. Skjønner godt at folk som ikke liker slik musikk i utgangspunktet har vanskelig for å høre på dette. Siden det er mye skurring og dritt. Det er jo selvfølgelig siden sangen er tatt opp med en bærbar pc med windows programmet. Mikrofonen er en som er innlagt i pcen så den er heller ikke god !

Pcen sto i et annet rom en vi spilte i også. Bak en to dører siden lyden ble for høy for mikrofonen!

 

Tøft du liker riffene :)

Men jeg kan love at sangene blir mye bedre med studioinnspilling. Ser fram til det :yes:

7246486[/snapback]

 

Jeg klarer fint å høre på slik musikk... poenget mitt var at det ikke er den beste musikken jeg vet, men post igjen når du har fått spillt inn i studio. Tremeningen min (har ikke møtt han enda :p ) spiller i et band som heter Karma som også har noen sanger på urørt ;) De har spillt inn i studio... musikken er egentlig ganske god ;)http://www11.nrk.no/urort/user/?id=31890

7246981[/snapback]

 

Var jo bra det :p Men helt annen musikk sjanger for å si det slik ! :p

Regner med de har spilt inn i studio også da.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dere burde ha ventet med å gi ut musikk før dere eventuelt har skaffet dere godt nok opptaksutstyr, for lydkvaliteten var horribel. Lydkvalitet er ikke til å unngå å legge merke til / distrahere / irritere seg over.

 

Eternally I am var altfor lang, hvilket betyr at den var for uinteressant i lengden. I starten var den tøff, men det hele ble for repetivt og lite progresjonsrikt. Teknisk sett er dere jo flinke nok, selvfølgelig med forbedringspotensiale her og der, men det skulle vel bare mangle. Vokalisten fungerer greit som en støvsugerimitator, men tilføyer ikke musikken nok farge eller originalitet til å være imponerende.

 

Akkurat det samme kan sies om den andre låta, med unntaket av soloen et lite stykke etter midtveis. Den ga låta litt sjel. Stikkord til dere er: BEDRE lyd, mer oppfinnsomhet og karakteristisk vokal / bruk av instrumenter.

 

Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar

Et annet tips. Få trommisen til å spille litt enklere. Ikke alltid det er bra med breaks over hele linja. I en slik sammenheng ville ihvertfall jeg ha spilt mye mer rett fram og basic for å få frem drivet. For et godt driv har låtene fin potensiale til. Men drivet forsvinner når det skal være breaks over alt. Basic er stikkordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...