Gå til innhold

Streame fra Pc til X-box 360.

Peet-2142

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt og lest litt i forumet. Og forstod det slik at du måtte ha en pc som kjører windows media center for å kunne streame filmer og musikkvideoer? Og at det var bare musikk streaming som gikk hvis du kjørte f.eks. Windows XP?

Noen som kan hjelpe meg :)

Stemmer dette??

På forhånd takk for hjelpen :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Har søkt og lest litt i forumet. Og forstod det slik at du måtte ha en pc som kjører windows media center for å kunne streame filmer og musikkvideoer? Og at det var bare musikk streaming som gikk hvis du kjørte f.eks. Windows XP?

Noen som kan hjelpe meg :)

Stemmer dette??

På forhånd takk for hjelpen :thumbup:

7229348[/snapback]

Næi, du kan streame med en windows xp home/proefesional sp2.

du trenger bare en ethernet kabel. fra x360 din te pc. hvis du bruker ruter eller switch er det enkelt og greit. den eneste du må jøre er å koble alle kablan ....

etterpå laster du ned Windows Media Connect 2.0 eller Windows media player 11(IKKE NORSK Edition) .. hvorfor sier jeg ikke norsk edition for at norsk versjonen har ikke windows media connect . jeg bruker windows media connect selv og er fornøyd med det. når du lasta ned windows media conncet så står det xbox360 i skjermen trykker du på 'allow' etterpå velger du hvilke maper du vil dele med x360 din ..

* Du kan bare høre på wma og mp3(lydformater)

*WMV(Videoformater)

Link for Download windows media connect 2.0 http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en

link for download windows mediaplayer 11 (English Version):

x64: microsoft

(direct link)

x86: microsoft co (direct link)

Endret av arash23
Skrevet

Takk for raskt og godt svar. Kam du ikke kjøre det trådløst? Må du ha kabel fra router/switch for at det skal virke? Har mest lyst til å ha det trådløst ser du :D

Skrevet (endret)
Takk for raskt og godt svar. Kam du ikke kjøre det trådløst? Må du ha kabel fra router/switch for at det skal virke? Har mest lyst til å ha det trådløst ser du :D

7229830[/snapback]

trådløst går supert :)

Endret av sn0
Skrevet
Kanon :w00t:  :yes:

7229954[/snapback]

hehehe har ikke prøvd det men er 100%prosent sikkert at det går ...prøv å installer wmc 2.0 og se om wmc finner x360...

Skrevet

7229830[/snapback]

U are Welcome! :D

Skrevet

Hos meg får jeg koblet den til pc og mp3 spiller og sånt, men går ikke ann å kopiere ting inn på hdd til 360'n. Går det ikke? eller må man ha media center for å få kopiert inn diverse ting som mp3 filmer osv. ?

Skrevet

har installert wmc 2.0 og wmp11, men jeg finner ikke pc`en min. Ting fungerte klokkerent før x360 oppdateringen. Nå finner ikke xbox`n maskina, jeg kjører den søke greia men ingenting fungerer.

Skrevet

Holder det at du kjører pc'en på kabel fram til den trådløse routeren og så trådløst derfra og til X Box-360'en??

Kan du streame film og musikk fra pc'en da?? :hmm:

Skrevet

360'en har nå native støtte for streaming av wmv. Hvis du har Media Connect på pc'en vil den finne alle filene i mappene du har delt. Skal du streame avi, mpeg og ts (HD) må du nok ha Windows Media Center Edition. Har ikke prøvd med MP11, men Media Connect fungerer greit til musikk og wmv.

Skrevet
Hos meg får jeg koblet den til pc og mp3 spiller og sånt, men går ikke ann å kopiere ting inn på hdd til 360'n. Går det ikke? eller må man ha media center for å få kopiert inn diverse ting som mp3 filmer osv. ?

7237171[/snapback]

Det går ikke ann å kopiere media fra PC til X360, uheldigvis.

Holder det at du kjører pc'en på kabel fram til den trådløse routeren og så trådløst derfra og til X Box-360'en??

Kan du streame film og musikk fra pc'en da?? :hmm:

7281967[/snapback]

Ja, det kan du.

Peet-2142: Avataren er fin nok, men animerte avatarer er ikke lov her på forumet.

• 4 måneder senere...
Skrevet (endret)

Trenger hjelp til streaming trådløst fra PC til X360. PC'n er tilkoblet trådløst nettverk/internett. Har installert WMP11 (engelsk versjon) og aktivert deling av filer/media, men X360'n min kommer ikke opp i listen for "Share my media to:"

Hva er galt? Må jeg aktivere "ad-hoc" på pc'n slik at jeg kan streame til 360'n? Noen gode råd?

EDIT: Problemet løste seg da jeg slo av Sygate Personal Firewall på pc'n, men jeg vil helst ha denne oppe å kjøre samtidig som jeg streamer til X360. Noen som vet hvordan jeg får det til?

Endret av shilseth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...