Gå til innhold

Erfaringer med FriFiks fra elenor


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har siden jeg fikk min første mobil brukt telenor kontantkort (Djuice for øyeblikket).

 

Men, siden jeg har økt forburket mitt, og fordi prisene til Djuice kontant virker ganske stive, vurderer jeg å skifte. I utgangspunktet ønsker jeg å holde meg til telenor, men jeg ser ikke helt bort fra å skifte til en annen leverandør.

 

På nettsidene kom jeg over flere forskjellige muligheter, men FriFiks så ut som et av de mest gunstige, med lave ringepriser og 20 minutter inkludert pr mnd.

 

Er det noen som har noen erfaringer med dette abonementet? Er det noe jeg har oversett, eller er ikke dette svært prisgunstig for en som bare ringer en del?

 

Takk for all hjelp på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du glemmer at oppstartsavgiften på 0,69 kr også må beregnes inn i regnestykket..

 

Hvis du ringer 20 samtaler á 1 min blir minuttprisen 0,76 kr, og det er jo halve prisen av det du snakker om. På dette abbonementet slipper man minimumsfakturering slik de andre operatørene har.

 

Så hvis du ringer kun 20 min i måneden er dette en av de billigste abbonementene.

 

Men du har jo rett i at det ikke er det billigste abbonementet..

Ringer du mellom 20 min og 5 timer og i tillegg sender 3 meldinger eller fler hver dag lønner det seg å bytte til OneCall.

 

Eksempel:

Dersom du kun ringer 120 min (60 á 2 minutterssamtaler) i måneden er det 40 kr å spare på å gå over til det billigste alternativet som er One Call som koster 98 kr per måned mot FriFix som koster 138 kr.

 

Dette abbonementet har også Telenors fordeler som; døgnåpen kundeservice (selv om det koster 5 kr å ringe dit med dette abbonementet), makspris på wap og internett og er eneste "billigabbonemenet" med Telenors dekning (kan for noen være en ulempe, NetCom er feks raskere på datatrafikk, da spesielt 3G).

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Selv har jeg både allstar og FriFiks.

 

Fra 1. november ble ringeprisen på begge abonnementer juster til lik uansett hvem du ringer, dvs 69 eller 59 øre til begge mobilnett og fastnett.

 

Om du sender en god del melding ville jeg gått for allstar, om du kun ringer er FriFiks det beste alternativet. Selv bruker jeg allstar-abonnementet til SMS og ringing når jeg er ute mens FriFiks-abonnementet blir brukt når jeg tar lange samtaler mens jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
Du glemmer at oppstartsavgiften på 0,69 kr også må beregnes inn i regnestykket..

 

Hvis du ringer 20 samtaler á 1 min blir minuttprisen 0,76 kr, og det er jo halve prisen av det du snakker om. På dette abbonementet slipper man minimumsfakturering slik de andre operatørene har.

7226874[/snapback]

 

 

Du tar feil. Abonnementet koster kr 29. Altså FÅR du ikke 20minutter, du betaler for de. Og deler du månedspris på ringeminutter, betaler du 1,45 OG I TILLEGG OPPSTART.

 

OneCall og Tele2 og Telmore og det som er er laaaaangt billigere enn Frifiks. Sminket DYR ringetid spør du meg.

 

//Hit

Lenke til kommentar
Du glemmer at oppstartsavgiften på 0,69 kr også må beregnes inn i regnestykket..

 

Hvis du ringer 20 samtaler á 1 min blir minuttprisen 0,76 kr, og det er jo halve prisen av det du snakker om. På dette abbonementet slipper man minimumsfakturering slik de andre operatørene har.

7226874[/snapback]

 

 

Du tar feil. Abonnementet koster kr 29. Altså FÅR du ikke 20minutter, du betaler for de. Og deler du månedspris på ringeminutter, betaler du 1,45 OG I TILLEGG OPPSTART.

 

OneCall og Tele2 og Telmore og det som er er laaaaangt billigere enn Frifiks. Sminket DYR ringetid spør du meg.

 

//Hit

7231752[/snapback]

 

Nei, du betaler ikke oppstart innen de 20 minuttene. Om du ringer veldig mye så vil alltid tele2 champion være best, men om du ringer f.eks 10 timer fordelt på 30 samtaler i måneden og ikke sender sms så vil frifiks lønne seg over onecall og telmore, når du i tillegg kan ha gratis internringing i familien, få opptil 500,- i avslag på ny tlf og landets beste kundeservice så er frifiks faktisk et ganske bra abonnement, og bedre enn både telmore og onecall ;)

Lenke til kommentar
Ikke enig, men nok om det ;)

Telepriser.no er en kjekk ting! Telefonsupport ho TnM er under par, men mailbesvarelsen er utmerket!

 

//Hit

7232744[/snapback]

 

Rent økonomisk så lønner det seg med regnestykket ejg satte opp når jeg brukte telepriser, men med mange andre ringemønster så vil jo de du nevnte være bedre. Mente ikke først og fremt tlf-support, men f.eks om du mister mobilen kan du jo plukke opp nytt sim-kort hos en hvilken som helst telenorforhandler. Jeg er ikke noen stor tnm fan selv, men de er faktisk ikke så ille på pris lenger slik de pleide ;)

Lenke til kommentar
Du glemmer at oppstartsavgiften på 0,69 kr også må beregnes inn i regnestykket..

 

Hvis du ringer 20 samtaler á 1 min blir minuttprisen 0,76 kr, og det er jo halve prisen av det du snakker om. På dette abbonementet slipper man minimumsfakturering slik de andre operatørene har.

7226874[/snapback]

Du tar feil. Abonnementet koster kr 29. Altså FÅR du ikke 20minutter, du betaler for de. Og deler du månedspris på ringeminutter, betaler du 1,45 OG I TILLEGG OPPSTART.

Poenget mitt er at 20 stykk 1 min samtaler koster vanligvis mer enn 1 stykk 20 minutters samtale.. Derfor vil det lønne seg for de som ikke prater så lenge i telefonen om gangen. Skal prøve å forklare litt bedre denne gangen:

 

1 samtale som varer i 20 minutter:

0,69 kr x 1 = 0,69 kr (startpris)

0,59 kr x 20 = 11,80 kr (minuttpris x antall minutter)

0,69 x 11,80 = 12,49 kr (totalt)

 

Hvis dette er tilfellet betaler man 29 kr for noe som egentlig skulle kostet 12,49 kr.

Som bekreftet av Delavar betaler man ikke oppstartsavgift for de første 20 minuttene du ringer med abbonementet, derfor kan det lønne seg dersom man ringer veldig korte samtaler. Se bare her:

 

30 samtaler som varer i 40 sekunder:

0,69 kr x 30 = 20,70 kr (startpris)

0,59 kr x 20 = 11,80 kr (minuttpris x antall minutter)

20,70 x 11,80 kr = 32,50 kr (totalt)

 

Her betaler man 29 kr for noe som med FriFix sine priser har en verdi på 32,50 kr.. Så du kan ikke si at FriFix er lureri, det spørs hva slags ringemønster man har.

 

De fleste som ringer mer enn en time vil nok spare penger noen kroner per måned på å bytte til Tele2 Champion hvis du ikke sender meldinger og OneCall hvis du sender i gjennomsnitt mer enn 3 meldinger hver dag, noe veldig mange gjør.

 

OFFTOPIC:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er man lur og ikke har bundet seg til et spesielt Telenor-abbonement kan faktisk Telenor være ganske fordelaktig.

Jeg som er SMS-fantom som sender minst 10, kanskje til og med 30 meldinger per dag hadde djuice allstar tidligere der meldinger koster 0,39 kr. Da Telenor startet sin djuice control-kampanje der alle sms er gratis i november og desember pluss noen andre djuice godsaker*, byttet jeg til control på nettet og sender dermed gratis sms ut året.

Når man må begynne å betale penger for sms igjen så bytter jeg tilbake til allstar eller noe annet fristende. De pengene jeg har igjen på control-ringesaldoen min får jeg tilbake i form av avslag på regningen.

 

* djuice godsaker:

- Gratis å ringe djuice andre personer med djuice control, gjelder kun djuice control

- Gratis sms, gjelder kun djuice control

- Gratis å ringe andre mobiler på fredager mellom 18 og 24, gjelder alle djuice abbonement.

- X antall gratis sanger for nedlastning, gjelder alle djuice abbonement (førstemann til mølla, ergo de er borte nå)

Lenke til kommentar

Jaja, jeg gikk for FriFiks jeg. Tror det passer best for meg. Når jeg tenker meg om, ringer jeg som oftest ganske korte samtaler, men ringer ikke så veldig mye totalt sett. Kunne kanske spart litt på en annen operatør, men gikk for telenor denne gangen og. Takk for all god input.

 

EDIT: Har foresten svært god erfaring med Telenor Mobil sin support...

Endret av theWWW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...