Gå til innhold

Musikk: En låt jeg lagde for ikke lenge siden :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg synes nå ikke låta sugde :) . Men det er en ting jeg synes ødelegger litt, og det er den leaden som innleder låta, og går igjen hele veien. Den blir i mine ører altfor dominerende og voldsom. Resten av instrumentene og lydene i bakgrunnen tror jeg burde kommet bedre fram.

Nå kan jo ikke du redigere, men min konklusjon bir allikevel at låta med små justeringer

ville blitt ganske så bra :)

Lenke til kommentar

Den innledende melodien på synthen er ikke helt heldig. Jeg er ikke sikker på om det er generelt for mye metallisk lyd eller om det er disharmonisk (antakelig det siste), men området rundt 7-8 sekunder preges av en svært sær lyd. Du må nok endre tonene her så de passer bedre sammen.

 

Det er ikke alle tonene og melodiene som går helt harmonisk sammen ute i låta heller. Ettersom jeg ikke tror dette er en eksperimentell låt, så må det dermed pekes på som en feil.

 

Progresjon, originalitet og funksjon? Progresjonen følger funksjonen, her skal det danses, men visse trommeløse partier foreslår noe annet. De trommeløse partiene låter forsåvidt nydelig nok om man ser bort ifra uharmoniske toner. Originalitet er vel lik null, hvis man ser bort ifra at jeg likte melodien som dukka opp seinere i låta (noe lystige greier). Så hvis låta ikke skal primært danses til, fungerer den som purt lyttemateriale også. Med andre ord: Slettes ikke så verst, bortsett fra de feilene jeg har påpekt.

 

Veldig flott del mot slutten etter at trommene har gitt seg.

 

PS! Det staves "Loneliness" ;)

Lenke til kommentar

Takk for kritikken :)

 

Siden jeg ikke kan endre låten noe så får den bare være som den er :)

 

Men jeg arbeider med en ny låt nå. Sitter helt bom fast, finenr ikke ut hva jeg skal gjøre videre. Dessuten er begynnelsen elendig :(

Har postet den i andre topicer her som eksempel, men uansett.

 

Er det noen som har tips til forbedringer eller hva jeg kan gjøre videre? (Elsker den bassen jeg har lagt inn :D)

Lenke til kommentar
fl studio som han har skrevet i sin øverste post

7237850[/snapback]

 

Stemmer det :)

 

Men lyden begynner å lagge når jeg får mange linjer i "playlisten" :S

 

Gjør det nå, og det gjorde det før jeg oppgraderte RAM, HK, osv..

 

Har prøvd å stillt på latency, men uansett hva jeg gjør blir det mer eller mindre skurring og eller lagging. Noen som kjenner til dette problemet?

Lenke til kommentar
Nei, skurringen blir borte når jeg stiller buffer length på maks, selv med mange tunge VSTi-er. Kanskje det er lydkortet ditt?

7240135[/snapback]

 

Tror ikke det er lydkortet..

 

Har som sagt et P4N hovedkort med innebygd Creative Soundblaster Live 24-bit lydkort..

Når det skal være sagt så hadde jeg samme problemet når jeg hadde det forrige hovedkortet mitt. Har også prøvd med eget ldkort, men til ingen nytte :(

 

Hvilken instillinger bruker du da?

Lenke til kommentar

Det varierer. Hvis jeg skal spille inn med keyboard har jeg buffer length på 32 så det ikke blir noen lagg. Når jeg driver med et stort arrangement eller lager filmmusikk (som betyr at jeg må ha opp det grusomme programmet Pinnacle Studio samtidig) skrur jeg buffer length på maks. Da kommer lyden noen sekunder etter at jeg trykker på tangentene, men det er som regel ikke et problem da jeg ofte "tegner" inn tonene eller bare stiller ned og får grusom lyd i det en evt innspilling forekommer. Når det er mange instrumenter osv i arrangementet pleier FL som regel å hakke en del uansett hos meg. Har hørt at FL Studio er dårlig optimalisert og bruker unødvendig mye CPU i forhold til ytelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
prov ogsa asio4all drivern.. kan ha 20+ kontakt2 og diverse vsti'er samtidig med den mens jeg med lydkort driverne bare kan ha 1 eller 2.

7247943[/snapback]

 

Prøvde denne, men jeg har fortsatt samme problem med at lyden lagger :(

 

Ingen som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...