Gå til innhold

hjelp! hva er det som er galt med hovedkortet!


FalcoN200285

Anbefalte innlegg

jeg har netopp kjøpt meg et nytt system og noe er galt med hovedkortet! :(

 

når jeg starter windows så logger pc alert4 seg da vise den seg slik!

bad.jpg

 

det er et :

 

MSI 975X Platinum PowerUP Ed., I975X, Socket-775, ATX, GbLAN, ViiV, PCI-Ex16

 

og jeg har en 700 wATT powersuply!

 

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T

 

XFX GeForce 7950GX2 500M 1GB GDDR3 XXX, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, Retail

 

 

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED vifte

 

jeg mener jeg koblet til alt som er å koble til der på hovedkortet!

 

men hva kan være galt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret er enkelt , PcAlert støttes ikke av noen av MSI's nyere hovedkort kommet de siste to tre årene . Er kun Corecenter/"Dual CoreCenter" fra de som skal brukes . Corecenter inneholder kode fra både PcAlert , fuzzylogic .

 

Egentlig ville jeg brukt noe annet monitorerings program enn MSI sitt (f.eks everest) da de er kjent for bugs , og dessuten at dual corecenter virker enda ikke på 975X kortet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Svaret er enkelt , PcAlert støttes ikke av noen av MSI's nyere hovedkort kommet de siste to tre årene . Er kun Corecenter/"Dual CoreCenter" fra de som skal brukes . Corecenter inneholder kode fra både PcAlert , fuzzylogic .

 

Egentlig ville jeg brukt noe annet monitorerings program enn MSI sitt (f.eks everest) da de er kjent for bugs , og dessuten at dual corecenter virker enda ikke på 975X kortet.

7221142[/snapback]

 

ok hvor sender de med pc alert 4 da :S ?

Lenke til kommentar

8pin cpu power (EPS) tilkopling skal du kople til alle såfremt PSUen din har det . (pinnene inneholder +12v og GND , dobbelt opp ) .

 

Hovedkontakt 20+4 har 4 extra pinner for +5v,+3.3v,+12v,GND til hovedkortet .

 

Den molex pluggen på hovedkortet (JPWR) gir økt strøm tilførsel til PCI-Express powerbus i pci-e slottene , og må brukes når du har to grafikk kort . Skader ikke å ha den tilkoplet med ett kort heller .

 

Ser ut som du har alt tilkoplet rett .

Hvis ikke ville du hatt problemer med å boote/poste systemet .

 

 

Edit: Hvorfor de sender med PcAlert4 er et mysterium.

Faktum er at det siste kortet som jeg har hatt det til å funke på er et MSI VIA KT333 for Athlon/duron prosessor.

Det er bare å se på +5v og +12v avlesningen det , så forstår man at gjeldende hovedkort ikke er supportert av applikasjonen , og kan således også glemme å

ta de andre avlesningene også som sikre .

 

Prøv Lavalys Everest eller SpeedFan eller liknende .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
8pin cpu power (EPS) tilkopling skal du kople til alle såfremt PSUen din har det . (pinnene inneholder +12v og GND , dobbelt opp ) .

 

Hovedkontakt 20+4 har 4 extra pinner for +5v,+3.3v,+12v,GND til hovedkortet .

 

Den molex pluggen på hovedkortet (JPWR) gir økt strøm tilførsel til PCI-Express powerbus i pci-e slottene , og må brukes når du har to grafikk kort . Skader ikke å ha den tilkoplet med ett kort heller .

 

Ser ut som du har alt tilkoplet rett .

Hvis ikke ville du hatt problemer med å boote/poste systemet .

 

 

Edit: Hvorfor de sender med PcAlert4 er et mysterium.

Faktum er at det siste kortet som jeg har hatt det til å funke på er et MSI VIA KT333 for Athlon/duron prosessor.

Det er bare å se på +5v og +12v avlesningen  det , så forstår man at gjeldende hovedkort ikke er supportert av applikasjonen , og kan således også glemme å

ta de andre avlesningene også som sikre .

 

Prøv Lavalys Everest eller SpeedFan eller liknende .

7221222[/snapback]

 

tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...