Gå til innhold

ny SATA300 Controller


wiak

Anbefalte innlegg

noen som har en PCIe/PCI SATA300 Controller å anbefale?

burde være under 1000 kr

Mitt ULI SATA300 Controller er alså *broken* vis jeg bruker uli drivere :hmm:

jeg ser etter en bra og billig controller for min raptor, har tenkt å sette to raptorer i raid men det blir vel til neste år :whistle:

 

eller skal jeg bare kjøpe meg Abit AT8 32X som har Silicon Image SiL3132 SATA Controller 2P akuratt samme som koster runt 256kr til 600kr ^^

og 2x PCI Express x16, plus ULI SATA Controller ?

 

da får jeg RD580, 6x SATA :roll:

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen som har en PCIe/PCI SATA300 Controller å anbefale?

burde være under 1000 kr

Mitt ULI SATA300 Controller er alså *broken* vis jeg bruker uli drivere  :hmm:

jeg ser etter en bra og billig controller for min raptor, har tenkt å sette to raptorer i raid men det blir vel til neste år  :whistle:

7219972[/snapback]

 

 

Du trenger ikke nødvendigvis SATA300 for Raptor, da ingen av disse er SATA300. Dog kan jeg anbefalle Promise TX4 SATA300, 4 channel. PSData selger denne rett i underkant av 700,- om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
noen som har en PCIe/PCI SATA300 Controller å anbefale?

burde være under 1000 kr

Mitt ULI SATA300 Controller er alså *broken* vis jeg bruker uli drivere  :hmm:

jeg ser etter en bra og billig controller for min raptor, har tenkt å sette to raptorer i raid men det blir vel til neste år  :whistle:

7219972[/snapback]

 

 

Du trenger ikke nødvendigvis SATA300 for Raptor, da ingen av disse er SATA300. Dog kan jeg anbefalle Promise TX4 SATA300, 4 channel. PSData selger denne rett i underkant av 700,- om jeg ikke husker helt feil.

7220024[/snapback]

jeg vet at alle raptorene har SATA150, dem trenger ikke mere :p maxen på raptoren er jo runt 83.4 mb/s (min 74GB 16MB NCQ i HDTune <3)

 

men hvorfor kjøpe en SATA150 når man kan få SATA300 som jeg kan bruke mange år fra nå¨ :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...