Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å koble seg til internett [LØST]


Anbefalte innlegg

Fikk Bluecom ADSL i dag, men får ikke kontakt.

 

Får IP. Kan pinge f.eks. www.vg.no. Kan ikke koble til MSN eller åpne nettsider.

 

Har avinnstallert firewall, virusprogram og skrudd av windows innbygde brannmur. Har basicly avinnstallert alle programmene på maskinen nesten og jeg får fremdeles ikke nett - hvilket er enda rarere siden etter 20 minutter i telefon med kundesupport kom han jeg snakket med frem til at det måtte være et program som blokket tilgangen min.

 

Noen som har noen forslag? Maskinen ble formatert for under 2 måneder siden og fungerte på nett før jeg flyttet for to uker siden.

 

Maskinen bruker windows xp pro engelsk med service pack 2, kjøpte til og med nytt nettverkskort i dag i håp om at det var problemer med det integrerte nettverkskortet men det har ikke løst noe.

 

Det fulgte ingen drivere med nettverkskortet (Realtek kort) så det er vanlige windowsdrivere i bruk, kan det ha noe med problemet å gjøre?

 

Uten at protokollen for TCP/IP v6 er innstallert så får jeg stort sett limited or no connectivity og kan ikke motta IP adresse.

 

Håper på svar.

 

- edit -

 

Har en bærbar maskin som fungerer på nett.

 

- edit2 -

 

Problemet er nå løst, satte på 10 mbps full duplex på nettverkskortet.

Endret av Gakks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du har satt nettverkskoblingen til å motta IP automatisk?

 

Klikk "Start - Kjør" og skriv inn "CMD" + Enter.

 

I den svarte ruten forsøker du deretter "ipconfig/release" og etterpå "ipconfig/renew".

 

Dersom den siste commadoen feiler, dvs. at du ikke får noen ny IP kan det tyde på at modemet/routeren ikke er satt opp som DHCP server.

 

Edit: Dersom du ikke har noen feil på nettverkskortet i Enhetsbehandling skulle det være i orden...

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Har du benyttet oppringt forbindelse før eller Telenor sit "flotte" program for deres ADSL ?

I så fall kan det være verdt å titte under Verktøy - Alternativer i Internet Explorer. På flippen "forbindelser" (eller noe slikt, har engelsk XP), skal du ikke ha noen oppringte forbindelser, evt velg "Aldri ring". Trykk på knappen "Lan innstillinger" og fjern alle kryssene her.

 

TCP/IP v6 er vel unødvendig, her trenger du bare TCP/IP

 

|2mmy|

Lenke til kommentar

Har nå formatert maskinen og får fortsatt "limited or no connectivity", eneste jeg har lagt inn er skjermkortdrivere og de kan umulig blokke tilgangen min til nettverk...

 

Nettverkskortet er som sagt nyinnkjøpt og burde heller ikke være noe problem, mulig jeg må ha andre drivere? Kan noen svare meg på det?

 

TP kabelen fungerer på den bærbare så den skulle nok også være i orden, men kan prøve med en annen kabel senere i dag.

 

- edit -

 

Legger til IPv6 så får jeg IP, men kan fortsatt ikke åpne nettsider eller komme meg på MSN f.eks.

Endret av Gakks
Lenke til kommentar

Siden du nå har reinstallert Windows, osv. Og problemet fortsatt vedvarer så vil jeg tro at det rett og slett er en defekt ruter du har. Har du fått ny router fra Bluecom? Eventuelt kan det være ADSL-modemet.. Det viser seg jo at maskinen din er det ikke noe galt med. Så jeg ville forsøkt å bytte router, eller liknende. Har hatt en del problemer med routere selv..

Det er ihvertfall verdt et forsøk.. :)

Lenke til kommentar
Siden du nå har reinstallert Windows, osv. Og problemet fortsatt vedvarer så vil jeg tro at det rett og slett er en defekt ruter du har. Har du fått ny router fra Bluecom? Eventuelt kan det være ADSL-modemet.. Det viser seg jo at maskinen din er det ikke noe galt med. Så jeg ville forsøkt å bytte router, eller liknende. Har hatt en del problemer med routere selv..

Det er ihvertfall verdt et forsøk.. :)

7216618[/snapback]

 

Siden det er en annen maskin her som fungerte på nett så stemmer ikke dette.

 

Den bærbare som fungerer - er det via kabel?

 

Om så har du prøvd samme kabel inn i den stasjonære?

7216697[/snapback]

 

Bærbare fungerer via kabel, har brukt samme kabelen.

 

Problemet er nå løst, satte på 10 mbps full duplex på nettverkskortet.

Lenke til kommentar
Regner med at du har satt nettverkskoblingen til å motta IP automatisk?

 

Klikk "Start - Kjør" og skriv inn "CMD" + Enter.

 

I den svarte ruten forsøker du deretter "ipconfig/release" og etterpå "ipconfig/renew".

 

Dersom den siste commadoen feiler, dvs. at du ikke får noen ny IP kan det tyde på at modemet/routeren ikke er satt opp som DHCP server.

 

 

7211886[/snapback]

 

dette er tilfelle hos meg...hva skal gjøre for at routern skal bli satt opp som DHCP server...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...