Gå til innhold

Hardware.no: Forslag til mer struktur i Webshop erfaringer.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har sendt en HK i retur til en av nettbutikkene i HW sin Webshopguide, og derfor var jeg interessert i å lese om andre sine erfaringer i forhold til vare retur til den bestemte nettbutikken, men det var ikke lett å finne ut av blant alle erfaringene som lå inne.

 

Det jeg la merke til at en kan dele alle de erfaringene jeg leste gjennom i 3 grupper:

 

1. Levering

2. Retur

3. Kundebehandling/ Angre frist

 

Derfor lurte jeg på om ikke HW kunne kanskje lage en slik inndeling av leser erfaringene i Webshopguiden slik at butikken får tre karakterer hvis gjennomsnitt gir hovedkarakter. På denne måten får man litt bedre helhetsbilde av butikken.

 

Ser at mange 6 erfaringene ble lagt inn bare på grunn av raskt levering/greie priser, mens det var mange dårlige karakter pga. treg vareretur/angrefrist problem og generelt kunde behandlig.

 

Syns ikke at en butikk fortjener høy karakter bare pga. rask levering, eller...?

 

Dette gir mer oversikt og det blir letere for kunder å finne det en trenger å vite om butikken.

 

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med og også vektlegge hvordan webshopped ser ut.

Mange av de på top 10 lista er jo totalt rotete og uoversiktlige.

En liten feil, og mange hiver etter med 1 og gir 6 når de har fått noe billig..det sier jo omtrent ingenting om hvordan webshopped er.

 

Det kan lett gå galt ved en levering, jeg mener det er bare slitsomt, hvis de krever at en helt ny ting skal 'repareres' eller at

de krangler hvis du vil heve kjøpet.

 

Krangling - uting

reparering at nye kjøp - uting

Feil pris, eller for mye trukket fra konto - uting

 

Treig levering - det betyr ikke alltid at webshopped stinker!

Feil levert vare - dumt, men ikke slutten på verden hvis enheten byttes lett.

 

Salte HW, den webshop guiden deres kan dere bare hive, den hjelper ingen, sett en proff på jobben og la han kaste terninger etter design og brukervennlighet, og så kanskje la folk flest gi dom etter hvor mye rot det ellers er.

 

Vennlig hilsen

 

jan

Lenke til kommentar

Helt enig, kommentarene slik de er nå er alt for dominert av de som gir 6, for rask levering og kjøp, og de som gir 1 fordi de måtte vente en uke ekstra før varen kom på lager, eller ikke fikk med sjokolade i pakken.

 

En litt mer detaljert karaktersetning ville gjort det mye lettere å få ett godt intrykk av forretningen. Samtidig synes jeg veldig gamle karakterer burde få lavere innvirkning (type 1år e.l.)... Folk, og butikker kan faktisk forandre seg med tiden, hvis de innser at kundeservicen har vært for dårlig.

Lenke til kommentar
Ser at mange 6 erfaringene ble lagt inn bare på grunn av raskt levering/greie priser, mens det var mange dårlige karakter pga. treg vareretur/angrefrist problem og generelt kunde behandlig.

 

Syns ikke at en butikk fortjener høy karakter bare pga. rask levering, eller...?

7211696[/snapback]

Jeg kunne ikke vært mer enig! Skulle akkurat til å lage et innlegg om dette her, da jeg så ditt emne. Det er veldig kjedelig å lese omtaler om en webbutikk og bare se toppkarakterer gitt for rask levering. Ser man på topplista, må man svømme gjennom alle innlegg om rask levering og respons rundt dette for å komme til de som faktisk måtte gjennomføre en retur.

 

Det er tross alt på kundeservice ved returer, angrefrist etc. at man kan skille klinten fra hveten. Jeg synes det ikke bør være mulig å gi toppkarakterer utelukkende basert på rask levering. Eller kanskje må dette vektes på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Hepp!

 

En tredeling av karakterene står faktisk på planen. Vi jobber med en oppdatering av webshopguiden men ting tar som kjent tid.

 

hainz: Erfaringer som ikke oppfyller vilkårene blir slettet. Erfaringer som oppfyller vilkårene kommer først på nett etter at vi har godkjent dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...