Gå til innhold

Viking FK tråd, for Viking fans!


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3-0

Tror faktisk at de som er interessert i resultatet vet om hundrevis av internettsider de kan finne det ut på, og ikke minst ser de fleste den på TV :)

 

Meget god kamp i dag, nå er det bare å håpe på at Tromsø taper neste helg, så er det fullt mulig å ta medalje. Hvem hadde trodd det for et par måneder siden? :p Vi holder nullen og skaper soleklart mest framover på banen, fullt fortjent med seier med andre ord.

Lenke til kommentar

Da ligger laget på femte plass med 39 poeng, uten sjanse for gull eller sølv.

Tromsø ligger på tredje plass to poeng foran.

Rosenborg har også 39 poeng med bedre målforskjell, og det har og Bodø/Glimt men med dårligere diff.

 

Viking skal møte Godset vekke neste helg, og bør ta tre poeng i Drammen.

Taper Tromsø mot Stabæk hjemme, så har Viking gått forbi nordlendingene!

Blir den kampen uavgjort så må viking vinne med mer enn seks mål mot Godset og går da forbi Tromsø.

 

Samtidig så må RBK og B/G spille uavgjort, eller så må B/G vinne men med færre enn ti mål pluss differansen Viking måtte vinne med mot Godset, altså minimum elleve mål til bodøværingene.

 

Og vips da blir det bronse!

 

Noen som gidder å regne ut sannsynligheten? :D

 

*må, bare må lære meg rekke følgen -Gull - Sølv - Bronse - sånn ja! -Gull - Sølv - Bronse! :blush:

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar

Vi har +7 i målforskjell, Rosenborg har +8, og Bodø/Glimt har -3. Tromsø har +12, så det er bare å håpe på at Tromsø taper, Rosenborg avgir poeng eller vinner knepent, B/G kan egentlig gjøre akkurat som de vil, så lenge de ikke vinner tosifret, som Montgomery sier. Hvis vi vinner med mer enn RBK, samt at Tromsø taper er bronsen i boks :)

 

 

Og vips da blir det sølv!

Bare sånn at ingen får falske forhåpninger, det skal vel være bronse?

Endret av Aye
Lenke til kommentar

Har tro på hvertfall topp fire i år og Uefa cup spill neste år. Tror Rosenborg vinner, samt at Stabæk slår Tromsø selvom de ikke har noe og spille for. Men Bronsje hadde vært opptimalt med tanke på hvordan sesongen har vært. Herlig at Høiland får sitt første mål i dag, tror han kommer til å få mange sjanser neste år. Satser jo på at han kommer til å bøtte inn mål da :)

Lenke til kommentar
Herlig at Høiland får sitt første mål i dag, tror han kommer til å få mange sjanser neste år. Satser jo på at han kommer til å bøtte inn mål da :)

Meget positivt at han scorer, men liker ikke helt spillestilen hans. På det kvarteret han spilte kom han i 2 gult kort-situasjoner (fikk ikke kort på noen av de da). Mot Stabæk kom han også i noen kontroversielle situasjoner hvis jeg ikke husker feil. Føler liksom at han er litt usportslig i spillestilen.

Lenke til kommentar

Tror det største hinderet er at RBK skal tape på hjemmebane, og at Viking skal klare å komme seg forbi på differansen.

Men så lenge RBK kun har +1 på viking nå, så er det ikke helt borti natten usannsynlig at viking klarer flere mål mot godset enn hva RBK klarer mot Tromsø.

 

Samtidig så er worst case at viking taper, og BG og RBK spiller uavgjort

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar
Meget positivt at han scorer, men liker ikke helt spillestilen hans. På det kvarteret han spilte kom han i 2 gult kort-situasjoner (fikk ikke kort på noen av de da). Mot Stabæk kom han også i noen kontroversielle situasjoner hvis jeg ikke husker feil. Føler liksom at han er litt usportslig i spillestilen.

Høiland er et kjempetalent og kommer til å bli en knallspiller om han fortsetter utviklingen. Jeg liker at han er så aggressiv og offensiv, men det må selvsagt balanseres, altså ikke overreagere. Han kan tjene litt på å roe seg ned noen hakk, men samtidig beholde aggressiviteten hans. Men det tror jeg Rösler fikser.

Lenke til kommentar
Høiland er et kjempetalent og kommer til å bli en knallspiller om han fortsetter utviklingen. Jeg liker at han er så aggressiv og offensiv, men det må selvsagt balanseres, altså ikke overreagere. Han kan tjene litt på å roe seg ned noen hakk, men samtidig beholde aggressiviteten hans. Men det tror jeg Rösler fikser.

Enig i det du sier der, ser selvfølgelig at han er et kjempetalent som kan bli meget god. Det jeg sier med at han kan være litt usportselig i spillestilen kan også ha noe med alderen å gjøre. Er lett at en unggutt som har meget lyst til å bevise at han kan noe, blir litt for agressiv for å vise at han gir alt osv. Så hvis Rösler klarer å "bearbeide" ham litt under sesongoppkjøringen tror jeg vi har med en meget spennende spiller å gjøre neste år :)

Lenke til kommentar

Da er det tid for bronsejakt. I tillegg til oss kan Rosenborg, Bodø/Glimt og Tromsø ende på den siste medaljeplassen. Alle lagene har like mange poeng, men Tromsø har best målforskjell, som vi ser på tabellen nedenfor.

tippeligatabellkt8.th.jpgthpix.gif

 

Ettersom RBK og B/G møter hverandre, må de spille uavgjort/at Rosenborg vinner med mindre enn vi vinner mot Godset eller at B/G vinner med mindre enn 11 mål, samt at Tromsø må tape mot Stabæk, i tillegg til at vi må vinne mot Strømsgodset, for at bronsen skal ende i Stavanger. Det er ingen umulig oppgave, men vi er veldig avhengige av resultatene i de andre kampene. 4. plassen er jo også ett mål, siden vi da får sjansen til å spille europacup.'

 

Viking:

Nicht, Bertelsen, Steenslid, Pereira, Kaufmann, Stockholm, Danielsen, Fillo, Nisja, Samuelsen, Niang

Reserver:

Østbø, Høiland, Gaarde, Ijeh, Ross, Ødegaard, Soma

 

Ingen store forandringer fra sist kamp, bortsett fra at Samuelsen spiller fra start istedetfor Danielsen.

 

Dette blir også den siste kampen til Stokholm i Viking-drakten. La oss håpe han får en fin avslutning :)

 

 

Edit: Er det bare hos meg TV2 Sport ikke fungerer?

Endret av Aye
Lenke til kommentar

Åja, på Altibox må du inn i en egen "meny" for å finne kampene, og det er der problemet ligger. På Canal Digital ligger vel alle TV2 Sport-kanalen i kanallisten så det er nok derfor du klarer å se den.

 

Jaja, jeg får kose meg med RBK - B/G da. Hvis jeg er heldig får jeg se målene nå i pausen også

Endret av Aye
Lenke til kommentar

TV2Sport funket ikek hos meg heller de første 20 minuttene, har altibox så var nok noe der. Sinnsykt dårlig at vi ikke setter fler mål, har jo flere sjanser alene med keeper som burde settes, Ødegaard og Stokholm sine altså. Men blir til tider utspilt av Godset i en dårlig kamp. Burde vel heller ikke sluppet inn det siste målet til Godset heller. Synes vi burde ha greid 5 plassen i år, minst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...