Gå til innhold

Henting av pakke uten seddel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har bestilt en pakke fra PSdata og den har kommet til posthuset den 24 men har enda ikke fått henteseddel i posten, kan jeg hente den uten, og hvordan?

7204240[/snapback]

 

 

Hei du!!

 

Skal gå fint det, vis du har fått oppgitt sporingsnr. til pakken kan du si det til betjeningen på postkontoret.

Gjorde det samme for omtrent et halvt år siden og det funka topp!! :!:

 

Selvin... :D

Lenke til kommentar

 

Hei du!!

 

Skal gå fint det, vis du har fått oppgitt sporingsnr. til pakken kan du si det til betjeningen på postkontoret.

Gjorde det samme for omtrent et halvt år siden og det funka topp!!  :!:

 

Selvin... :D

7204257[/snapback]

er det det samme som kolli nr?

7204268[/snapback]

 

Tror det, har ihvertefall gjort det mange ganger før, og da viste jeg dem smsen som jeg fikk på mobilen, som jeg fikk om at pakka var kommet. Men du kan også taste inn sporingnummeret på posten.no så kan du skrive ut en henteseddel...

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

 

Hei du!!

 

Skal gå fint det, vis du har fått oppgitt sporingsnr. til pakken kan du si det til betjeningen på postkontoret.

Gjorde det samme for omtrent et halvt år siden og det funka topp!!  :!:

 

Selvin... :D

7204257[/snapback]

er det det samme som kolli nr?

7204268[/snapback]

 

Tror det, har ihvertefall gjort det mange ganger før, og da viste jeg dem smsen som jeg fikk på mobilen, som jeg fikk om at pakka var kommet. Men du kan også taste inn sporingnummeret på posten.no så kan du skrive ut en henteseddel...

7204287[/snapback]

Har ikke skriver eller fått sms men kan vel bare si hvem pakken er sendt til og kolli/sporings nr

Lenke til kommentar

 

Hei du!!

 

Skal gå fint det, vis du har fått oppgitt sporingsnr. til pakken kan du si det til betjeningen på postkontoret.

Gjorde det samme for omtrent et halvt år siden og det funka topp!!  :!:

 

Selvin... :D

7204257[/snapback]

er det det samme som kolli nr?

7204268[/snapback]

 

Tror det, har ihvertefall gjort det mange ganger før, og da viste jeg dem smsen som jeg fikk på mobilen, som jeg fikk om at pakka var kommet. Men du kan også taste inn sporingnummeret på posten.no så kan du skrive ut en henteseddel...

7204287[/snapback]

Har ikke skriver eller fått sms men kan vel bare si hvem pakken er sendt til og kolli/sporings nr

7204347[/snapback]

Det kan du, du bør også ta med legitimasjon bare for sikkehets skyld.

Lenke til kommentar

Ja, posten er sløve der.. Henter selv alltid ut pakkene uten lapp, da jeg ikke gidder å kjøre hjem å hente lappen, før jeg må ned på postkontoret i dag. Det skal også nevnes at jeg bor i ei lita bygd, og at alle kjenner hverandre.

 

Dessuten er det mange ganger som jeg har sendt venner/familie for å hente pakkene mine.

 

Så det bør nok gå bra det ;)

Lenke til kommentar
Ja, posten er sløve der.. Henter selv alltid ut pakkene uten lapp, da jeg ikke gidder å kjøre hjem å hente lappen, før jeg må ned på postkontoret i dag. Det skal også nevnes at jeg bor i ei lita bygd, og at alle kjenner hverandre.

 

Dessuten er det mange ganger som jeg har sendt venner/familie for å hente pakkene mine.

 

Så det bør nok gå bra det ;)

7209485[/snapback]

 

Hvis du bor i ei lita bygd der alle kjenner alle, synes jeg det er litt sært at du klager på at du ikke blir krevd for legitimasjon...... Jeg vill blitt sur om jeg måtte vise legitimasjon dersom postdama kjente meg.

Lenke til kommentar
Hvis du bor i ei lita bygd der alle kjenner alle, synes jeg det er litt sært at du klager på at du ikke blir krevd for legitimasjon...... Jeg vill blitt sur om jeg måtte vise legitimasjon dersom postdama kjente meg.

7218036[/snapback]

Posten har ikke noen krav om å vise ID, eller at "addreseaten" må komme å hente pakke..

 

Det at du har pakkesporings infoen er bevis nok, da du skall være flink om du finner ut den, samtidlig være "synsk" nok til å vite hvilket post kontor den skall til. :cool:

 

(Da dette ikke kommer opp, før den er framme..)

 

Desverre, så åpner dette for at noen kan kapre pakke lappen i fra "post kassa", for så å hente den.. :(

 

Men dette er vist et ytters skjeldent problem, så derfor har ikke posten til dags dato et ID krav for dette.. :whistle:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Hvis du bor i ei lita bygd der alle kjenner alle, synes jeg det er litt sært at du klager på at du ikke blir krevd for legitimasjon...... Jeg vill blitt sur om jeg måtte vise legitimasjon dersom postdama kjente meg.

7218036[/snapback]

Posten har ikke noen krav om å vise ID, eller at "addreseaten" må komme å hente pakke..

 

Det at du har pakkesporings infoen er bevis nok, da du skall være flink om du finner ut den, samtidlig være "synsk" nok til å vite hvilket post kontor den skall til. :cool:

 

(Da dette ikke kommer opp, før den er framme..)

 

Desverre, så åpner dette for at noen kan kapre pakke lappen i fra "post kassa", for så å hente den.. :(

 

Men dette er vist et ytters skjeldent problem, så derfor har ikke posten til dags dato et ID krav for dette.. :whistle:

 

.:CyberMan:.

7218189[/snapback]

 

Joda, dette innførte Posten i sommer. Når en pakke skal hentes, må du vise ID for å vise at du er personen pakker står på.

Lenke til kommentar

Tja,når jeg venter på en pakke,følger jeg den på nettet via sporingsnummeret.

Når det står at den er ankommet mitt lokale postkontor(les:post i butikk),

skriver jeg så ut dette og signerer og leverer på posten.

Dette har alltid gått bra og jeg har aldri måttet vise legitimasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...