Mortex2001 Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Vi har uenighet innad medlemmene i russebilen våres. Vi vet ikke om vi skal gå for billakk eller bengalakk. Vi har fått et tilbud fra en lakkforhandler om at vi får 7 liter for 1700 og 5 grunning for 1600. Men så har vi også snakket om å gå for bengalakk - det er jo et mye billigere alternativ. Man slipper grunning, og dermed kan man jo spare en god del. Er det noen som vet sånn ca hvor mye det koster for 7 liter bengelakk?
PC^2020 Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 (endret) Bland ut bengan litt og rull på med skumrulle, blir blankt og fint. Kjøp en boks og en rulle og prøv. Endret 2. november 2006 av pc^2004
Forumforumforum Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Hva skal man blande ut bengalakk med ? Tynner ?
Mortex2001 Skrevet 2. november 2006 Forfatter Skrevet 2. november 2006 Ja, vanlig tynner III eller hva det heter 7202673[/snapback] Jepp! Men kan noen si en ca pris på dette?
Mortex2001 Skrevet 2. november 2006 Forfatter Skrevet 2. november 2006 Bland ut bengan litt og rull på med skumrulle, blir blankt og fint. Kjøp en boks og en rulle og prøv. 7202416[/snapback] Jeg lakkerte båten min nå i høst med bengelakk, så jeg vet ting sånn halvveis!
McBitch Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Ville gått for billakk jeg. Vi har billakk på russebilen vår, brukt malerkost Men ser faktisk veldig bra ut. Og holder veldig bra.
askare Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Selv hadde jeg en bil som jeg rullet med benga lakk. Det første strøket ble rullet på ufortynnet, det andre ble blandet ut med 1/3 del tynner. Resultatet ble meget bra. Det var faktisk flere som nektet å tro at bilen var rullet med bengalakk. Har også vært med å sprøyte en bil med bengalakk, ble kjempefint det også. (Husk å ta prisen på lakken med i betraktningen da.) En russebil blir jo herjet litt med, gjerne litt dansing på taket og panser....
illest Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 (endret) En russebil blir jo herjet litt med, gjerne litt dansing på taket og panser.... 7208883[/snapback] 10 poeng til deg. Russetid er jo en avslutning på skolegangen. Dette innebærer jo selvfølgelig masse, masse festing og moro:) Bengalakk blir fint det hvis du gjør det skikkelig. Vi brukte rød bengalakk på vår bil. 2 strøk, tynnet ingenting. Endret 7. november 2006 av 240b230ft
Tha sims Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Kan jo komme med noen kommentarer selv, siden jeg er medlem av russebilen. Jeg må ærlig nok innrømme at jeg helst vil gå for billakk. *For det første, vi trenger ikke grunning annet enn de stedene der det er kommet litt rust. Vi har pusset bilen til lakken, så mer grunning trengs ikke. 1l grunning+lakk koster 2k. *Bilens verdi stiger i pris. * Lakken sitter bedre på *Finere
Mortex2001 Skrevet 10. november 2006 Forfatter Skrevet 10. november 2006 Kan jo komme med noen kommentarer selv, siden jeg er medlem av russebilen. Jeg må ærlig nok innrømme at jeg helst vil gå for billakk. *For det første, vi trenger ikke grunning annet enn de stedene der det er kommet litt rust. Vi har pusset bilen til lakken, så mer grunning trengs ikke. 1l grunning+lakk koster 2k. *Bilens verdi stiger i pris. * Lakken sitter bedre på *Finere 7240554[/snapback] Det er russebil, hvem bryr seg om den er fin i lakken? Ingen andre russ i alle fall, som regel er alle fulle uansett! Bedre å bruker penger på øl, enn billakk! Jeg tviler på at prisen vil stige, siden vi allerede har betalt ALT for mye for bilen fra før av.
Leo_ Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Dere karer som skal feire kraftig... (been there, done that...) Rop ut om noen har lyst på en Caravelle da, den er glimrende som russebil
illest Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Dere karer som skal feire kraftig... (been there, done that...) Rop ut om noen har lyst på en Caravelle da, den er glimrende som russebil 7261103[/snapback] Det skal jeg skrive under på! Vi hadde Caravelle som russebil i sommer. Overraskende god bil å kjøre, selv med 8 pers. Er null problem å få den godkjent med 8 seter heller (eller 7+1 som det heter).
McBitch Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Vi hadde også caravelle. Eneste bilen på skolen uten problemer (eneste var at glødepluggene var dårlige, men skiftet de). Var også en annen caravelle som gikk hele russetiden, men den hadde de byttet motor i så det gjelder ikke
illest Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 (endret) Den vi hadde var 92-93 mod eller noe sånt. Iallefall ikke den karroseritypen som er mest kjent som russebil. Edit: Vi fikk også med 2 brannslokningsapparater (1 apparat er påbudt i bilen) hvor vi bytta det ene i to store og tomme apparater som vi da selvfølgelig fylte opp med vann/luft og spylte på alle vi kom over gjennom russetida Brannslokningsapparater er verdens billigste og BESTE vanngevær Endret 11. november 2006 av 240b230ft
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå