Gå til innhold

har kjøpt X2 4200+, men hvilken type klokker best?


Anbefalte innlegg

Ja, det har jeg:)

7257853[/snapback]

 

har du prød clockgen? prøv å klokk i windows heller, hvis du klokekr i bios så klart. Har et slikt problem med hovedkortet mitt selv, pc vil ikke boote når fsb blir over 230, uansett hvilken cpu det er. Så kansje det er dette som, skjer hos deg også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, får prøve det. Den vil nemlig ikke boote på fsb 220 engang. Skal teste nå!

7258830[/snapback]

 

ja, bare pass på å sett alt klart i bios først, senk rammen og hypertransport bussen først, slik at det er klart før du klokker med clockgen. Det programmet klokker bare, og tar ikke hensyn til hypertransport bussen eller minnet. :)

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg kan klokke så mye uansett. 50-52 grader på 2.4ghz er mye!?

Greit nok, har fyra litt i ovnen:p , men jeg har jo en Zalman kjøler som jeg trodde var brukbar..

7259095[/snapback]

 

hvor mye volt har du på cpu'n da? jeg har klokket min opp til 2,8ghz på rundt 1,3v og temperaturen makser på 44grader. Har en thermaltake big thypoon kjøler. Synes tempen din var litt høy ja, med tanke på kjøleren. Har du hatt på kjølepasta? evt. hatt på for mye kjølepasta?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Vifta

standard volt 1.36 ligger den på. Har hatt på kjølepasta. La noen striper, og så fordelte jeg det jevnt utover med en hard plastbit. Noen tips? Er det noen gratis programmer som går for å være mest nøyaktig når det gjelder temperaturer?

7259591[/snapback]

 

kan hende temperaturen setmmer da, men det gjør jo ingenting om tempen er 50-52grader. Du bør kansje roe ned litt når det nærmer seg over 60grader. :)

Lenke til kommentar
Vifta

standard volt 1.36 ligger den på. Har hatt på kjølepasta. La noen striper, og så fordelte jeg det jevnt utover med en hard plastbit. Noen tips? Er det noen gratis programmer som går for å være mest nøyaktig når det gjelder temperaturer?

7259591[/snapback]

når du har på pasta må du ha et tynt,tynt lag...for mye pasta gir dårligere varmeoverføring og dermed varmere prosessor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...