Gå til innhold

har kjøpt X2 4200+, men hvilken type klokker best?


Anbefalte innlegg

har nettopp kjøpt en ny cpu, X2 4200+ s939, og lurer på hvilken type som klokker best? Min er av typen Toledo, er den bra? Hvordan er for eksempel en manchester i forhold?

 

Og en ting til, hva menes med CPU stepping? har hørt at det sier noe om hvor bra cpu'n klokker. Stemmer det? hva betyr de forskjellige steppingene? everest sier at steppinga på min er JH-E6, hva betyr det?

 

edit: skriveleif

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...cfm/434862.html

Toledo er kjerner som egentlig skulle bli 4400+ og 4600+, men feilet på testene, så da tok AMD og deaktiverte halve cachen, og solgte dem som 3800+ og 4200+.

 

Noen sier at toledo kjernene ikke overklokker så bra siden de tross alt feilet testene på 4600+ og slikt, men mange har fått dem ganske høyt.

 

Steppingen forteller hvilken kjerne du har, E6 er toledo.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...cfm/434862.html

Toledo er kjerner som egentlig skulle bli 4400+ og 4600+, men feilet på testene, så da tok AMD og deaktiverte halve cachen, og solgte dem som 3800+ og 4200+.

 

Noen sier at toledo kjernene ikke overklokker så bra siden de tross alt feilet testene på 4600+ og slikt, men mange har fått dem ganske høyt.

 

Steppingen forteller hvilken kjerne du har, E6 er toledo.

7201107[/snapback]

 

vel, der på forumet virket det som et flertall på Toledo, så får håpe den klarer å klokke litt da. :) Har du forresten noen peiling på hva som er normalt å få disse opp i? bare sånn ca?

Lenke til kommentar
Skriv ned steppingen, så kan vi si deg litt mer ;) . Siden du har en ny toledo, så burde den være ganske overklokkingsvillig.

 

Btw, steppingen er det som står oppå cpuen(fysisk)

7224006[/snapback]

 

det blir litt vanskelig, har lite kjølepasta igjen så vil helst ikke ta kjøleren av igjen. Går det ikke an å finne det ut med everest eller noe lignende?

Lenke til kommentar
Skriv ned steppingen, så kan vi si deg litt mer ;) . Siden du har en ny toledo, så burde den være ganske overklokkingsvillig.

 

Btw, steppingen er det som står oppå cpuen(fysisk)

7224006[/snapback]

 

det blir litt vanskelig, har lite kjølepasta igjen så vil helst ikke ta kjøleren av igjen. Går det ikke an å finne det ut med everest eller noe lignende?

7224082[/snapback]

nei

Lenke til kommentar
link til min toledo på vann: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=129783

7245078[/snapback]

 

hehe, tror ikke at jeg kommer så langt. Har en thermaltake big thypoon cpu kjøler da, ganske bra den. Har bare forsiktig klokket den til 2,5ghz nå på stock volt, og alt er absolutt 100% stabilt. Kjørte 2x prime95 uten problemer. Men har ikke begynt å tyne den enda, skal la den gå på 2,5ghz i dag, så for jeg se i morgen om jeg drar den lengre. :)

Lenke til kommentar
ok..må nok opp litt på v over 2,6...det måtte jeg vertfall:)..

 

skriv mere når du har klokket lengere da :thumbup:

7246713[/snapback]

 

2,6V på cpu??

7246752[/snapback]

 

Tror han mente at man må øke Vcore for å gå over 2.6ghz...

Det er naturligvis ikke korrekt. Noen klarer aldri å nå 2.6ghz, og noen klarer 2.8-2.9ghz uten å røre Vcore. Men mest sannsynlig må du øke volten for å komme over 2.6ghz. Min x2 3800+ kommer til 2.6ghz på stock Vcore, men trenger mye volt for å komme videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...