Gå til innhold

har kjøpt X2 4200+, men hvilken type klokker best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan se sånn ut:)....se hvor mye du får:)altids morro dette:=)

7246921[/snapback]

 

alt ser fint og stabilt ut her, straks ferdig med 1024k testen, ingen feil enda. LINK fikk lagt inn klokken her, men volten ble desverre ikke med. Må nesten prøve på 2,8 nå :)

 

edit: tempen steg litt da, maks 45grader, bekker litt av og til mot 46.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
du vil ikke prøve med mere v altså :innocent:

passe på tempen bare

7247072[/snapback]

 

jo selvfølgelig, kan ikke stoppe her, ser ut som cpu'en har bra klokkepotensial også. Men jeg skal ikke prøve mer før i morgen. Får stå på 2,75ghz i natt, så øker jeg volt og fortsetter i morgen. :)

 

edit: hadde vært tøft å runda 3ghz med luft :dribble:

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Vil bare bryte meg inn i diskusjonen deres og legge til at "suicide shot" av 3ghz ikke er verdt så mye dersom det ikke finnes stabil. Med mindre du skal benche selvsagt :p . Dersom du får den stabil på 3ghz så er det veldig bra. Husk at du også må teste i mange timer med noe stress program for å sjekke om den er stabil, 2 instances av prime95 er vel det vanlige å kjøre. Small FFTs er vel også det som stresser mest, evt. in-place large FFTs.

Lenke til kommentar
Vil bare bryte meg inn i diskusjonen deres og legge til at "suicide shot" av 3ghz ikke er verdt så mye dersom det ikke finnes stabil. Med mindre du skal benche selvsagt :p . Dersom du får den stabil på 3ghz så er det veldig bra. Husk at du også må teste i mange timer med noe stress program for å sjekke om den er stabil, 2 instances av prime95 er vel det vanlige å kjøre. Small FFTs er vel også det som stresser mest, evt. in-place large FFTs.

7248309[/snapback]

 

ja så klart, skal jo tross alt ha cpuen en stund, kjører bare maks stabile hastighet, hvis og fremst volten ikke er skyhøy, og det samme med temperaturen. Først finner jeg ut hvor villig den er å klokke, og finner deretter den mest fornuftige stabile hastigheten. Skal da teste med 2x prime95 i flere timer og sørge for at det er like stabilt etter som før klokkinga. :)

Lenke til kommentar

prøvde på 2,8ghz, økte volten litt og det virket veldig stabilt på den hastigheten. Prøvde nå nettopp på 2,9ghz, men feila. 1,52V. Hvor mye kan jeg øke volten uten at noe blir svidd til sprøstekt bacon inni der?

 

edit: prøvde nå på 1,62V, likevel feiler det på 2,9ghz, holdt seg en en del lengre nå da. Og tempen lå på rundt 56-57grader. Tør ikke øke volten mer nå, vil ikke steke cpu'en heller.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har også en X2 4200+, men får det ikke til i det hele tatt.

Er det hovedkortet mitt som er for dårlig?

Link

Har slakket på timings og halvert minne hastighet. Sett på guider rundt omkring. Men får det altså ikke til. Har jeg kjøpt et dårlig eksemplar?

7256821[/snapback]

 

har du passet på at hypertransport bussen ikke overstiger 1000mhz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...