Gå til innhold

Fikk problemer etter oppgradering.Er maskinen for varm?


Goofy1003

Anbefalte innlegg

For 14 dager siden svei pc`en seg fullstendig og jeg måtte spytte ut flere tusen for å få den i gang igjen.

 

Forrige oppsett:

DFI AK-74C Hovedkort

AMD Athlon 1200Mhz + Vifte opp til 1.2Ghz(Dumt,jeg vet det)

512 MB SDRam PC133

Western Digital 40 GB ATA-100 7200rpm

Gainward Geforce4 Powerpack ti4600

230W midi tower

 

Dette oppgraderte jeg til:

Asus A7S333

AMD Athlon xp2000+ + Vifte opp til 2.6Ghz

256MB DDR-Ram pc27000

Maxtor 80GB 7200 ATA-100 disk

Gainward Geforce4 Powerpack ti4600

350W midi tower

 

Men i windows,kan det virke som jeg har gått ned i ytelse.Men har gått opp i ytelse i 3DMark!

Etter å ha spilt en stund hender det att maskinen bare restarter,med disse temperaturene:

57c på kjerna (CPU)

37c i kabinettet

 

I biosen står disse innstillingene:

1733Mhz

12.5

133/33

 

Er det noen har som vet hva dette kan komme av,att jeg har fått ytelses-svikt i windows og plutselige restarter?Jeg vil tippe rammen men tenker jeg spør her før jeg eventuelt kaster bort enda en tusen-lapp.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Goofy1003 på 2002-11-10 17:36 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Goofy1003 på 2002-11-10 17:38 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows ytelsen har nok mest med at du hadde mer RAM i ditt gamle system. Dersom windows restarter tyder det på at systemet er ustabilt av en eller annen årsak, da er det å begynne å innstallere 4in1 pakker fra via etc, drivere etc. Det skal sies at denne type ustabilitet er ikke uventet på et AMD system, etter min erfaring.

 

57C er ikke for varmt, det er omtrent det du bør forvente med en Athlon CPU.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-11-10 12:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-10 11:57, skrev kindings:

Windows ytelsen har nok mest med at du hadde mer RAM i ditt gamle system. Dersom windows restarter tyder det på at systemet er ustabilt av en eller annen årsak, da er det å begynne å innstallere 4in1 pakker fra via etc, drivere etc. Det skal sies at denne type ustabilitet er ikke uventet på et AMD system, etter min erfaring.


 

Hei, hei her! Ikke noe via drivere på sis brikkesett, det funker dårlig !

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå satt inn en ekstra 256 brikke,samme hastighet og type,fungerer bra og jeg har fått vekk ytelsestapet.Takk for hjelpen :smile:

 

Men maskinen har fortsatt en lei uvane av å skru seg av en gang iblant,tror fortsatt det kan ha noe med varmen å gjøre,dette er de nåværende temperaturene:

 

54 C på CPU

37 C i Kabinettet.

 

Nå har pcen nettopp kjørt spill,har foresten satt i en ekstra vifte i kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...