Gå til innhold

Hvor mange V kommer fra HD og Power LED?


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, hvor mange volt er det å hente fra HD og POWER LED på HK? Jeg hadde planer om å sette opp en serie med 10mm LED's på begge disse og lurer på om de vil trenge ekstra strøm og evt hvordan dette burde gjøres.. ?

 

 

Btw, hvordan får jeg av bladene på vifter? Jeg har prøvd to ganger, endte opp med to knekte vifter.. :thumbdown:

 

 

Takk for alle svar utenom "noob" :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PWR-LED kan gjøres på en enkel måte. Bare koble den til 5V eller 12V fra en Molex-kontakt. Blir det samme :)

 

HDD-LED er vanskeligere. Du må nok fram med multimeter her ...

 

Mener du hele vifta, eller bare bladene? Selve "vifta" kan jo lett fjernes ved å fjerne en liten plastikkbit på bakside. Altså fjerne plastikken og dytte den ut.

Lenke til kommentar
PWR-LED kan gjøres på en enkel måte. Bare koble den til 5V eller 12V fra en Molex-kontakt. Blir det samme :)

 

HDD-LED er vanskeligere. Du må nok fram med multimeter her ...

 

Mener du hele vifta, eller bare bladene? Selve "vifta" kan jo lett fjernes ved å fjerne en liten plastikkbit på bakside. Altså fjerne plastikken og dytte den ut.

7200491[/snapback]

 

Jeg viste det med PWER-LED'n, men hadde litt lyst å koble det til HK lixom^^

 

Multimeter ja .. Hmm, lurer på hvor jeg er lagt det da :hmm:

 

Og vifta, det er pakningen du mente ja. Jeg prøvde først å ta av gummien og presse, det gjorde at jeg har en vifte uten ramme :w00t: men på forsøk nr 2, så så jeg hva du mente og det gikk fint. Dumt jeg begynte på 92 og ikke 80 :/

 

takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar

ang hdd led har jeg ikke hørt om noen som har prøvd rett fra org ledninga,men det finnes en litt mer avanset måte og gjøre det på og det finner du HER

 

har prøvd begge deler sjøl for et par dager side,men uten suksess :(

prøvde også led på org ledninga,med extra strøm fra psu,og da (-) til org hdd(-) men funket ikke det eller..

men jeg gjer ikke opp før jeg klarer det :thumbup:

 

så visst noen får til ,SI IFRA :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...