Gå til innhold

Side med, eller tips, til finter.


Ksungam

Anbefalte innlegg

Noen som har noen, eller vet om noen sider? Gjerne med film som viser hvordan de skal gjøres? Jeg vet jeg kan søke på sider som youtube og sånn, men det er mest bare filmer for å vise de fram, ikke for å vise teknikken. Kan et par, men ingen virkelig "spektakulære". Blir nok en del futsal i vinter, og det kan ble fin trening for teknikken min, og da kan jeg og øve inn noen finter. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her et bra klipp av Ronaldo

Mye som har vært vist før men synes mange av klippene viser hvor sykt god ball-kontroll han har. beste filmen av Ronaldo jeg har sett så langt i hvertfall.

 

Vet du sa du ikke ville ha linker fra youtube men det er vel ingen som utfører finter bedere enn ronaldo så du blir i hvertfall ikke vrang lært :)

 

Denne ble jeg linket til da jeg spurte om det samme for noen uker siden:

Endret av Thom Merlin
Lenke til kommentar

For å være ærlig, alt du trenger for å dra av en spiller er "en-to-finten".

 

Du har ballen på venstre foten og fører, og bytter fot, med høyre beinet legger du den forbi motspilleren på hans høyre side (din venstre), eller andre siden (din høyre).

 

Går det fort nok fungerer det alltid.

 

Ser ikke allverden ut men så effektivt :love:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Her et bra klipp av Ronaldo

Mye som har vært vist før men synes mange av klippene viser hvor sykt god ball-kontroll han har. beste filmen av Ronaldo jeg har sett så langt i hvertfall.

7197628[/snapback]

 

Konge klipp, Se og lær av Ronaldo :p

Overstegs-fintene hans er gode.

7995262[/snapback]

 

Nei, de er ikke gode. Rykket hans er godt, veldig godt. Men en overstegs-finte skal endre kroppsretting og gjerne kroppstyngdepunkt. Alt han gjør er å ta beina noe hellsikes fort rundt ballen og rykke. Han hadde gjort det så forferdelig mye bedre med en høyre-venstre finte og så rykket slik han gjør!

Lenke til kommentar
Okei, du er liksom prof i hvordan akk han skal gjøre det?!!

8102426[/snapback]

 

Har jeg aldri sagt, men overstegsfintene til c. ronaldo er ikke bra, det er fortsatt rykket hans som gjør at han kommer seg forbi. Linken Ziron har postet viser mer hva som er "hensikten" med en overstegsfinte.

 

Du kan også smake litt på ordet, for en overstegsfinte skal jo være slik at man tar et steg over ballen til en rettning, og så endre rettning og finte ut motstanderen. Igjen, rykket og farten er det som hjelper Ronaldo.

Ronaldo løper fra motstanderne. Han bruker riktig nok overstegsfintene sine som et slags forvirringsmoment, men han hadde uansett gjort det bedre med en høyre-venstre finte.

 

Personlig mener jeg Ronaldo fra brasil gjorde overstegsfintene best når han var yngre, nesten perfeksjonisme!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...