Gå til innhold

Minitest av Skull Candy Smoki'n Buds


Even.

Anbefalte innlegg

Introduksjon

 

Link til produktet i Prisguiden

 

earbuds-564x376.jpg

 

Etter å ha hatt mine Sony plugger i godt over et år, endte de sine dager når katten fikk tak i dem og rev dem i småbiter. Derfor trengte et rimelig og greit "inni-øret propper-headset-ting" (i mangel på bedre ord). Jeg var i butikken og skulle ha meg et nytt av samme slaget, men de var visst ikke å oppdrive lenger. Jeg ble anbefat Skull Candy, men det jeg var litt skeptisk. Det var ganske billig (200 kronestykker) så da var det ikke så farlig egentlig.

 

Primær-bruksområdet var til iPoden min, så derfor er det det jeg legger vekt på i testen.

 

Headsettet finnes i tre forskjellige farger. Sort, rosa og hvit. Jeg valgte den første, da den ikke var så flashy. De er av typen der den ene ledningen er lenger enn den andre, noe jeg personlig liker bedre enn når de er like lange.

 

En ting jeg misliker meget sterkt med det er at det er vulumstyring på ledningen. Spaken er ganske lett og jeg kommer ofte borti den.

 

Passform

 

Jeg likte ikke helt de hettene som fulgte med. De er bygget opp motsatt av det jeg var vandt med fra tidligere og var formet som en trakt. Faktisk passet de jeg fikk med Sonyen bedre enn de orginale, derfor er det de jeg endte opp med å bruke.

 

Lyd

 

Lyden er meget bra. Det er rikelig med bass, men ikke så mye at diskanten drukner. Slik som på Koss ThePlug. Lydisolasjonen er også upåklagelig og er den beste jeg har vært borti. Du kan ha dem på maks volum uten å forstyrre omgivelsene rundt deg. Du hører heller nesten ingenting av det som skjer rundt deg. Noe som kan både være positivt og negativt.

 

 

+ Hyggelig pris (Jeg fikk mine til kun 200, men de koster litt mer andre steder. Uansett vil jeg fortsatt betegne dem som billige i forhold til hva du får igjen)

+ God lyd

 

- Volumkontroll på ledningen

- Litt dårlige hetter som følger med

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Du har tydeligvis også prøvd Koss The Plug, hvordan synes du disse var i forhold?

7361317[/snapback]

Har det ja, og jeg ble meget skuffet. Putene var rare og man måtte presse dem inn med makt for at det skulle holde, og de holdt ikke mer enn 5 minutter før man måtte gjøre det samme igjen. Putene sitter også dårlig på festene og hvis man har dem surret rundt spilleren i sekken må man endevende sekken etter dem fordi de har falt av.

 

De gir mye bass, men diskant har de knapt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et sett med Koss "Spark Plugs", som var meget tilfredssstillende. I samme farten kjøpte min søster et sett med "The Plug". Forskjellen var 20kr, i min mening vel anvendte 20kr. Da jeg dyttet sammen mine Spark Plug-dotter, tok det ca. 10-20 sek før de var normal størrelse igjen. The Plug brukte 1/10 av denne tiden på å ekspandere. Det sier seg selv at mine Spark Plugs var meget lette å få til å sitte godt, mens The Plug var umulig å få inn i øret uten å bruke makt. Siden jeg er en snill storebror, endte jeg opp med å gi min søster det ekstra settet dotter som fulgte med, men fant i etterhvert ut at jeg nok skulle beholdt dem selv, ettersom de fort blir møkkete om man ikke vasker ørene omhyggelig hver dag :)

 

Testen var forøvrig kort nok til å ikke bli kjedelig, samtidig som den var relevant og bra å lese :) Følte bare for å nevne Koss sine plugger siden dere først kom inn på det.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...