Gå til innhold

Bytte av MXM skjermkort


gardso

Anbefalte innlegg

Kommer veldig an på chipset'et i notebooken om du kan oppgradere CPUen, men skjermkortet kan enkelt byttes ut i de fleste tilfeller om du har et med MXM interface.

7181919[/snapback]

 

Ja, jeg har MXM 6600.

Og det er altså mulig å bytte ut? I eventuellt hvilket annet skjermkort?

Siden jeg har bare 128MB grafikkminne, så kunne det kanskje vært lurt?

 

Jeg ble også tipset om at jeg kunne dele noe av ram-minnet, for grafikken. Men dette har jeg aldri prøvd, så selv om det sikkert er mulig aner jeg ikke hvordan...?

 

(Jeg vil som dere kanskje forstår få mest mulig ut av pcen min (spesifikasjoner under), til spill.)

Endret av gardover
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer veldig an på chipset'et i notebooken om du kan oppgradere CPUen, men skjermkortet kan enkelt byttes ut i de fleste tilfeller om du har et med MXM interface.

7181919[/snapback]

 

Ja, jeg har MXM 6600.

Og det er altså mulig å bytte ut? I eventuellt hvilket annet skjermkort?

Siden jeg har bare 128MB grafikkminne, så kunne det kanskje vært lurt?

 

Jeg ble også tipset om at jeg kunne dele noe av ram-minnet, for grafikken. Men dette har jeg aldri prøvd, så selv om det sikkert er mulig aner jeg ikke hvordan...?

 

(Jeg vil som dere kanskje forstår få mest mulig ut av pcen min (spesifikasjoner under), til spill.)

7182560[/snapback]

 

Du kan kun dele ram hvis skjermkortet har støtte for dette. Dette står da spesifisert...

Lenke til kommentar
Kommer veldig an på chipset'et i notebooken om du kan oppgradere CPUen, men skjermkortet kan enkelt byttes ut i de fleste tilfeller om du har et med MXM interface.

7181919[/snapback]

 

Ja, jeg har MXM 6600.

Og det er altså mulig å bytte ut? I eventuellt hvilket annet skjermkort?

Siden jeg har bare 128MB grafikkminne, så kunne det kanskje vært lurt?

 

Jeg ble også tipset om at jeg kunne dele noe av ram-minnet, for grafikken. Men dette har jeg aldri prøvd, så selv om det sikkert er mulig aner jeg ikke hvordan...?

 

(Jeg vil som dere kanskje forstår få mest mulig ut av pcen min (spesifikasjoner under), til spill.)

7182560[/snapback]

 

Du kan kun dele ram hvis skjermkortet har støtte for dette. Dette står da spesifisert...

7183444[/snapback]

 

Ok.

Regner da med det vil stå spesifisert under innstillingene til grafikkortet - det gjør det ikke hos meg.

Dvs at bytte av skjermkort er siste utvei. Så hvilket/hvilken type skjermkort kan jeg bytte til? ( Regner med det må vere MXM interface det og. Men jeg kan ikke si jeg finner så mange "MXM"-grafikkort på Psdata, derimot mange forskjellige typer nVidia grafikkort..

Kanskje noen også kan gi meg en link til ett/flere alternativ?

Lenke til kommentar

bare for aa komplisere det saa er det 3 utgaver av MXM med forskjellige stoerrelser og spesifikasjoner ang. stroembruk og varme utvikling.

 

http://www.mxm-upgrade.com/types.html

og

http://en.wikipedia.org/wiki/MXM

 

som det nevnes paa de sidene, MXM moduler er ikke lett aa komme over i loes vekt. Du kan kanskje spore dem opp som reservedel hos Dell e.l. men jeg tror ikke mange nettbutikker selger dem som hvilken som helst minne/pci-e kort fordi garantien tar kvelden om du skrur opp lapp'en for aa bytte MXM modulen.

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar
bare for aa komplisere det saa er det 3 utgaver av MXM med forskjellige stoerrelser og spesifikasjoner ang. stroembruk og varme utvikling.

 

http://www.mxm-upgrade.com/types.html

og

http://en.wikipedia.org/wiki/MXM

 

som det nevnes paa de sidene, MXM moduler er ikke lett aa komme over i loes vekt. Du kan kanskje spore dem opp som reservedel hos Dell e.l. men jeg tror ikke mange nettbutikker selger dem som hvilken som helst minne/pci-e kort fordi garantien tar kvelden om du skrur opp lapp'en for aa bytte MXM modulen.

 

-

Per Christian

7195803[/snapback]

 

Hmmm, janei da tror jeg heller jeg vil beholde garantien (hvis det var garantien på pcen du mente?). Heller kjøpe en ny og mye bedre stasjonær pc om en stund..

 

Tusen takk for hjelpen:)

Endret av gardover
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...