Gå til innhold

Gothic II - Eye of Innos hjelp


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kommer lenger og lenger i G2 nå men har støtt på et problem, jeg får ikke gjort mer med The Eye of Innos etter at Bennet reparerte den for meg, ganske sikker på at jeg har snakka med alle som er og snakke med angående den men ingen har noe fornuftig å si meg :(

 

Har lest en FAQ for hjelp men det gjorde ikke saken bedre.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
The Eye of Innos

 

You start this quest at the beginning at Xardas, who sends you to the leader of the paladins, Lord Hagen, in the city of Khorinis. To get to him, you first have to join one of the three guilds, i.e. the militia, the mercenaries or the fire mages. Instead of giving you the Eye of Innos, Lord Hagen first wants you to go to the Valley of Mines to get proof of the arrival of the dragons. After completing a quest (Diggers and ore) for Garond, the chief commander of the castle in the Valley of Mines, he gives you a letter confirming the threat by the dragons. Return with this letter to Lord Hagen, who tells you that the Eye of Innos is in the monastery of the fire mages.

But Pyrokar, the highest fire magician, has bad news: The novice Pedro has become a traitor and has stolen the Eye. It is your task to get it back.

 

First of all jump down from the monastery bridge into the water. Then swim along the river till you reach a place where you can leave the water. If you can see a tramp close by, you are right. Follow the way up the hill, pass over a small bridge and proceed further on this way. Finally you will come to a lake where you take the way that leads to the left. On the plateau that you reach (a hunter named Grimbald can be found there) turn left and head down, passing the two bandits. The way ends up in a gloomy site with many plants and trees. To the right you should already see a stone circle and some seekers performing a ritual. One of the seekers will tell you that they have destroyed the Eye of Innos. Take the Eye, which lies on the sacrificial altar in the centre of the stone circle, and go back to the monastery. Note: It is not necessary to kill the seekers, do it only when you feel strong enough.

 

Pyrokar tells you that the Seekers have desecrated the circle of the sun and sends you to Vatras, who should know what to do.

(greit hittil)

 

He instructs you to see a blacksmith who can repair the Eye, and wants to perform a ritual of reversal at the circle of the sun together with Xardas and Pyrokar to restore the Eye.

(har fiksa den men verken Xardas eller Pyrokar har noe og si om saken)

 

Go back to Pyrokar and tell him about the ritual. He will first refuse to participate because he does not trust Xardas. Talk to Xardas about Pyrokar. He gives you a key to a chest that is in farmer Sekob's house. You should also ask Xardas to go to the circle of thes. But he will only leave for the ritual when you have advanced to a higher rank in your guild, that means you must be a Paladin / a Dragon Hunter / a Magician of fire instead of a Militia / a Mercenary / a Novice. To become a paladin or dragon hunter, you must first free Bennet from jail (quest Bennet is in the slammer). Then speak to Lord Hagen / Bennet. (A novice already becomes a fire mage in the first chapter, so you don't have to do anything in that case. Nevertheless Bennet must be freed as you need him to repair the Eye.) Return to Xardas and send him to the ritual.

 

Now go to Sekob's house, which has been occupied by several seekers. Kill them and take a book titled "The Halls of Irdorath" out of the chest. Then you should go to Onar's farm and ask Bennet to repair the Eye of Innos. Sleep one night and retrieve the Eye.

(heller ingen av de karene hos Mr. Sekob)

 

Now you can hand over the book to Pyrokar, who will then leave for the ritual. Finally get three plants of swampweed and head for the circle of the sun. Talk to Vatras to start the ritual and retrieve the restored Eye of Innos. Pyrokar will teach you how to charge the Eye of Innos and the quest is complete.

 

Noen som vet hva som kan gjøres nå?

Kan det ha noe med denne questen og gjøre?:

Relief for Vatras

 

In the middle of the third chapter the Eye of Innos has to be charged by three mages. Vatras wants a relief who represents him in the town during his absence.

When all tasks in the addon territory are finished you will get the relief automatically.

This means that the addon has to be finished before the beginning of the fourth chapter.

Jeg er ennå ikke ferdig med addon-øya, men Eye of Innos-questen der jeg stoppa har vel ikke så mye med Vatras og gjøre (?) derfor synes jeg dette er litt rart.

 

Håper at det er noen med litt info her, vil veldig gjerne komme lengere i spillet så jeg takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har snakket med Xardas, lederen i circle of fire og hentet boka til Xardas på gården og fått overtalt alle tre til å møte opp?

 

Hmm, jeg tror ikke delen med boka, Xardas og Pyrokar burde påvirkes på noen måte av tredjemann. Bug?

 

Og du har prøvd å snakke med begge to og sjekket kista på gården?

For å spør litt dumt, men dette var et litt rart problem, sjekka du riktig gård? :p

Lenke til kommentar
Du har snakket med Xardas, lederen i circle of fire og hentet boka til Xardas på gården og fått overtalt alle tre til å møte opp?

7179737[/snapback]

Nope, har ikke fått noen nøkler eller bøker, de vil ikke møte hverandre heller :p

Hmm, jeg tror ikke delen med boka, Xardas og Pyrokar burde påvirkes på noen måte av tredjemann. Bug?

 

Og du har prøvd å snakke med begge to og sjekket kista på gården?

For å spør litt dumt, men dette var et litt rart problem, sjekka du riktig gård? :p

7179737[/snapback]

har snakka med Xardas og Pyrokar (edit: vatras og bennet også om det skulla hatt noe og si) mange ganger uten at det hjelper.

Om det er et lite bug er det jo sikkert mulig og fikse dette enkelt?

 

Jeg håper jeg har sjekka riktig ja, Sekob er vel den nær Onar's farm?

Jeg sjekka en kiste der men den nekter og åpnes selv om han kan det låse-greiene så jeg trenger en nøkkel.

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar

Da høres det jo ut som du basicly har gjort alt riktig. Saver du ofte og på ulike saver?

 

Prøvd å loade tilbake før det oppdraget generelt og prøvd å gjøre det på nytt? Se om noe løsner da?

 

Ja, det er riktig gård og riktig kiste, du får den ikke uansett opp før du har trigga samtalen med Xardas og fått nøkkelen av han.

Lenke til kommentar

Hmm... ja jeg har jo noen saver men problemet er at jeg saver over de jevnlig :tease: så det er ingen som er fra føre dette.

 

Jeg har hatt et liknenede bug tidligere i spillet, altså den vistnok kjente ''lares-buggen'' som kan skje om du får Lares til og følge deg til Onar istedenfor Watermages i Kap1, den buggen gjorde da at man ikke fikk fram alle svar alternativene når man snakka med saturas og kom dermed ikke over til addon-øya, fikk fiksa det da med en metode jeg leste om.

 

Kom forresten på en liten ting nå, tidlig i spillet etter at jeg ble mercenary labba jeg ut i skogen bak sekob's farm og fikk noen Goblin skeleton's etter meg, det fiksa jeg enkelt ved og løpe bort til farmen igjen og la folka der ta seg av de (regner med jeg ikke er den eneste som har gjort det en eller annen gang i spillet) men de klarte og banke Sekob :!: så han er ikke med i gamen lengere :whistle: går slikt ann og fikse?

Lenke til kommentar

Ja, du MÅ fullføre addon (Jharkendar) for å få en av Water Mages til Khorinis som avløser for Vatras, dette er ikke feil.

 

P.S. Rent personlig synes jeg det var mer gøy å fullføre "ren" Gothic 2 før G2+NOTR. Poengsystemet er veldig annerledes og NOTR (eller G2 Gold) påtvinger deg virkelig spesialisert karakter, mens i G2 kan man få max styrke og max dex samt veldig mye mana og mange C6 spells.

Lenke til kommentar

Jess det stemte som dere sa, når Raven var død tok Mxyir beina fatt og labba elegant ned til Vatras som igjen labba opp til the circle of the sun, dermed var det bare og snakke med de andre og Eye of Innos ble fiksa :D

 

Har også slakta min første drage :w00t:

 

Men fikk aldri helt med meg ha jeg faktisk skulle med den, er den kun for og få de til og snakke?, man må heller ikke ha den på seg, kun i inventory? :hmm:

Lenke til kommentar
Du kan da ta den på deg? Tror den gir noen booster, utover det er det egentlig bare for å få dragene til å avsløre sine hemmeligheter ja

7195611[/snapback]

Vil ikke ha den på :p har sånn Strength +10 amulett isteden som jeg liker bedre, så når jeg tok Swamp-dragon hadde jeg den kun i inventory (glømte og ta den på) den snakke fordi, øyet blei også ''utlada'' :hmm: kan jo se om det blir noen merkbare forskjeller om jeg har den på neste gang da, selv om det ikke virker som om jeg trenger den :yes:

Lenke til kommentar

Eye of Innos gir ganske mye armor-boost (+20 i alle kategorier?) Men, ja, du må ha den og må lade den før du snakker med neste drage (bruk Alchemists Bench). Jeg har aldri prøvd å gå til dragene uten å ha den på halsen, så jeg vet ikke om det er nok å ha den "i lomma".

 

Jeg hadde fått inntrykk at drager kan ikke skades i det hele tatt hvis du ikke har en ladet Eye på deg.

 

Det finnes en bedre amulett (med bedre stats) i spillet, jeg, en Fire Mage, fikk den fra Pyrokar, men jeg husker ikke om den er tilgjengelig for alle klasser.

 

Ellers anbefaler jeg at du tar vare på en savegame, hvor ingen drager er drept. Det er (var) en kjent bug i G2, det gjaldt særlig Mercs, at selv om alle dragene dør, teller spillet bare tre av dem og du får aldri avslutte kapittel 4.

 

Det kan også hjelpe å drepe dem i den rekkefølgen Paladins foreslår det (begynne med Swamp og avslutte med Ice).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...