Gå til innhold

SINNSYK main quest bug i Gothic 3 :S


Anbefalte innlegg

Ok. nå har jeg lest et sted at hvis du libererer mer enn 3 byer, klarer du ikke å fullføre mainquesten, siden orc-lederne nekter å snakke med deg.

 

Jeg er i geldern fpr øyeblikket, og lederen angriper meg så snart jeg snakker med han.

 

Kan det virkelig være så forbanna enkelt å ødelegge mainquesten? Jeg har brukt ca 70 timer på spillet hittil, starte på nytt er uaktuelt. Blir rett og slett for ille.

 

Noen her som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt flere ganger før, i Gothic-spillene skal en alltid passe på hva en gjør, for alt har konsekvenser. Jeg synes dog noen av NPC'ene liksom kunne nevnt det tidligere i spillet, at man må være forsiktig med slik, sånn at man i allefall vet hva som skjer om man gjør slike ting. :)

7171653[/snapback]

 

Altså, det at det er konsekvenser er greit. Men dette er jo helt sykt. Spillet leder jo deg opp mot å libererer byer ( hvis man ikke er glad i orcs ), plutselig får man DET i trynet og det er umulig å fullføre spillet :S

 

Jeg er vel ikke den eneste som har liberert 3 byer? :no: WTF?

Lenke til kommentar

Dette er en skandale ( innen gothic ). Ok, nå kan jeg ikke snakke med noen av lederne. Vil jo selfølgelig vite hva de har å si, selv om det ikke er altfor viktig.

 

Leste netopp at man fortsatt kan fullføre questen, men det utelukker en av endingene. UANSETT, jeg er lite hypp på å gå glipp av "leader-dialogen"

 

:S

Lenke til kommentar

Slik eg har forstått det, skal det vere mogleg å fullføre hovud-questen sjølv om du drep ALLE NPCane du finn. Men ja, dette er nok litt surt. Gjekk i fella eg òg, sjølv om eg hadde ein mistanke om at noko slikt kunne skje når leiaren (Umbrak) i den fjerde byen eg tok over (Silden) kommenterte at der var ein "morra" som dreiv og tok over byar.

 

Tok inn eit lagra spel frå før det siste opprøyret. Mista ein del timar speletid, men av ein eller annan grunn kjennast det ikkje so gale. Tok mykje mindre tid å gjere questane i Geldern for andre gong.

 

Har litt blanda kjensler når det gjeld dette...på den eine sida er det bra at det ein gjer har konsekvensar, der er nok få andre spel som ville ha TURT å gjere noko slikt som dette. På den andre sida kjem det kanskje litt vel overraskande på mange. Ein får ein slags advarsel, men han er ikkje so veldig klar, og det går lang tid før ein ser konsekvensen etter at ein har gjort det som forårsaka han.

 

Uansett, det er nok ikkje rett å kalle dette ein "bug".

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg fikk advarsel at de skulle drepe alle de ikke stolte på hvis flere byer ble tatt over.. og med mindre det er sånn at man ikke kan fullføre mainquesten hvis orkene er sure på meg kommer jeg til å ta over resten også.. det er jo 3 forskjellige slutter.. ser ikke helt problemet da egentlig, kan ikke forvente å være rebel men å jobbe for orkene vel ?

Lenke til kommentar
Slik eg har forstått det, skal det vere mogleg å fullføre hovud-questen sjølv om du drep ALLE NPCane du finn. Men ja, dette er nok litt surt. Gjekk i fella eg òg, sjølv om eg hadde ein mistanke om at noko slikt kunne skje når leiaren (Umbrak) i den fjerde byen eg tok over (Silden) kommenterte at der var ein "morra" som dreiv og tok over byar.

 

Tok inn eit lagra spel frå før det siste opprøyret. Mista ein del timar speletid, men av ein eller annan grunn kjennast det ikkje so gale. Tok mykje mindre tid å gjere questane i Geldern for andre gong.

 

Har litt blanda kjensler når det gjeld dette...på den eine sida er det bra at det ein gjer har konsekvensar, der er nok få andre spel som ville ha TURT å gjere noko slikt som dette. På den andre sida kjem det kanskje litt vel overraskande på mange. Ein får ein slags advarsel, men han er ikkje so veldig klar, og det går lang tid før ein ser konsekvensen etter at ein har gjort det som forårsaka han.

 

Uansett, det er nok ikkje rett å kalle dette ein "bug".

 

Kay

7171814[/snapback]

 

Ok. jeg får vel rollespille to the fullest. Logisk nok at de ikke vil prate med meg. Skal runde spillet flere ganger uansett tenker jeg.

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke har stjålet noe fra byen eller drept noen orker? Det har ikke noe å si om de ikke ser deg gjøre det, de vil likevel anta at du har gjort det siden du er den nyeste i byen. Jeg tror du får 2 advarsler før de bare angriper deg med en gang de ser deg.

 

edit: Og en ting til. Har du nok reputation med orcene eller byen du er i til å snakke med lederen? En gang fikk jeg IKKE advarsel fra vaktene utenfor (en bug), og når jeg gikk innenfor ble jeg angripet av alle i hele byen.

Endret av Scullyy
Lenke til kommentar
Sikker på at du ikke har stjålet noe fra byen eller drept noen orker? Det har ikke noe å si om de ikke ser deg gjøre det, de vil likevel anta at du har gjort det siden du er den nyeste i byen. Jeg tror du får 2 advarsler før de bare angriper deg med en gang de ser deg.

 

edit: Og en ting til. Har du nok reputation med orcene eller byen du er i til å snakke med lederen? En gang fikk jeg IKKE advarsel fra vaktene utenfor (en bug), og når jeg gikk innenfor ble jeg angripet av alle i hele byen.

7174243[/snapback]

 

Har stjålet en del ja.

 

Men, jeg dro til Trellis, og der snakket lederen med meg :D Kanskje de fiksa det i patchen? Alt ser ut til å være bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...