Gå til innhold

Programvare lukker seg selv pga feil.. veldig ofte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har installert The Sims2 og RollerCoaster Tycoon(Wild + Soaked) på maskina dama mi bruker. Problemet som irriterer både meg og dama er at disse programmene(bruker ikke dataen til noe annet) lukker seg pga programfeil VELDIG ofte, gjerne etter 5-10 min. Jeg skjønner absolutt ikke hva som er galt.

Før var det slik at jeg ante at strømforsyninga min var for svak, for i steden for å lukke, restartet den seg helt - et problem som forsvant da jeg oppgraderte til 400W psu og 1GB minne. Men programmene lukker seg fremdeles pga feil(med raportering til windows) og jeg begynner å bli veldig lei. Dette skjer ikke på laptoppen min for eksempel.

Noen med peil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

varmeutvikling, slik at prosessoren slår seg av for å forhindre at den blir smeltet? Eventuelt alvorlige feil på hovedkort? Eller kanskje bare mangel på driver til hovedkort/skjermkort? Eller kanskje windows er fucka opp, og trenger en reinstall (formatering)?

Åpne døra på kabinettet, og prøv spillene nå. Får du ikke restart kan man konkludere med at det hjalp med litt ventilasjon!

Skrevet

seff hehe. Det kan godt være en feil på hovedkortet, eller skjermkortet for den del.

Tror ikke det kan være minne eller PSUen, for disse har jeg jo oppgradert til det bedre.

Noen feil logg jeg kan sjekke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...